2012-04-17, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Därför att det finns ett allmänintresse så klart. Rättegångar ska inte vara några slutna sammanhållningar utan öppen för allmänheten. Jag tycker personligen att det är en skandal att vi inte får höra Breiviks försvar.

Försvar och försvar, han talar om länder och årgångar finare än vin och mer därtill.
Som försvar till att han sköt ett gäng ungdomar på en Ö och sprängde en fjaskig bomb.

Hade hans dåd varit större eller riktad på en annan publik hade jag förstått det men nu vettifan om det är mycket till försvar.
Citera
2012-04-17, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Bevisbördan bör ju falla på den som gör ett i synnerhet radikalt och verklighetsfrämmande, samt positivt påstående. Är det så, så skulle jag gärna ta del av det beviset. Men jag är skeptisk till att Breivik är i det minsta kapabel till att framföra ett logiskt resonemang.

Det är ju det vi tyvärr aldrig kommer få reda på då man väljer att censurera det hela.
Citera
2012-04-17, 10:58
Medlem
SvenBHs avatar
"– Detta enda goda med multikulturen är sushi och plattskärmar." - Breivik
Oj vilket citat!
Citera
Medlem
theoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribbentrop
Allmänintresse.

Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Därför att det finns ett allmänintresse så klart. Rättegångar ska inte vara några slutna sammanhållningar utan öppen för allmänheten. Jag tycker personligen att det är en skandal att vi inte får höra Breiviks försvar.

Allmänintresse om att höra hur en kallblodig mördare går runt och avrättar massa ungdomar på en ö och inte ångrar det....ja världen har ju verkligen blivit fucked up,...förstår inte vad man får för utbyte av att höra hur sjuka vissa människor är, annat än att må dåligt.
Citera
Medlem
MrMjoelkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theoone
Varför är det rätt att visa det? För att han ska få det han vill, för att gå Breivik till mötes?? För att han ska kunna påverka andra högerextremister över världen?

Så du tycker inte man ska få säga och tycka vad man vill i ett demokratiskt samhälle?
Skulle du tyckt att han fått tala om han kunde påverka vänsterextrema?

NU spelar ju dom han i händerna då dom censurerar så får ju folk vatten på sin kvarn vad det gäller åsiktsförtryck och ilskan växer. Den ilska som tog livet av över 70 pers 22juli 2011.
Citera
2012-04-17, 10:59
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Jag reagerade också på en del av svensk medias versioner av det han säger. Vad är det riktiga? NRK känns som de som försöker transferera rakt av, medans tex expressen "berättar" med egna ord vad han säger.

Känns som att de lite godtyckligt hoppar över vissa delar eftersom de måste översätta också..inte säkert att reportern fattar alla ord heller.
Nrks är nog bäst i det avseendet, kollar den och expressens.
Citera
2012-04-17, 10:59
Medlem
theoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Ja men pratade ABB igår?
Inte var det något speciellt om visades upp i media igår. Det värsta censurerades bort. Idag när det intressanta börjar, då stängs istället media ute helt och hållet.

Nej men vi fick ju fortfarande se, eller hur?
Ja o varför skulle man vilja höra det värsta? varför skulle man vilja höra tjejen som ringde polisen under tre minuter? Hur fungerar en människas hjärna om man vill höra sånt?
Citera
2012-04-17, 11:00
Moderator
blomvattnares avatar
Angående Breiviks citat:

Citat:
Breivkk säger att det hävdats att de muslimer som befinner sig i Europa är fredliga.
– Detta är självklart bara lögn, säger han.

Om hans påstående stämmer eller ej kan diskuteras i någon annan tråd. I denna tråd blir det OT.

/Mod
Citera
2012-04-17, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horusbarnet
Nrk citerar Breivik kl. 10.18

DNs version av nasjonalister blir "Personer som Hitler"
Tack för det. Då lägger jag även ner att läsa DN.
Finns det någon överhuvudtaget någon media blaska i Sverige som är åtminstonde "hyfsat" neutrala i sin nyhetsbevakning?
Citera
2012-04-17, 11:01
Medlem
Nä nu börjar censureringen

kl. 11.00
Breivik leser fortsatt opp fra sitt ferdigskrevne manus. Det han sier minner om retorikken han bruker i manifestet.
Citera
2012-04-17, 11:01
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Är det bara jag som tittar och väntar på att någon plötsligt ska slå ihjäl honom?
Nope, det är du inte ensam om. Dessutom hade det blivit jättebra tv. Det kanske hade fått bäst effekt om det skedde i slutet av rättegången?
Citat:
Ursprungligen postat av StayHuman.Vittorio
Jag är en muslim och anser mig inte vara ond och ingår inte heller i en super fräck konspiration. Pajas!
Ok, jag tror du begår ett allvarligt misstag om du tror att "alla" muslimer är lika korkade som du. Det finns bildade och kloka muslimer också, även om din släkt befriats från sådana sedan årtusenden.
Citera
2012-04-17, 11:02
Medlem
moles avatar
"Anhöriga och offer ber genom ett målsägandebiträde att Breivik ska tona ner.
Han säger att han ska göra det, och att han har tre sidor kvar."

WTF?
Får man göra så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in