2012-04-18, 14:56
  #2833
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggByEgg
Anders Behring Breivik: Jeg foretrakk bedre når du tiltalte meg som et barn. [Latter i salen. Engh: Ja, det er slutt på det nå]


Nu skulle man vilja ha rörliga bilder inifrån salen. Vad har han för tonfall? Är han spydig eller sårad? Har hon lyckats skaka om honom, eller är det han som mästrar henne?
Allt talar för att han är oerhört trängd nu. Han avfördar det mesta i polisförhören som pompöst.

Tex
Breivik: - Tydeligvis har jeg dratt det pompøse til det ekstreme. Det har vist seg at det var en stor tabbe, det tar jeg selvkritikk for.
kl. 14.54I avhøret sa Breivik at han kunne bli stormesterridder hvis de andre i nettverket anerkjente bragdene hans.
Citera
2012-04-18, 14:56
  #2834
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggByEgg
Anders Behring Breivik: Jeg foretrakk bedre når du tiltalte meg som et barn. [Latter i salen. Engh: Ja, det er slutt på det nå]


Nu skulle man vilja ha rörliga bilder inifrån salen. Vad har han för tonfall? Är han spydig eller sårad? Har hon lyckats skaka om honom, eller är det han som mästrar henne?

Uppenbart att han psykar henne.
Citera
2012-04-18, 14:57
  #2835
Medlem
2kgbenfritts avatar
De kommer alltså hända en liknande händelse igen och han har 2 kompisar som ska göra samma sak som honom? om jag tolkade aftonbladets rubrik rätt?
Citera
2012-04-18, 14:59
  #2836
Medlem
Hur är norska fängelser ? Är det som i Sverige eller ?
Citera
2012-04-18, 14:59
  #2837
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2kgbenfritt
De kommer alltså hända en liknande händelse igen och han har 2 kompisar som ska göra samma sak som honom? om jag tolkade aftonbladets rubrik rätt?

Det var vad ABB sa i alla fall. Hela diskussionen avslutades däremot ganska snabbt då ABBs försvarsadvokat gick in och bröt diskussionen.
Citera
2012-04-18, 15:00
  #2838
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2kgbenfritt
De kommer alltså hända en liknande händelse igen och han har 2 kompisar som ska göra samma sak som honom? om jag tolkade aftonbladets rubrik rätt?

Han har vild fantasi, den där Breivik.
Citera
2012-04-18, 15:01
  #2839
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2kgbenfritt
De kommer alltså hända en liknande händelse igen och han har 2 kompisar som ska göra samma sak som honom? om jag tolkade aftonbladets rubrik rätt?


Det är klart att det kommer att hända igen! Det finns en hel armé med folk som tycker som honom och aso anser att han gjorde rätt!
Citera
2012-04-18, 15:02
  #2840
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Det var vad ABB sa i alla fall. Hela diskussionen avslutades däremot ganska snabbt då ABBs försvarsadvokat gick in och bröt diskussionen.

Det har dock bekräftats att han skickat pengar till Liberia. Han påstår att det är till vapenträning.
Citera
2012-04-18, 15:02
  #2841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2kgbenfritt
De kommer alltså hända en liknande händelse igen och han har 2 kompisar som ska göra samma sak som honom? om jag tolkade aftonbladets rubrik rätt?

Precis som al-Qaida och talibanerna gång på gång skröt om nya och större attacker som skulle träffa USA efter 11/9, attacker med kärnvapen osv. Hade det funnits ett korn av sanning hade han såklart hållit käften om planerna.
Citera
2012-04-18, 15:03
  #2842
Medlem
2kgbenfritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Han har vild fantasi, den där Breivik.

Haha verkligen! Jag får känslan utav att han själv tror att han inte kommer sitta inne i fängelse mer än något år, han verkar ju smida framtida planer och inte fatta att han kommer ruttna i fängelset resten av livet.
Citera
2012-04-18, 15:04
  #2843
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Precis som al-Qaida och talibanerna gång på gång skröt om nya och större attacker som skulle träffa USA efter 11/9, attacker med kärnvapen osv. Hade det funnits ett korn av sanning hade han såklart hållit käften om planerna.

Nja, hur ska framtida planer kunna stoppas egentligen? Det kan ju hända var som helst och när som helst. Al Qaida slog ju till mot både London och Madrid tex.
Citera
2012-04-18, 15:04
  #2844
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Precis som al-Qaida och talibanerna gång på gång skröt om nya och större attacker som skulle träffa USA efter 11/9, attacker med kärnvapen osv. Hade det funnits ett korn av sanning hade han såklart hållit käften om planerna.

Ja, självklart. Han vill desperat tillhöra ett sällskap och slåss nu mot att klasssas som en ensam galning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in