Citat:
Ursprungligen postat av Leke
Hur kan rättegången beräknas ta 10 veckor? Jag förstår att det ska vara en demokratisk process, att han måste få försvara sig blaha blaha. Men han har ju för tusan mördat 77 personer. Han menar visserligen att det är nödvärn men kom igen nu. Borde det inte bara vara att se om han är psykiskt labil eller inte och sen ge honom maxstraff beroende på utfallet av undersökningen?
Ja, men han är väl en "frihetskämpe", som vänstermänniskorna brukar kalla sådana människor? Av någon anledning lär de dock inte kalla Breivik för det, trots att han lär ju i alla fall vara det mer än en random arab som för jihad och kolonialism utanför sitt naturliga habitat.