2012-04-19, 00:21
Medlem
SwingKidds avatar
Har nu läst igenom hela hans försvarstal. Så sjukt bra. Irreterande med avbrytningarna bara men annars klockrent. Han är otroligt klar i skallen känner jag och väldigt klipsk. Han vet exakt vad han tycker och varför han gjorde som han gjorde. Jag tror inte alls att detta beror på någon psykisk sjukdom. Särskilt intressant tyckte jag det var med att han menar på ett av huvudsyftena är att radikalisera de "moderata nationalisterna och kulturkonservativa". Detta uppnås genom att resultatet av hans dåd får en sådan reaktion av de som har makten idag att censuren och förföljelsen av t ex Sverigedemokraterna blir så stark att de som stödjer de grundläggande idéerna och förstår problematiken kommer se det som enda utvägen att bli militanta för att hindra att framtiden blir som till och med Aftobladet skriver - att vi blir minoriteter i vårt eget land om 28 år.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/22juli/Dette-sa-Breivik---ord-for-ord-6807324.html#.T45pp7Mtg3d
Citera
2012-04-19, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Självklart är det ingen seriös människa som anser att dessa bisarra kulturer på allvar "hotar" majoritetskulturen "organiskt". Visst kan några förvirrade wiggers anamma dysfunktionella kulturer, men det får man räkna med. Ingen seriös och tänkande svensk kommer däremot anamma somalisk kultur framför svensk och därför har du rätt om fri idékonkurrens uppmuntrades.

Däremot hotar den definitivt majoritetskulturen "mekaniskt", eftersom det är dessa kaoskulturer och deras absoluta rätt till existens i varje liten del som aktivt uppmuntras av förståsigpåarna. Egentligen är det ett klassiskt exotiserande av den farlige vilden, men detta förmår ju inte dessa mentala kalhyggen relatera till. De är ju upplysta. Och goda.

Och iom att västerländska människors barnafödande ses som något fult av statsmakterna, medan de hårresande förtryck- och barnproduktionstvångssituationer invandrades kvinnor tillåts befinna sig i (av samma statsmakter), kommer de inhemska kulturerna de facto försvinna, eftersom det inte finns någon kvar som kan reproducera dem. Detta är fullkomligt ostridigt.

Hotet mot kulturen, som redan mestadels är förstörd, har aldrig kommit från diverse mer eller mindre primitiva invandrare utan från den inre fienden, från "kulturmarxisterna", media och systemet. Varför skulle annars allt som otaliga tidigare generationer ansåg rätt, riktigt, gott och självklart ha inverterats och perverterats fullständigt på bara några få decennier? Det har inte alls skett pga någon spontan och folklig önskan från gräsrötterna och uppåt utan har påtvingats folket uppifrån via skola, mediapropaganda, osv. Stollerierna med "hen" på sistone är ett bra exempel. Det är inga invandrade muslimer som förstör vår kultur med sjukligheter som "hen" och annat genusanus. Det är den inre fienden, det är "kulturmarxisterna".

Det är kulturmarxismen och dess skapare, förkämpar och lakejer som ABB betraktar som de främsta fienderna.
Senast redigerad av Varnagel 2012-04-19 kl. 00:40.
Citera
2012-04-19, 00:47
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Hotet mot kulturen, som redan mestadels är förstörd, har aldrig kommit från diverse mer eller mindre primitiva invandrare utan från den inre fienden, från "kulturmarxisterna", media och systemet. Varför skulle annars allt som otaliga tidigare generationer ansåg rätt, riktigt, gott och självklart ha inverterats och perverterats fullständigt på bara några få decennier? Det har inte alls skett pga någon spontan och folklig önskan från gräsrötterna och uppåt utan har påtvingats folket uppifrån via skola, mediapropaganda, osv. Stollerierna med "hen" på sistone är ett bra exempel. Det är inga invandrade muslimer som förstör vår kultur med sjukligheter som "hen" och annat genusanus. Det är den inre fienden, det är "kulturmarxisterna".

Det är kulturmarxismen som ABB betraktar som den främsta fienden.

Självklart har du rätt på ett plan (jag tog dock inte upp detta då diskussionen gällde barbari kontra civilisation), men den kultur som representeras av "den inre fienden" är inte heller naturlig. Det finns ytterst få som ställer upp på detta moras av inbördes oförenliga åsikter förklädda till moral mellan skål och vägg, eller om de faktiskt konfronteras med logiska argument. De människor som är lättledda och lättförförda är inga större problem, eftersom dessa lika lätt kan ledas av ANDRA argument. De som är rädda för sina egna åsikter kommer enbart bli glada att bli fria.

Nej, kulturmarxismen är inte en kultur; det är en metod för att kontrollera diskurserna och narrativen. Det är en metakultur. Vilka åsikter som florerar under ytan är ointressant om uttrycken kan kontrolleras. Och det är där "den inre fienden" lyckas idag.

