2012-05-01, 21:27
Medlem
Pappersvargens avatar
Det är inte så jäkla simpelt att det är en obetald faktura som ligger och stör?
Citera
2012-05-01, 21:50
Medlem
Necrotrusts avatar
Satt i samma sits med COMHEM för ett par år sedan. Bredbandsbolaget har fungerat bra än så länge. Ibland behöver de bara få ut tekniker eller så, pusha för det.
COMHEMs tragiska erbjudande för att jag stått utan nät i omkring 10-14 dagar blev ett par tior.
Det vill säga för själva perioden i sig, i förhållande till månadskostnaden.
Just då var man bra irriterad och arg men det löste sig ju med tiden. Behåll lugnet!
Citera
2012-05-01, 22:01
Medlem
donnamanloves avatar
Tack alla. Men det är tydligen "bara" driftstörningar" i stora delar av landet... Beräknas vara klart 12 imorgon. Fattar inte hur ett sånt stort företag kan jobba så förbannat sakta. Idioter.
Citera
2012-05-03, 15:26
Medlem
Givetvis för att månadsavgiften på bredbandet inte täcker en snabbare service än så. Är färre än X personer drabbade så skickas inte jourtekniker. Då kontaktar man först fastighetsägaren/kontaktperson i föreningen (inte helt sällan har kontaktpersonen flyttat till en helt annan del av landet sedan 5 år tillbaka utan att ISPn meddelats det) för att kolla så det finns el till utrustningen osv. Är det efter kontorstid när det konstateras att det behövs en tekniker för att lösa problemet så väntar man till dagen efter för att inte teknikerkostnaderna skall skena iväg.
Du får helt enkelt den service du betalar för.

Där skon också ofta klämmer vid störningar är att utrustningen står ju inte i utrymmen som ägs av ISPn utan av föreningen, som inte helt sällan har dålig koll på var nycklar osv finns/alt inte har tid att släppa in tekniker då de prioriterar något annat högre.
Citera
2012-05-10, 13:55
Medlem
TS, Har du företagsabonnemang? Annars kan du hålla tyst om att du har massa jobb du ska göra på din privata lina

Och driftstörningar drabbas alla av från och till.
Citera
2012-05-10, 14:34
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugiwara
TS, Har du företagsabonnemang? Annars kan du hålla tyst om att du har massa jobb du ska göra på din privata lina

Och driftstörningar drabbas alla av från och till.

Jag har företagsabonnemang, ja.

Jag vet att störningar inträffar mellan varven, finner det dock mindre acceptabelt att den störningen pågår i mer än 4 dygn. Det är dock löst nu, så jag har gnällt färdigt för den här gången.
Citera
2012-05-10, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Jag har företagsabonnemang, ja.

Jag vet att störningar inträffar mellan varven, finner det dock mindre acceptabelt att den störningen pågår i mer än 4 dygn. Det är dock löst nu, så jag har gnällt färdigt för den här gången.

Okej, Jo 4 dygn är en ganska lång tid för en driftstörning. Ring in igen så kan du få komp & ersättning
Citera
2012-05-10, 18:49
Medlem
Sly^s avatar
Tänkte låna tråden lite snabbt bara!

Har haft BBB i snart 4 år, och har tidigare enbart haft mindre problem. Men nu när jag startade datorn på kvällen så verkar det som om dem har strypt min hastighet .. Har 100/10 och får enbart ut 1Mbit upp och 5 Ner av någon skum anledning.

Har detta hänt någon annan där ute nu, eller tidigare?
Citera
2012-05-10, 20:06
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sly^

Har haft BBB i snart 4 år, och har tidigare enbart haft mindre problem. Men nu när jag startade datorn på kvällen så verkar det som om dem har strypt min hastighet .. Har 100/10 och får enbart ut 1Mbit upp och 5 Ner av någon skum anledning.

Har samma problem. Har aldrig varit något problem tidigare

Och på BBB´s hemsida så står det inget om något problem i mitt område
Senast redigerad av Noose.. 2012-05-10 kl. 20:12.
Citera
2012-05-10, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sly^

Min hastighet ner som normalt ligger mellan 90 - 95 mbit/s ligger på 2-3 mbit/s idag.
Dock är uppladdningshastigheten oberörd (runt 15 mbit/s).
Citera
2012-05-10, 20:12
Medlem
tzjs avatar
Samma slöa hastighet här med.

Låg helt nere i förrgår under ett par timmar med.
Citera
2012-05-10, 20:28
Medlem
Katastrof. Betalar för 60-100 mbit, får ut runt 1mbit ner och 12 upp...uppladdningshastigheten är bra, men ned!!??

Inget nämns ens på bredbandsbolagets hemsida, och när man ringer så hör man "Just nu upplever vi problem med telefon och att använda tjänsterna". Så just nu sitter jag i kö med, väntat hittills i 20 minuter, skulle vara mer än 20 minuters väntetid också. Måste få skrika lite, dom förstör min fina kväll eftersom TVn inte fungerar heller!

Tack gode någon, för att jag har ett mobilt bredband där jag får ut 20+mbit just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in