2012-05-10, 20:30
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Katastrof. Betalar för 60-100 mbit, får ut runt 1mbit ner och 12 upp...uppladdningshastigheten är bra, men ned!!??

Inget nämns ens på bredbandsbolagets hemsida, och när man ringer så hör man "Just nu upplever vi problem med telefon och att använda tjänsterna". Så just nu sitter jag i kö med, väntat hittills i 20 minuter, skulle vara mer än 20 minuters väntetid också. Måste få skrika lite, dom förstör min fina kväll eftersom TVn inte fungerar heller!

Tack gode någon, för att jag har ett mobilt bredband där jag får ut 20+mbit just nu

Återkom gärna i tråden om du får tag på dom. Undrar också vad i helvete dom pysslar med. Halva jävla riket är ju drabbat av deras förbannade skitsladdar.
Citera
2012-05-10, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Återkom gärna i tråden om du får tag på dom. Undrar också vad i helvete dom pysslar med. Halva jävla riket är ju drabbat av deras förbannade skitsladdar.

Självklart gör jag det! Plats 7 i deras "kundservice" chatt kö, plats 36 i deras "teknisk support" chatt och en irriterande tant som säger "Tack för att du väntar" i telefonen...som om jag har något val när dom inte svarar och förstör min kväll!

-Där lät jag som värsta forever alone och nolifern, men det regnar faktiskt ute!
Citera
2012-05-10, 20:36
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Självklart gör jag det! Plats 7 i deras "kundservice" chatt kö, plats 36 i deras "teknisk support" chatt och en irriterande tant som säger "Tack för att du väntar" i telefonen...som om jag har något val när dom inte svarar och förstör min kväll!

-Där lät jag som värsta forever alone och nolifern, men det regnar faktiskt ute!

Säg att det sitter en moderator på Flashback som har svårt att sköta sina uppgifter pga deras tekniska problem.

Har mailat dom nyligen, skall bli kul att se vad de har att säga. Kollade snabbt på deras Facbooksida, och det är ju inte bara du och jag som upplever problem med hastigheten om man säger så.
Citera
2012-05-10, 20:41
Medlem
Körde igång min BBB lina igen som strulat under dagen (har backuplina från annat bolag).

UDP trafik flyter på bra vilket ger vissa indikationer men det förekommer packetloss vilket inte är normalt för min lina.

TCP trafiken däremot är helt klart störd. Det kan vara någon ciscoburk nånstans, förmodligen på telenor, som spökar och förmodligen går buffrarna varma.
Detta påverkar inte bara BBB kunder utan även Telenors mobila nät (vilket jag också testat).

Det är rent svineri att man inte åtgärdat detta än. Har man inte backup/spare moduler i racket så borde man skickat ut tekniker på stubben.
Citera
2012-05-10, 21:03
Medlem
Citat:
Säg att det sitter en moderator på Flashback som har svårt att sköta sina uppgifter pga deras tekniska problem.

Har mailat dom nyligen, skall bli kul att se vad de har att säga. Kollade snabbt på deras Facbooksida, och det är ju inte bara du och jag som upplever problem med hastigheten om man säger så.

De drabbade
Det är främst kunder i Uppsala-/Stockholmsområdet som ska vara drabbade - men även folk i andra delar av landet kan ha problem.

Varför fungerar det inte?
Ingen visste det, det felsöks just nu och ska tydligen ha felsökts i över en timme - vilket förminskar mitt hopp om att de ska lyckas lösa problemet ikväll..

Ingen information
På chatten var anledningen till att det inte fanns någon information på deras hemsida att problemet var så nytt att de inte hunnit (bs, tar max två minuter att skriva "vi har problem just nu som kan drabba dig genom att internet är oanvändbart") - men på telefon skulle det redan vara inlagt, jag frågade då vart och då sa han att det var den informationen dom fått, han kunde inte heller hitta det när han kollade.

När det är löst
Han på telefon hoppades att problemet skulle vara löst under kvällen och försäkrade mig väldigt mycket om att teknikerna inte går hem förrän det är löst! Frågan är om dom ens börjat med att jobba på det? Vet att de på kundservice ofta säger något bara för att 'lugna' kunden.

