Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-27, 03:31
  #253
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BortkastatNamn
1. Hur levererar BBB till dig? Via fiber? Nej de kommer inte att "sega" ner ditt bredband så länge du inte har 1Gbit eller vDSL. TVn och bredbandet levereras på samma kabel men två olika sätt där hastighetsbegränsningen enbart påverkar bredbandet.

2. De vet jag faktiskt inte, men med IPTV så får du fler funktioner typ hoppa tillbaka och titta på program som sändes för ett par dagar sen.

3. Har du IPTV så kommer du inte kunna använda dig av en kortmodul. Skulle inte vilja påstå att de laggar/buffrar vid kanalbyten.
Tack för ditt svar

Så du är nöjd med allt?
Ang bildkvaliteten kan jag se vad Boxer (som jag har just nu) "levererar ut" på min TV (har en Samsung 8005 från 2015, där trycker jag på fjärrens knapp "Info") = en HD kanal visas i 720p, och en SD kanal visas i 576i.
Jag tror du kan se vad BBB levererar till din TV också om du kollar efter.
Citera
2017-11-27, 13:22
  #254
Medlem
BortkastatNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Tack för ditt svar

Så du är nöjd med allt?
Ang bildkvaliteten kan jag se vad Boxer (som jag har just nu) "levererar ut" på min TV (har en Samsung 8005 från 2015, där trycker jag på fjärrens knapp "Info") = en HD kanal visas i 720p, och en SD kanal visas i 576i.
Jag tror du kan se vad BBB levererar till din TV också om du kollar efter.

Kan man säker göra, men nu är de ju så att jag varken äger en TV eller har ett TV abonnemang hos BBB.
Citera
2018-05-15, 15:18
  #255
Medlem
RobieBwois avatar
https://www.telenor.se/om-telenor/ny...r/#tillsammans

Nu har Telenor och BBB blivit ett. Dåligt, tycker jag. Framförallt öppetiderna. BBB hade till 22:00. Telenor har till 19:00. Trist. Kass kundtjänst också.
Citera
2018-05-15, 23:58
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Nu har Telenor och BBB blivit ett. Dåligt, tycker jag. Framförallt öppetiderna. BBB hade till 22:00. Telenor har till 19:00. Trist. Kass kundtjänst också.

Senaste gången jag ringde till kundtjänst var för att de inte aktiverat min högre hastighet trots att jag beställt och betalt för det. Ett samtal som jag inte borde ha behövt ringt.

Sedan är det också för många avbrott på BBB. Tidigare när det var Tele2 som drev nätet så var det färre än ett avbrott per år som jag märkte, men nu tycker jag det är oftare. Och när har de tänkt leverera IPv6, om mer än fem år?
Citera
2018-05-28, 09:02
  #257
Medlem
Provrorsbarns avatar
Har comhem idag och tycker de är dyra nu när specialpriset gått ut. Skulle jag byta mitt silver-paket mot bas-tv-paketet med bredband på 100 mbit skulle jag betala lika mycket enligt dem. Kan ni rekommendera nåt annat? Kollade telenor och de var billiga, men enligt kommentarer levererade dem dåligt och de vill jag ju inte... jag vill ha grundkanalerna, 3an, 5an, 7an, 11an + de vanliga då, 100 mbit i bredband. Hur billigt kan man få det?
Jag vill också ha en box man kan spela in med och gärna utan att betala extra. (Telenors skulle man få låna utan extra kostnad enligt dem).

Bor i lägenhet utan fiber, betalar idag 700 för internet och tv.
Citera
2018-06-19, 18:52
  #258
Medlem
Telenor höjer avgiften från 249 kr / mån till 389 kr / mån för 100Mbps. Fan att hyresvärden har något exklusivt avtal med dem, annars hade jag bytt leverantör direkt.
Citera
2019-01-09, 11:15
  #259
Medlem
BortkastatNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provrorsbarn
Har comhem idag och tycker de är dyra nu när specialpriset gått ut. Skulle jag byta mitt silver-paket mot bas-tv-paketet med bredband på 100 mbit skulle jag betala lika mycket enligt dem. Kan ni rekommendera nåt annat? Kollade telenor och de var billiga, men enligt kommentarer levererade dem dåligt och de vill jag ju inte... jag vill ha grundkanalerna, 3an, 5an, 7an, 11an + de vanliga då, 100 mbit i bredband. Hur billigt kan man få det?
Jag vill också ha en box man kan spela in med och gärna utan att betala extra. (Telenors skulle man få låna utan extra kostnad enligt dem).

Bor i lägenhet utan fiber, betalar idag 700 för internet och tv.


Har du inte fiber/coax så kommer du inte att kunna då TV av Telenor då dom har slutat leverera IPTV över xDSL för att de är en dålig tjänst.
Citera
2019-02-25, 22:43
  #260
Medlem
Ok, nu höjer Telia priset på mitt bredband. Nu får det vara nog. Vad är det mest prisvärda nu? Stämmer det att Ownit är bäst för spela/Stream? Källa: https://www.surf.nu/billigt-fast-bredband/
Citera
2019-05-30, 01:04
  #261
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Jag har fiberanslutning från BBB/Telenor som gick ner för ca 20 minuter sedan. Skulle gå in på telenors webbsida för att kolla driftstatus men det verkar som att Telenor webbsida ligger nere också. Är det någon annan med BBB/Telenor i nordvästra sthlm som också har problem.

Är det någon som kan vara vara hygglo och kolla om dom kommer åt Telenors webbsida och i.s.f. kolla driftstatus på fiberanslutning i nordvästra Sthlm?

/#LOUDmouth#
Citera
2019-05-30, 01:09
  #262
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Jag har fiberanslutning från BBB/Telenor som gick ner för ca 20 minuter sedan. Skulle gå in på telenors webbsida för att kolla driftstatus men det verkar som att Telenor webbsida ligger nere också. Är det någon annan med BBB/Telenor i nordvästra sthlm som också har problem.

Är det någon som kan vara vara hygglo och kolla om dom kommer åt Telenors webbsida och i.s.f. kolla driftstatus på fiberanslutning i nordvästra Sthlm?

/#LOUDmouth#

Verkar vara nere i varenda större stad i Sverige om man kollar på kartan här: https://downdetector.se/problem-stor...telenor/karta/

Drygt.
Citera
2019-07-02, 17:54
  #263
Medlem
Nån annan vars internet krånglar hos bbb/telenor? Började krångla lite mysko förra veckan och fortsätter sporadiskt. Nu helt nere. Fastän grön lampa på routern lyser t.o.m.
Citera
2019-10-15, 11:49
  #264
Medlem
Vilken leverantör har det bästa 100/100 fibern just nu tycker ni? Tänkte välja i dagarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback