2012-04-17, 02:25
  #1513
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfilm
Alla högerextremister är inte nazister. ABB är högerextremist, get over it.
Jag tycker inte det är en bra beskrivning, trots att han såg sig själv som konservativ. "Högerextremist" har en annan innebörd i dagens diskussionsklimat och brukar förknippas med nazism/fascism vilket inte passar in här. Media använder det ordet för att indirekt skuldbelägga en större grupp som de tidigare utmålat som högerextrema, vilket är många. Det krävs inte mycket för att bli stämplad som både det ena och det andra idag bland de politiskt korrekta åsiktsväktarna.
__________________
Senast redigerad av SummaSummarum 2012-04-17 kl. 02:28.
Citera
2012-04-17, 02:26
  #1514
Medlem
jackelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenbatman
Förstår du ens vad du citerar, tror inte det. Det räknas ofta till höger politik för att folk säger att det är högerpolitik. Det han och jag försöker säga är att termen "högerextrem" är fel och det vore bättre att titulera honom som en "extrem-nationalist" eller "Militant nationalist".


Att det ofta räknas till högerpolitik är för att media skriver högerextrem och att socialisterna fortsätter att använda den terminologin. Detta spelar mer roll än vad du tror. Just på grund av detta har nu "antirasister" som de kallas i media börjat kallas "Anti-vita" i nationalistiska kretsar.

Breivik är ingenting om inte högerextrem. Måhända inte särskilt radikal i sättet att tänka, men i allra högsta grad militant i sättet att agera. Militant högerextremist är en skäligen passande etikett på denne man som minst sagt är ur takt med sin samtid; och som Prime Justiciar för sin tempelorden är det förmodligen ganska glest i raderna av vapendragare.
Citera
2012-04-17, 02:29
  #1515
Medlem
MrsMagoos avatar
Det spelar ingen större roll vad han är för han hade tagit vilket håll som helst bara för att få utöva sina sjuka tankar och vaneföreställningar. Vänster höger eller mitten spelar ingen som helst roll då karln är fullständigt sinnessjuk.

Commander hade slutfört uppdraget och ville sen uppträda i sin buttricks uniform med hemmasnickrat krimskrams som några jäkla utmärkelser/medaljer eller va fan det är för sjukt.
Köpt en US marincorp på ebay och lekt i sin låtsasvärld det är väl fan ingen som bryr sig om vilken kant han påstås tillhöra- Dårhuset nästa.
Citera
2012-04-17, 02:31
  #1516
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymvillvaradet
Vissa delar inom "vänstern" anser dock inte att det är legitimt att föra krig i andra länder och skövla som man behagar. Att du framhäver det som ett exempel är delvis felaktigt.
Men exemplet gick ut på att landet Norge (styrt av AP, både nu och när afghanistankriget där tio kanske hundratusentals civila utöyades till döds, bröt ut) hycklar och beter sig som Breivik inte att vänstern gör det. De mördar oskyldiga men anser sig slippa skuld av politiska orsaker.

Citat:
Ursprungligen postat av bfilm
Blir alltid lika (o)road när folk blir förvånade över att soldater begår vidriga handlingar i krig. Minns själv när man stod på skjutfältet och matade skottsalvor mot pappfigurerna. Det var inte pluspoäng på att skjuta bredvid eller i benet om jag säger så. Utbildar man unga killar för strid, beväpnar dem och skickar den till ett kaotiskt område där de blir beskjutna så får man förvänta sig att en del av dem skjuter tillbaka och kanske får smak för det, mer utvecklade än så är vi inte. Alternativet, det jag föredrar, är att man inte skickar ut dem i krig utan har sitt försvar där det ska vara, på hemmaplan.
Precis, män är djupt biologiskt programmerade för att mörda/slå tillbaka när deras stamsfär (vilket kan vara ett land, sin familj, en militär organisation eller vad som helst) hotas, och beroende på "överjagets" storlek så sker detta förr eller senare hos de flesta vid rätt miljö/förutsättningar. Breivik har förmodligen ett litet mindre "överjag" (i det avseendet, annars verkar han vara kontrollerad) och lät negerhjärnan/repilhjärnan ta över ett tag med en liten massaker som resultat, för andra personer med större "överjag" så krävs det exempelvis en krigssituation för att det skall ske dylika massakrer.
__________________
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-04-17 kl. 02:39.
Citera
2012-04-17, 02:34
  #1517
Medlem
såg att rapport inte har någon extra sändning inlagd imorgon pga rättegången, finns det någon streaming tillgänglig på internet eller liknande? Skulle vara intressant att höra vad ABB har att säga när han får tala (utan censur helst).
__________________
Senast redigerad av birdsong 2012-04-17 kl. 02:44.
Citera
2012-04-17, 02:54
  #1518
Medlem
bfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Men exemplet gick ut på att landet Norge (styrt av AP, både nu och när afghanistankriget där tio kanske hundratusentals civila utöyades till döds, bröt ut) hycklar och beter sig som Breivik inte att vänstern gör det. De mördar oskyldiga men anser sig slippa skuld av politiska orsaker.

