2012-04-17, 09:27
  #1633
Medlem
Här ser ni nämndemannens lilla meddelande skrivet en dag efter terrordåden: http://vepsen.org/wp-content/uploads/2012/04/dodsstraffsladd.jpg
Citera
2012-04-17, 09:28
  #1634
Medlem
KingVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jag är ingen jurist, men på vilket sätt menar du att man skulle få in Jan Helin under ed i rättegången?


Se på vilken rättegång som helst. Det är så här det går till. Ska ABB ha speciella rättigheter att uttrycka sig bara för att han har utfört just dessa handlingar och har just dessa åsikter?

Nu är det ju också skillnad på kriminella. Breivik hade ett motiv för det han gjorde medan många andra brottslingar är bara sjuka. Han har ju faktiskt rätt i att Europa håller på att Islamiseras, hur media ljuger för oss och att man vill utrota alla vita.

Kulturmarxist har rätt i mycket av de han säger om Breivik. Det roliga är ju att dom vill till vilket pris få Breivik att framstå som ett psykfall men det är precis motsatsen av vad han är. Det hade ju varit bekvämare för PK-hororna ifall han varit psykiskt sjuk, för då hade ingen lyssnat.

Hade kritiker till invandringen fått komma till tals för längesen så hade det här aldrig hänt. Blir så förbannad på de som styr. Det är enligt FN förbjudet att avsiktligt förstöra ett land men alla länder i västvärlden håller på att dra ner sig i skiten med massinvandringen.

Blir nog snart så att man sticker till Schweiz eller Japan. Där kan ju folk åtminstone få göra sina röster hörda och få tänka fritt.

Citat:
Ursprungligen postat av Vinterjacka
Är du seriös? Tycker du att det är vidrigare än att mörda 77 personer? Är du dum i huvudet?

Media och politiker censurerar och tystar ned saker som sker är banne mig mycket värre än att någon mördat 77 personer i protest mot detta. Censurerna orsakar fler dödsfall än vad Breiviks lilla "terrordåd" har gjort. Hade vi verkligen levt i en demokrati där yttrandefrihet råder, så hade Breiviks lilla terrordåd aldrig genomförts. Terror tar man till som sista utväg för att göra sin röst hörd.

Jag skulle inte se något problem om det svenska folket bestämde i Sverige istället för politikerna. Demokrati och självständighet är ju vad Sverige framför allt behöver.

Citat:
Ursprungligen postat av StayHuman.Vittorio
Du måste förstå att alla inte delar uppfattning av "sanning" som du. Har du inte räknat ut det ditt pucko?

Då bör du även veta om att Censur är inte yttrandefrihet eller sanning. Det är något som är vinklat, vad är det för värld du lever i om du tror på allt som du hör?
__________________
Senast redigerad av KingVision 2012-04-17 kl. 09:47.
Citera
2012-04-17, 09:28
  #1635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StayHuman.Vittorio
Seriöst låt säga om sionist terroristen döms till 21 år. Kommer han då att komma ut vid ungefär 50års åldern? Efter att ha mördat upp mot 100 ungdomar och försvarslösa civila? Sinnessjukt i sådana fall!
Teoretiskt sett skulle det kunna hända.
Citera
2012-04-17, 09:28
  #1636
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StayHuman.Vittorio
Seriöst låt säga om sionist terroristen döms till 21 år. Kommer han då att komma ut vid ungefär 50års åldern? Efter att ha mördat upp mot 100 ungdomar och försvarslösa civila? Sinnessjukt i sådana fall!

Han kommer väl antagligen dömas till 21 år plus förvaring, vilket innebär att de kan anse honom som en samhällsfara, och förvara honom i fängelse med nya beslut om förvaring var 5:e år. Så vi lär inte se honom mer i frihet, hur väl han än må sköta sig.

Antingen det, eller så kör de på med att han är psyksjuk och låser in honom i ett vadderat rum med tung medicinering tills han dör

I vilket fall så kommer han tjäna storkovan och behandlas mycket väl på en avskild avdelning, i sann socialistisk anda. Ironin är total.
Citera
2012-04-17, 09:31
  #1637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaruhaenglass
Har Anders pratat/läst upp det där han skrivit än?
Svt försvann plötsligt från mitt utbud av tvkanaler.

Måste också säga att censureringen är patetisk och det borde inte vara tillåtet att modifiera i en rättegång om vad som allmänheten ska få se/höra och inte. Helt sinnesjukt, och det finns inget man kan göra.

