2012-04-17, 09:21
  #1621
Medlem
Att dom börjar med en halvtimmes paus var då ingen höjdare för oss som jobbat natt Vill bara se en liten del utav det. Vill nog mest bara se om han är nervös, kroppsspråket och sådant. Om han ler. Om han säger något olämpligt och blir avbruten. Väldigt synd att man inte får HÖRA det.
Citera
2012-04-17, 09:21
  #1622
Medlem
Myndigheterna gör verkligen ALLT för att mörka, om jag förstod det rätt får media endast vara kvar 5min?
Hur svårt är det att smyga in en "anhörig" och spela in allt breivik säger?

Det vidrigaste är ju inte vad breivik gjort, utan att media o politiken vänder hans hälsning som högerextrem, med svart fet text, överallt.
Media bryr sig inte ett skit om dom som dött, dom vill bara mjölka detta i kampen mot tex SD.
Citera
2012-04-17, 09:22
  #1623
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Har Anders pratat/läst upp det där han skrivit än?
Svt försvann plötsligt från mitt utbud av tvkanaler.

Måste också säga att censureringen är patetisk och det borde inte vara tillåtet att modifiera i en rättegång om vad som allmänheten ska få se/höra och inte. Helt sinnesjukt, och det finns inget man kan göra.
Citera
2012-04-17, 09:22
  #1624
Medlem
shmas avatar
Förstår varför dom inte kommer sända, vem säger att han håller sig till manus. Tycker dock denna dommarhistoria känns lite fånig. Detta visste dom ju sen tidigare. Kunde dom inte bytt honom typ för två dagar sen..
Sen får han väl hälsa hur han vill, han vill ju vara lite superhjälte för liksinnade garderobsterrorister. Finns det något bättre sätt att inspirera dem än på bästa sändningstid hela dygnet i ett par veckror.

En enkel domstol på två timmar hade räckt gott och väl. Bara konstatera att det inte är nödrätt och jubla över erkännandet och dömma honom till de 21 år han kan få.
Citera
2012-04-17, 09:22
  #1625
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Domarna ja. Men domarnas jobb är att bedöma det åklagare och advokat/åtalad framför. Jag hade förväntat mig att de därför skulle säga något mer. Åtminstone hänvisa till en lag/tidigare rättsfall eller liknande.

Okej, kommer kanske efter att de överlagt.
Citera
2012-04-17, 09:22
  #1626
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersoen
Att dom börjar med en halvtimmes paus var då ingen höjdare för oss som jobbat natt Vill bara se en liten del utav det. Vill nog mest bara se om han är nervös, kroppsspråket och sådant. Om han ler. Om han säger något olämpligt och blir avbruten. Väldigt synd att man inte får HÖRA det.
visar dom det och mutar bara ljudet?
Citera
2012-04-17, 09:22
  #1627
Medlem
Lunaticxs avatar
Men bytt domare för helvete så slipper man massa tjafs och överklagande av domen
Citera
2012-04-17, 09:23
  #1628
Medlem
Lycurguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersoen
Att dom börjar med en halvtimmes paus var då ingen höjdare för oss som jobbat natt Vill bara se en liten del utav det. Vill nog mest bara se om han är nervös, kroppsspråket och sådant. Om han ler. Om han säger något olämpligt och blir avbruten. Väldigt synd att man inte får HÖRA det.

Han såg rätt lugn ut tyckte jag, han garvade även lite hånfullt när dom pratade om den olämpliga domaren så han verkar inte direkt nervös.
Citera
2012-04-17, 09:24
  #1629
Medlem
shmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lycurgus
Han såg rätt lugn ut tyckte jag, han garvade även lite hånfullt när dom pratade om den olämpliga domaren så han verkar inte direkt nervös.
Garvade vet jag inte direkt
Citera
2012-04-17, 09:25
  #1630
Bannlyst
Seriöst låt säga om sionist terroristen döms till 21 år. Kommer han då att komma ut vid ungefär 50års åldern? Efter att ha mördat upp mot 100 ungdomar och försvarslösa civila? Sinnessjukt i sådana fall!
Citera
2012-04-17, 09:26
  #1631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
visar dom det och mutar bara ljudet?

Just nu visar dom det med ljud, men när Breivik ska hålla sitt tal kommer ljudet att försvinna. Det ska iallafall finnas en textremsa på livsändningen där det står vad han säger om jag uppfattat det korrekt, vet inte om man kommer få se något, jag tror det
__________________
Senast redigerad av andersoen 2012-04-17 kl. 09:30.
Citera
2012-04-17, 09:27
  #1632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Myndigheterna gör verkligen ALLT för att mörka, om jag förstod det rätt får media endast vara kvar 5min?
Hur svårt är det att smyga in en "anhörig" och spela in allt breivik säger?

Det vidrigaste är ju inte vad breivik gjort, utan att media o politiken vänder hans hälsning som högerextrem, med svart fet text, överallt.
Media bryr sig inte ett skit om dom som dött, dom vill bara mjölka detta i kampen mot tex SD.
Är du seriös? Tycker du att det är vidrigare än att mörda 77 personer? Är du dum i huvudet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in