Precis, män är djupt biologiskt programmerade för att mörda/slå tillbaka när deras stamsfär (vilket kan vara ett land, sin familj, en militär organisation eller vad som helst) hotas, och beroende på "överjagets" storlek så sker detta förr eller senare hos de flesta vid rätt miljö/förutsättningar. Breivik har förmodligen ett litet mindre "överjag" (i det avseendet, annars verkar han vara kontrollerad) och lät negerhjärnan/repilhjärnan ta över ett tag med en liten massaker som resultat, för andra personer med större "överjag" så krävs det exempelvis en krigssituation för att det skall ske dylika massakrer.

Rent biologiskt är vi programmerade att skrämma våra motståndare eller på sin höjd använda handgripligt våld. Dödandet kräver oftast någon form av militär träning/programmering och sedan någon form av befallning utav en auktoritet såvida det inte finns någon högst personlig orsak till våldet men oftast handlar dödligt våld mot andra människor om "vanligt" våld som urartar och leder till dödsfall . Breivik är intressant på det viset att han agerade ensam och saknade militär träning så vitt jag vet.
Sedan måste jag vända mig mot ditt användande utav "negerhjärnan". Om du ens kunde grunderna i biologi skulle du inte använda det begreppet.
__________________
Senast redigerad av bfilm 2012-04-17 kl. 02:56.
Citera
2012-04-17, 03:22
  #1519
Medlem
FinnishReds avatar
Missade tyvärr SVT:s sändningar tidigare idag och undrar därmed ifall någon vet om familjemedlemmarna till dödsoffren kommer få någon form av ersättning?
Citera
2012-04-17, 03:24
  #1520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnishRed
Missade tyvärr SVT:s sändningar tidigare idag och undrar därmed ifall någon vet om familjemedlemmarna till dödsoffren kommer få någon form av ersättning?

Ja. Alla som dog ska respawna.
Citera
2012-04-17, 03:37
  #1521
Medlem
Grandiosos avatar
Breivik hälsade på barndomsvän i rätten

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/artikkel.php?artid=10065194
Citera
2012-04-17, 03:38
  #1522
Medlem
Såg precis en video: http://www.vgtv.no/#!id=51785

Där alla i rättssalen kommer fram och tar i hand med Anders Breivik, nu har jag aldrig varit i en rättssal men tillhör det här det normala? Såg bara väldigt mysko ut, nästan som dom skulle tacka honom.
Citera
2012-04-17, 03:53
  #1523
Medlem
SummaSummarums avatar
Här är en bild som återfinns i Breiviks videomanifest och kan förklara gesten han gjorde med armen:
http://dc424.4shared.com/img/Pybh0M7G/s7/infidel_revolution.gif

Bilden kan ses i videon runt 9:24:
http://www.youtube.com/watch?v=Ybw0E_ic6r0
__________________
Senast redigerad av SummaSummarum 2012-04-17 kl. 03:57.
Citera
2012-04-17, 04:09
  #1524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingsdotter
Nån som vet vad musiken heter som han hade i sin video? Den som sjöngs av en kvinnoröst och som var lite sorglig och fager.

Citat:
Ursprungligen postat av Donny_Brasko
http://www.youtube.com/watch?v=sG7UspfRdzg
^Fel

http://www.youtube.com/watch?v=aWC554j9gJ0

Denna är det som spelas i klippet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in