Varför så nyfiken. ABB har erkänt. Alla precis alla vet vad som har hänt. Detta är 2000-talets version av vad man gjorde i början på förra seklet. Köpte biljett till cirkusen som kom till stan och kollade in elefantmannen....

Nu vet ni. Han kan tala, le, skratta, osv.....

Den här proceduren borde ta max en fm, faställa hans gärning, hans mentala tillstånd och därefter välja psykisk vård livstid eller fängelse livstid.....

....eller förresten.... 2,5 timme borde det ta......
Citera
2012-04-17, 09:32
  #1638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StayHuman.Vittorio
Seriöst låt säga om sionist terroristen döms till 21 år. Kommer han då att komma ut vid ungefär 50års åldern? Efter att ha mördat upp mot 100 ungdomar och försvarslösa civila? Sinnessjukt i sådana fall!

Lugn, vi kommer aldrig se han på fri fot!
Han döms till förvaring = dem lägger på på straffet var 5te år
Citera
2012-04-17, 09:32
  #1639
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Det är du som är en idiot om du påstår att hans hälsning är en nazisthälsning.

Jag upprepade bara det media sa om hälsningen, sen vad man egentligen bör kalla hälsningen vet jag inte. Fasistisk kanske?
Citera
2012-04-17, 09:33
  #1640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaticx
Men bytt domare för helvete så slipper man massa tjafs och överklagande av domen

Ersättas med vad? I Norge, precis som Sverige, är alla politiskt tillsatta i den nivån. Det är ett stort inavel så resultatet kommer bara bli detsamma även om du ersätter domaren.
Citera
2012-04-17, 09:34
  #1641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Jag upprepade bara det media sa om hälsningen, sen vad man egentligen bör kalla hälsningen vet jag inte. Fasistisk kanske?
Ta lärdom och tro inte direkt på allt som står i tidningarna. Kolla flera källor också.
Citera
2012-04-17, 09:34
  #1642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Han kommer väl antagligen dömas till 21 år plus förvaring, vilket innebär att de kan anse honom som en samhällsfara, och förvara honom i fängelse med nya beslut om förvaring var 5:e år. Så vi lär inte se honom mer i frihet, hur väl han än må sköta sig.

Antingen det, eller så kör de på med att han är psyksjuk och låser in honom i ett vadderat rum med tung medicinering tills han dör

I vilket fall så kommer han tjäna storkovan och behandlas mycket väl på en avskild avdelning, i sann socialistisk anda. Ironin är total.

Tro mig, denna man kommer aldrig mer ut. Han kommer få tillbringa resten av sitt liv Under vård i någon form. När det väl sjunker in kommer han ta sitt liv
Citera
2012-04-17, 09:35
  #1643
Medlem
Från Expressen:
Citat:
Oscar Julander: Ett målsägandebiträde säger till Expressens Åsa Asplid att man nu diskuterar om hela rättegången ska tas om från början.
Citera
2012-04-17, 09:36
  #1644
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorPascking
Varför så nyfiken. ABB har erkänt. Alla precis alla vet vad som har hänt. Detta är 2000-talets version av vad man gjorde i början på förra seklet. Köpte biljett till cirkusen som kom till stan och kollade in elefantmannen....

Nu vet ni. Han kan tala, le, skratta, osv.....

Den här proceduren borde ta max en fm, faställa hans gärning, hans mentala tillstånd och därefter välja psykisk vård livstid eller fängelse livstid.....

....eller förresten.... 2,5 timme borde det ta......


Åååja, det är väl ganska viktigt att man går igenom allt, för att dels säkerställa att det inte rör sig om fler gärningsmän, och dels för att inte möjliggöra någon överklagan.

Det hela är som jag skrivit innan väldigt ironiskt. Breivik hatar socialismen, och mördar således ett gäng ungdomar i sossarnas ungdomsförbund. Nu tvingas ett djupt socialistiskt system ta hand om den här mannen, och se till att han har det bra i ett fängelse i toppklass med tillgång till bra mat och skydd från övriga fångar.

Ett lämpligt straff vore väl kanske att låta muslimer och sossar stena ihjäl honom i en grop i fullständig hemlighet en regnig torsdagsförmiddag i något avskilt grustag. Det hade varit förnedrande, och han hade inte blivit den martyr han tycker han är idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in