Moderator på Flashback som har svårt att sköta sitt jobb
"Hälsa att vi beklagar störningen och att vi jobbar på att lösa problemet så snart som möjligt"

Ge mig ersättning för att ni inte kan ge mig internet
Jag uppmanar alla att skicka ett mail till supportarende@bredband.com när problemet är löst för att man ska få kompensation. Det handlar förmodlingen bara om några små summor - men om alla gör det så blir det en större förlust för BBB!
Citera
2012-05-10, 21:08
Medlem
tzjs avatar
Citat:
De drabbade
Det är främst kunder i Uppsala-/Stockholmsområdet som ska vara drabbade - men även folk i andra delar av landet kan ha problem.

Varför fungerar det inte?
Ingen visste det, det felsöks just nu och ska tydligen ha felsökts i över en timme - vilket förminskar mitt hopp om att de ska lyckas lösa problemet ikväll..

Ingen information
På chatten var anledningen till att det inte fanns någon information på deras hemsida att problemet var så nytt att de inte hunnit (bs, tar max två minuter att skriva "vi har problem just nu som kan drabba dig genom att internet är oanvändbart") - men på telefon skulle det redan vara inlagt, jag frågade då vart och då sa han att det var den informationen dom fått, han kunde inte heller hitta det när han kollade.

När det är löst
Han på telefon hoppades att problemet skulle vara löst under kvällen och försäkrade mig väldigt mycket om att teknikerna inte går hem förrän det är löst! Frågan är om dom ens börjat med att jobba på det? Vet att de på kundservice ofta säger något bara för att 'lugna' kunden.

Moderator på Flashback som har svårt att sköta sitt jobb
"Hälsa att vi beklagar störningen och att vi jobbar på att lösa problemet så snart som möjligt"

Ge mig ersättning för att ni inte kan ge mig internet
Jag uppmanar alla att skicka ett mail till supportarende@bredband.com när problemet är löst för att man ska få kompensation. Det handlar förmodlingen bara om några små summor - men om alla gör det så blir det en större förlust för BBB!

Tack tack!

Det verkar som Praetori som skrev här ovan vet vad felet kan vara.
H*n kanske skall kontakta BBB och förklara vad de bör göra för åtgärder?
Citera
2012-05-10, 21:11
Bannlyst
Ah, verkar som att det är fler som har problem med BBB ikväll. Försökt spela NHL12 ikväll på XBOX360 men det har laggat fan, haft ca 4mbit/s ned och 15 upp, står inget på hemsidan och personen jag chattade med i kundservice hade inte en aning om några problem. Hoppas det är löst tills imorgon.

Bor i Kalmar förövrigt, om man ska försöka se om det är lokalt eller ej.
Citera
2012-05-10, 21:13
Medlem
Citat:

Tack tack!

Det verkar som Praetori som skrev här ovan vet vad felet kan vara.
H*n kanske skall kontakta BBB och förklara vad de bör göra för åtgärder?

Pratade med Andreas Hamrin som är presschef och han ska nyss fått infon om att problemet ska vara löst nu. Får man inte ut sin rätta hastighet ska en omstart av routern hjälpa. Testade detta själv och ligger nu på 90+ mbit
Citera
2012-05-10, 21:14
Bannlyst
BBB är bra jävla skumma, skulle uppdatera mitt 8/1 till 24/1, det skulle antingen kosta 499 kr eftersom nån skulle behöva installera något i hemmet (framgick inte vad) eller att binda sig i 12 månader.

Man undrar ju, går det att få det uppgraderat utan nån jävla installation så varför gör de inte det bara?

Finns verkligen ingen yrkesheder kvar längre, kan man klämma ut en 50 öring ur en gris arsele trots att den inte fungerar som giltig betalningsmedel så gör man det ändå.
Citera
2012-05-10, 21:15
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Pratade med Andreas Hamrin som är presschef och han ska nyss fått infon om att problemet ska vara löst nu. Får man inte ut sin rätta hastighet ska en omstart av routern hjälpa. Testade detta själv och ligger nu på 90+ mbit

Stort tack skall du ha lille vän.
Skall testa en omstart av routern då.
Citera
2012-05-10, 21:38
Medlem
Citat:
Stort tack skall du ha lille vän.
Skall testa en omstart av routern då.

Fungerade inte för mig.
Verkar fortfarande inte fixat här (skåne).
Citera
2012-05-10, 21:40
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xetal
Fungerade inte för mig.
Verkar fortfarande inte fixat här (skåne).

Hjälpte inte mig heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in