Alla stora civilisationer har förstörts inifrån genom korruption, oduglighet eller dekadens. Detta är heller ingen nyhet. Det är ju också något av Breiviks poäng.
Citera
2012-04-19, 00:51
Medlem
semen.12s avatar
När man tänker på Breivik så har man nog aldrig sätt en mer beslutsam person sedan Nelson Mandela. Han som ser bra ut enl vissa kvinnor offrade möjligheten att få mysa med en varm härlig norska bara för sakens skull.
Breivik viste precis vilka han dödade och vilka reaktionerna skulle bli. Han har verkligen lyckats med det han hoppades på.

Han ville skapa debatt om nordens och speciellt Sveriges vettvilliga invandring av olika folkslag som inte har något som intresse av vårt kära land mer än att lura oss på så mkt pengar som möjligt.

Dom vill sedan gärna flytta hem igen och lyfta våra förmåner från sina "hem"länder.

Breivik kan analyseras till dödagar men faktum kvarstår han är och kommer alltid vara en martyr
för vårt nordiska lugna snälla folk mer sådana som han så kanske ingen vill flytta hit?

Till sist lek med tanken att jag och min fru och våra 2 döttrar söker hjälp, låt oss säga i Jordanien?

Vi har blivit av med våra pengar "rånade" Vilken vänster H*ra som helst skulle t.om säga att jag inte kan räkna med en bussbiljett ens för mig och min familj från detta arma arabland, det trotts att Sverige ger 10-tals miljoner i bistånd varje år. Så varför i helvete ska Norden leka brorduktig hela tiden och ta hand om folk som föraktar oss och kallar oss orena och Svennar?

T.ex Usa Australien Japan Nya Zeeland dom har riktiga imigrationslagar !!

Håller med Breivik : Stoppa underskottet i vår ekonomi genom att stoppa kriminaliteten redan vid våra gränser.
Senast redigerad av semen.12 2012-04-19 kl. 00:57.
Citera
2012-04-19, 00:54
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadworker
Egentligen så behöver han ju inte säga nånting, han lär ju ändå inte bli släppt pga det han gjort,
han tjänar ju inget på det ändå så.

Han älskar ju uppenbarligen att stå i rampljuset, och ser sig som en hjälte för de norska folket. Han hatar nazister osv och är PRO-Israel så det skriker om det. Har han någon gång gjort något uttalande mot den största landsförrädaren som kommer från Norge. Vidkun Quisling.
Citera
2012-04-19, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
T.ex Usa Australien Japan Nya Zeeland dom har riktiga imigrationslagar !!

Nej det har dom inte. Det är en myt. Alla vita nationer med icke-vit invandring har drabbats negativt.
Citera
2012-04-19, 01:23
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Nej det har dom inte. Det är en myt. Alla vita nationer med icke-vit invandring har drabbats negativt.

Om man räknar bort Mexxarna (Typ vita?) så tror jag nog att USA gynnas av den icke-vita invandringen. Har fått för mig att de lyckats locka det bästa folket därifrån samt deras kapital.

Lite väl svårt för någon som inte kan betala för sig att ta sig över havet. Kanske?
Citera
2012-04-19, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Han älskar ju uppenbarligen att stå i rampljuset, och ser sig som en hjälte för de norska folket. Han hatar nazister osv och är PRO-Israel så det skriker om det. Har han någon gång gjort något uttalande mot den största landsförrädaren som kommer från Norge. Vidkun Quisling.

Han är en hjälte, och det kommer folk att inse inom 10-15 år ifall utvecklingen fortsätter i samma riktning som den gör nu...

Han är en martyr för mig oavsett om det han gjorde var väldigt hemskt (I krig finns det alltid offer) och det är politikernas och journalisternas fel att breivik gick så långt som han gjorde...
Han borde bli friad!!!
Citera
2012-04-19, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Om man räknar bort Mexxarna (Typ vita?) så tror jag nog att USA gynnas av den icke-vita invandringen. Har fått för mig att de lyckats locka det bästa folket därifrån samt deras kapital.

Lite väl svårt för någon som inte kan betala för sig att ta sig över havet. Kanske?

Nej, det är bara skit alltihop för de vita amerikanerna med icke-vit invandring och mexarna är bruna mestiser och indianer, inte vita. Icke-vit invandring är alltid negativt och destruktivt för vita nationer. Det finns inga undantag. Är de destruktiva pajar de samhället och om de är flitiga som kinser så konkurrerar de ut vita och tar över delar av samhället. All icke-vit invandring är dålig invadring, för vita.
Senast redigerad av Varnagel 2012-04-19 kl. 01:43.
Citera
2012-04-19, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xkorpion
Alltså det är så att jag tycker att det skulle vara roligt att de trevliga norrmännen "försvann" men man måste också granska hans påstående ..exempelvis detta med "multikultalismen"...

Han har länge och vältalig talat om det påstådda ”multikulturalismen”. Men om man synar i kanterna detta specifika påstående kan man konstatera att sådan ”multikulturalism” inte existerar, i alla fall inte i Sverige eller Norge.

