2012-04-17, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Hur vet du motsatsen? Förbannade idiot!

Jag är en muslim och anser mig inte vara ond och ingår inte heller i en super fräck konspiration. Pajas!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Vart ligger bevisbördan? Förbannade idiot!

Hos dig då han säkert påvisar sin teori. Förbannade idiot!
Citera
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leke
Jo jag vet. På ett sätt är det klart att han ska få en rättslig prövning men det känns ändå som att det inte finns så många olika utgångar av rättegången om man så säger. Jag är inte speciellt kunnig inom lag och rätt så du kanske kan upplysa mig. Sen så undrar jag vad dessa 10 veckor ska användas till.

Det är ett enormt stort mål och det är därför det krävs hela 10 veckor. Hade brottet varit mildare, hade även rättegången blivit kortare. Det är inte för inte man givit den 10 veckor.
Citera
2012-04-17, 10:54
Medlem
theoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Sluta kolla då. Jag tycker det är väldigt intressant och det är helt rätt att media visar det.

Varför är det rätt att visa det? För att han ska få det han vill, för att gå Breivik till mötes?? För att han ska kunna påverka andra högerextremister över världen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Tittar på samma, men har svensk översättning på i chrome. Sista uppdateringen är
10:50. Breivik menar att Norge har gått längre än 1945. Enligt de åtalade krigsoppgjøret slutförts aldrig, men framstegen i dag.
Skall vara INTE längre än 1945
Citera
Bannlyst
Citat:

Hur påvisar han sin teori? Genom sionistiskt Fjordman och Ekeroth svammel? Förbannade idiot!
Citera
2012-04-17, 10:55
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theoone
Varför är det rätt att visa det? För att han ska få det han vill, för att gå Breivik till mötes?? För att han ska kunna påverka andra högerextremister över världen?
Allmänintresse.
Citera
2012-04-17, 10:55
Medlem
Storalfs avatar
Citat:

Därför att det finns ett allmänintresse så klart. Rättegångar ska inte vara några slutna sammanhållningar utan öppen för allmänheten. Jag tycker personligen att det är en skandal att vi inte får höra Breiviks försvar.
Citera
2012-04-17, 10:56
Medlem
kl. 10.54
Breivik: - Jeg har aldri bedt om fem dager, bare en time. Det er kritisk viktig at jeg får forklart årsaken og motivene, sier Breivik.
Citera
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Bevisbördan bör ju falla på den som gör ett i synnerhet radikalt och verklighetsfrämmande, samt positivt påstående. Är det så, så skulle jag gärna ta del av det beviset. Men jag är skeptisk till att Breivik är i det minsta kapabel till att framföra ett logiskt resonemang.
Citera
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Vadå via text?? Igår fick man ju se från rättssalen

Ja men pratade ABB igår?
Inte var det något speciellt om visades upp i media igår. Det värsta censurerades bort. Idag när det intressanta börjar, då stängs istället media ute helt och hållet.
Citera
2012-04-17, 10:57
Medlem
moles avatar
"Han börjar nu tala om "islamiseringen" av Europa.
– Den finansieras av Saudiarabien, medan Norge lägger sina oljepengar på bistånd till muslimska länder, säger Breivik."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in