2012-04-17, 11:45
Medlem
Finns det någon TV kanal som sänder live så att man kan titta eller är det endast tidningsrapporter som gäller?
Citera
2012-04-17, 11:45
Medlem
MrMjoelkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ring0.
Vart kan man läsa repriser på hans tal, i text format?

Finns inte något sådant vad jag vet. Någon sitter kanske på en censurerad sammanställning någonstans?
Citera
2012-04-17, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMjoelke
Finns inte något sådant vad jag vet. Någon sitter kanske på en censurerad sammanställning någonstans?
Det är bara och läsa här http://nrk.no/227/
Citera
2012-04-17, 11:47
Medlem
Någon som vet vem SVTs utsände reporter är? Rikard Palm-klass på honom.
Citera
Medlem
Each1Teach1s avatar
Tycker också att dådet är fruktansvärt och att han är en mycket sjukt man. Det är dock vidrigt att försöka tysta honom i rätten. I så fall rapportera inte vad han säger publikt, men låt honom föra sin talan. Varför ge honom en rättegång när han enbart skall hånas?

De som tittade igår såg att åklagaren tilläts gotta ner sig i WoW-konton med screenshots och allt. Domaren ville dessutom diskutera om ordet "Warcraft" indikerade kopplingar till våld eftersom ordet "War" osökt får en att tänka på hemskheter. Här finns inga som helst signaler om att åklagarsidan inte håller sig till saken. Där är allt relevant och uppmuntrat.

Om jag hade varit invandrarfientlig hade norska rättsapparatens beteende förmodligen stärkt mina extrema åsikter ännu mer. ABB kommer bli en martyr om detta fortsätter.
Citera
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traumas
Finns det någon TV kanal som sänder live så att man kan titta eller är det endast tidningsrapporter som gäller?
Eftersom förhandlingarna inte TV-sänds idag känns det ganska onödigt att det skulle sändas live på någon TV-kanal. Dessutom är det lunchpaus nu.
Citera
Medlem
Helt sjukt att inte detta visas live, det enda dom skapar nu är mer mytbildning och frågor från allmänheten, "lägga locket på"-metoder har aldrig fungerat förut och kommer aldrig fungera i framtiden heller.
Citera
2012-04-17, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag tror som ovan. Det är svårt att se detta som annat än att det spelar mångkulturalisterna i händerna.

Men det är också väldigt många som nu får reda på att Oslo håller på att sluta vara norskt.

Det är lite tråkigt att en person ska behöva skjuta en massa ungdomar för att vi ska få reda på vad som faktiskt sker.
Citera
Medlem
konanes avatar
Någon som har en sammanfattning över vad som hänt idag? Tittar på livesändning via svtplay nu men har missat under morgonen.
Jag har läst lite live uppdateringar men svårt att få en bild över det ändå.
Citera
Medlem
Här ger en Amerikansk indian sin bild av Breivik:

http://www.badeagle.com/2011/07/27/anders-behring-breivik-a-modern-hero/

"I feel a strange and profound admiration for Anders Behring Breivik. His actions speak louder than any words. Does he not appear to be a conscious and passionate patriot, not only for Norway, but for Europe? White Europe, consider your son.

There was a day when such men were called knights. National heroes. They drove the Muslims and their infernal religion out of Europe. Because of men like Vlad Ţepeş (Dracula), Europe remained Christian, and white."
Citera
2012-04-17, 11:50
Medlem
Ni bara måste se Breivik när domaren talar om att nämndemannen har skrivit att Breivik borde få dödsstraff: http://www.vgtv.no/#!id=51830

Citera
2012-04-17, 11:51
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insdel
Helt sjukt att inte detta visas live, det enda dom skapar nu är mer mytbildning och frågor från allmänheten, "lägga locket på"-metoder har aldrig fungerat förut och kommer aldrig fungera i framtiden heller.

Det är sjukt, och även ironiskt på så många nivåer.

Vad han vill ha fram är att det är censur, åsiktsförtryck och falsk demokrati som ligger till grund för hans handlingar. Han kände sig ideologiskt tvingad till våld, eftersom censur och åsiktsdiskriminering gjorde fredliga vägar omöjliga, och så censurerar nötterna det!

Ska man skratta eller gråta? Jag vet faktiskt inte. Både och kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in