Jaså? Har du hittat på en egen definition av multikulturalism?

Citat:
Vad som finns är det Svenska eller Norska kulturen och en mängd människor (några hundratusen i varje land) som inte har lärt sig den lokala kulturen, med undantag kanske av midsommarsdansen och några julsånger, och som mer eller mindre behåller sina kulturbetingade mat- och musik smak, tro och i vissa undantags fall sina kläder. Men som är eller blir tvingade att lära sig den lokala kulturen om de vill överleva på sikt, kunna få ett jobb, inte råka för obehagliga upplevelser, mm.

Nej nu har du absolut helt tvärfel. Den här s.k "mängden människor" du talar om tar med sig seden hit och det inkluderar givetvis deras religion (om du inte har märkt det så börjar det poppa ut moskeer lite här och var). Det här med att "bli tvingad att lära sig den lokala kulturen" är ju också ett verklighetsfrånvarande påstående. Om något så slipper väl nyanlända i Sverige att göra det eftersom att staten ordnar med bidrag och boende ad infinitum.

Några hundratusen var väl för övrigt en ganska snäll estimering. År 2010 invandrade t.ex 100 000 och det exkluderar återvändande svenskar. (Kuriosa: enbart 2200 av dessa var flyktingar enligt FN-konventionen)

Citat:
Alltså vad Breivik åberopar är, enligt min åsikt, ett spöke. Ett spöke som politikerna planterade som slogan för att motverka just de ökande spänningar i samhället på grund av invandringen.

Ja och tyvärr är din åsikt inte baserad på verkligheten. Säga vad man vill om Breivik, men multikulturalismens intåg i Europa är inget som han har hittat på.

Citat:
Men som egentligen inte finns. Och som inte kommer att finnas heller i framtiden. För till skillnad från folk från andra delar av världen, med undantag av kanske Kina och Indien som var stora kulturrike när i Sverige sysslade man med sjöröveri och slavhandel, är de skandinaviska folken stolta ,med allt rätt, av sina sociala, ekonomiska och kulturella framgångar så de behöver inte söka ”förebilder” utanför (inte än i alla fall…och om de börja göra det är det en sund tecken på att man tar efter från de framgångsrika….troligen kineserna ).

Vad är det här för trams? Det är ju helt irrelevant. Massinvandringen är en bitter realitet och det räcker med att begrunda statistik från den politiskt korrekta myndigheten SCB för att bekräfta det faktumet.

Citat:
Folk i Afrika, mellanöster, Asien och fram till nyligen i Latinamerika ” såg upp” till Väst och försöker ”kopiera” deras smak, tankegods och tom religionen. Så eftersom de är i verklighet folk med ”kulturell komplex” är faran med att ”bli kulturellt koloniserad” av JUST DEM inte så stort för att utrycka det mild.

Intressant teori, tyvärr stämmer den inte. Alla dessa små transgressioner leder till en "kulturell kolonisering" som du så fint uttrycker dig. Dessutom påskyndar massinvandringen och ett högre födelseantal per kvinna att det här oundvikligen sker. Jämför statistik på utländskt födda nu med för 10 år sedan.

Muslimsk majoritet är en matematisk konsekvens, vare sig du kan acceptera det eller inte. Du kan använda vilket mätinstrument som helst och du kommer alltid tvingas dra samma slutsats.
Citera
2012-04-19, 06:12
Medlem
korrektamammans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femfemfem
Om hans nazist-hälsningar stör offren borde polisen har handbojor på Anders, bakom ryggen! Då bli det inte lätt och göra sieg heil!

Jag trodde den diskussionen var över för länge sedan. Han heilar INTE!!!!
Citera
2012-04-19, 06:26
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
Har nu läst igenom hela hans försvarstal. Så sjukt bra. Irreterande med avbrytningarna bara men annars klockrent. Han är otroligt klar i skallen känner jag och väldigt klipsk. Han vet exakt vad han tycker och varför han gjorde som han gjorde. Jag tror inte alls att detta beror på någon psykisk sjukdom. Särskilt intressant tyckte jag det var med att han menar på ett av huvudsyftena är att radikalisera de "moderata nationalisterna och kulturkonservativa". Detta uppnås genom att resultatet av hans dåd får en sådan reaktion av de som har makten idag att censuren och förföljelsen av t ex Sverigedemokraterna blir så stark att de som stödjer de grundläggande idéerna och förstår problematiken kommer se det som enda utvägen att bli militanta för att hindra att framtiden blir som till och med Aftobladet skriver - att vi blir minoriteter i vårt eget land om 28 år.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/22juli/Dette-sa-Breivik---ord-for-ord-6807324.html#.T45pp7Mtg3d
Det är intressant för det är precis samma tänkande som bl.a. den vänsterextrema Baader-Meinhof ligan hade. Genom terrordåd ville de tvinga fram en polisstat som skulle synliggöra "det kapitalistiska förtrycket". Detta synliggjorda förtryck skulle sen leda till att massorna radikaliserades och att det blev revolution. Det fungerade sådär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in