2012-04-16, 14:50
  #1033
Medlem
Tyko.Jonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
De river väl inte av det genom att köra heldagar tills det är slut precis. Och mycket kaffe och vetelängder blir det!

Det hela är lite av en formalia tycker jag. De vill låsa in honom så länge det går, och frågan är egentligen bara om han var psyksjuk eller inte. Var han det så är det resten av livet på hispan, var han det inte så blir det maximalt fängelsestraff, alltså ~21 år.
Det här känns så underligt på något vis, men du har säkert rätt. Två decennier är ett tag, men det känns lite för tidigt för någon som ABB att få gå ut och knalla på gatorna. Om det visar sig att han var klar i knoppen är det ju ännu värre att någonsin låta en sådan människa gå fri.
Citera
2012-04-16, 14:50
  #1034
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Menar du alltså att så ABBs illdåd är "mångkulturalismens skadeverkningar"?

I princip ja, då påtvingad mångkulturalismen leder till splittring i samhället med resulterade vansinnesdåd både från invandrare och inhemska. Att ge sig på fiendens älskade barn är ju för övrigt ett gammalt tankesätt, se exempelvis på myterna i Bibeln där egyptiernas förstfödda barn dödas p.g.a. de styrandes politiska ovilja mot hebreerna...
__________________
Senast redigerad av Svartgrip 2012-04-16 kl. 15:06.
Citera
2012-04-16, 14:50
  #1035
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mord-Sith
Detta är lite konstigt. I detta fall, över 70 dödade, tog det ca 9 månader innan man startar rättegången. I fallet Peter Mangs, tar det över ett år. Dessutom är det "bara" en mördad och ett tiotal mordförsök. Varför tar det längre tid i Sverige?

Har den senaste tiden inte hängt med Mangs, men är 3 mord och 10tal han står åtalad för? Men han har väl inte erkänt dom? Så blir ju till att samla bevis.

Sen vill de nog få det klart i Norge innan minnet av ettårsdagen.
Citera
2012-04-16, 14:50
  #1036
Medlem
Roadworkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DodsKyrkan
Ilskan i mig föds på nytt när Breivik visar sin fula nuna igen. Hoppas Nazistjäveln blir inlåst resten av sitt liv.

Alla mina tankar går till de mördades anhöriga!
Man kan ju säga att det var så Breivik tänkte med.
Du är en Breivikare.
Citera
2012-04-16, 14:51
  #1037
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
.

Nu sa dom att hon överlevde
__________________
Senast redigerad av KravallBroder 2012-04-16 kl. 14:54.
Citera
2012-04-16, 14:51
  #1038
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carls
http://areena.yle.fi/player/index.php?stream=4545&language=en

Ocensurerad stream.

Nej, denna stream visar exakt samma som SVT. Alla streamar direkt från rätten, och "censuren" sker där.
__________________
Senast redigerad av Eclipse207 2012-04-16 kl. 14:54.
Citera
2012-04-16, 14:51
  #1039
Medlem
Nu nämnde han att hon överlevde hon som ringde och skall kallas som vittne
Citera
2012-04-16, 14:51
  #1040
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roadworker
Man kan ju säga att det var så Breivik tänkte med.
Du är en Breivikare.

Vänta va? Hur tänkte du nu?
Citera
2012-04-16, 14:52
  #1041
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Framkommer det om flickan som ringde larmsamtalet från toaletten överlevde?

Där fick du svaret på den. Hon överlevde utan skador och kommer att vittna.
Citera
2012-04-16, 14:52
  #1042
Medlem
-Jamaica-s avatar
Dom pratade om en Renate nu, är det samma som var på toaletten så verkar hon överlevt.
Citera
2012-04-16, 14:52
  #1043
Medlem
Van-Hedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Haha, läs på lite innan du uttalar, tönt.

Förklara vad du menar med den kommentaren. Tönt.

OnT:

När får ABB prata igen?
Citera
2012-04-16, 14:52
  #1044
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eclipse207
Nej, denna stream visar exakt samma som SVT.


Den visar mer än aftonbladets iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in