Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Säg att det sitter en moderator på Flashback som har svårt att sköta sina uppgifter pga deras tekniska problem.
Har mailat dom nyligen, skall bli kul att se vad de har att säga. Kollade snabbt på deras Facbooksida, och det är ju inte bara du och jag som upplever problem med hastigheten om man säger så.

De drabbade
Det är främst kunder i Uppsala-/Stockholmsområdet som ska vara drabbade - men även folk i andra delar av landet kan ha problem.
Varför fungerar det inte?
Ingen visste det, det felsöks just nu och ska tydligen ha felsökts i över en timme - vilket förminskar mitt hopp om att de ska lyckas lösa problemet ikväll..
Ingen information
På chatten var anledningen till att det inte fanns någon information på deras hemsida att problemet var så nytt att de inte hunnit (bs, tar max två minuter att skriva "vi har problem just nu som kan drabba dig genom att internet är oanvändbart") - men på telefon skulle det redan vara inlagt, jag frågade då vart och då sa han att det var den informationen dom fått, han kunde inte heller hitta det när han kollade.
När det är löst
Han på telefon hoppades att problemet skulle vara löst under kvällen och försäkrade mig väldigt mycket om att teknikerna inte går hem förrän det är löst! Frågan är om dom ens börjat med att jobba på det? Vet att de på kundservice ofta säger något bara för att 'lugna' kunden.
Moderator på Flashback som har svårt att sköta sitt jobb
"Hälsa att vi beklagar störningen och att vi jobbar på att lösa problemet så snart som möjligt"
Ge mig ersättning för att ni inte kan ge mig internet
Jag uppmanar alla att skicka ett mail till supportarende@bredband.com när problemet är löst för att man ska få kompensation. Det handlar förmodlingen bara om några små summor - men om alla gör det så blir det en större förlust för BBB!