2011-07-24, 19:27
Medlem
Fnordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Miljonär också, det var värst! Då måste han ju onekligen ha varit en ganska driftig person. Ändå undrar jag varför han besvärade sig med att starta ett helt odlingsföretag bara för att få tillgång till gödselmedel – det borde han väl ha kunnat köpa ändå, precis som McVeigh i Oklahoma? Eller har Norge så knäppa lagar att man tillåter privatpersoner att inneha automatvapen men förbjuder inköp av konstgödsel?
(...)

Det kan vara så enkelt att han ville undvika uppmärksamhet. Kommer nån in och köper 6 ton ammoniumnitrat privat så är risken att säljaren ringer polisen, kommer en bonde in är det normalt.
Citera
2011-07-24, 19:30
Medlem
Chris Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnords
Det kan vara så enkelt att han ville undvika uppmärksamhet. Kommer nån in och köper 6 ton ammoniumnitrat privat så är risken att säljaren ringer polisen, kommer en bonde in är det normalt.

Vid inköp av vissa jordbruksprodukter är man, enligt manifestet, tvungen att uppge någon typ av "farm land id", dvs ett bevis på att du äger jordbruksmark. Därför som han hyrde villan och ladan med tillhörande åker. Även därför han hade sitt bolag, en cover story helt enkelt.
Citera
2011-07-24, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.r
Behring Breivik är även frimurare
Detta var väl en missuppfattning som spreds i början innan folk kollat igenom hans manifest ?
I hans manifest står det ju klart och tydligt att frimurarorganisationen pccts var hypotetisk och påhittad. I manifestet står ju t.o.m vilken fabrik han lade beställningen till för egna märken till frimurarkläderna som ni säkert sett bilder på o.s.v.
Man kan väl typ säga att han skapade pccts.
Citera
2011-07-24, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007

SD folk fattar ni att hela grejen med att varna för de "farliga" muslimerna som kommer in är just de farligaste för samhället faller som ett korthus?

@SD-folk: JAG VILL INTE HÖRA ETT ORD TILL OM ATT UTLÄNNINGARNA STÅR FÖR DEN MESTA OCH FARLIGASTE KRIMINALITETEN I VÅRT LAND. Anders Behring Breivik har med all tydlighet bevisat motsatsen

.... och detta KOMMER att synas djälvligt tydligt i nästa val!!!

Citat:
Ursprungligen postat av doncorle
Du vill inte att vi replikerar med fakta, och så skall icke ske.

Skillnaden är att "islamistisk" terrorism är att den är importerad och kan förhindras genom att inte importera den. Inhemsk terrorism är svår att förhindra, nästintill omöjlig.

Att SD blir indragna i denna diskussion är absurt enligt min åsikt, då SD andra nordiska högerpartier befinner sig i en politisk diskussion inom ett politiskt område, n'mligen integration.
Rätt att uttrycka sin åsikt har man genom yttrandefriheten oavsett hur ens åsikter ser ut.

Din dumme stackars ignoranta sate och SD anhängare, doncorle:

Att vinna ett politiskt val handlar om att sälja in ett budskap. Hur tror du att ett företag skulle få eller behålla sina kunder om

# Det bevisades att bankens anställda och ledning snodde dina pengar ifrån ditt konto
# Det bevisades att ett säkerhetsföretags egna anställda var de största tjyvarna
# Det bevisades att läskedrycks företags egna anställda hällde gift i läsken
# Det bevisades att ett privat sjukhus såg till att patienter förblev sjuka så de behövda stanna längre

Det spelar ingen roll hur bra säljare du är så kan du EJ få kunder till dessa ovan listade företag. Hur skall du då få folk att rösta på partier där det finns mängder av Anders Behring Breivik gelikar?

ALLA människor i Norge och Sverige VET vem som är det största hotet emot våran demokrati tack vare Anders Behring Breivik
Citera
2011-07-24, 19:39
Medlem
Väldigt öppenhjärtlig försvarare han har, där var det inte tal om "inga kommentarer". Han sa något i stil med att ABB tycker att han inte är "värt" något straff. Han verkar köra RAF-stilen och hänvisar till ett krig. En annan likhet är att han tydligen har känt frustration över att inte ha kunnat påverka den demokratiska vägen. Allt enligt försvarsadvokaten.

I övrigt, här har man suttit och förbannat att SVT inte sänder NRK längre och så finns NRK1 i Comhems kanalutbud!
Citera
2011-07-24, 19:40
Medlem
Tydligen flyttade fadern till Frankrike 1995, det är väl året då Norge gick med i EES och man kunde flytta dit lättare. Sonen skriver att han inte kan franska och enligt artikeln så bröt fadern och sonen relationen då.
Fadern är ej namngiven.
Citera
2011-07-24, 19:41
Medlem
murder_us avatar
Citat:
Miljonär också, det var värst! Då måste han ju onekligen ha varit en ganska driftig person. Ändå undrar jag varför han besvärade sig med att starta ett helt odlingsföretag bara för att få tillgång till gödselmedel – det borde han väl ha kunnat köpa ändå, precis som McVeigh i Oklahoma? Eller har Norge så knäppa lagar att man tillåter privatpersoner att inneha automatvapen men förbjuder inköp av konstgödsel?

Exakt så är det, en vän till mig försökte införskaffa både ammoniumnitrat och salpeter för några hemkokta nyårsbomber förra året men nekades köpa. Har vart så sen 2004 om jag minns rätt.
Citera
2011-07-24, 19:43
Medlem
Citat:

Det verkar som att denne Anders Behring Breivik hade ett uppdämt behov att bli sedd av sin omvärld. Hans idévärld verkar minst sagt rörig och han har uppenbarligen umgåtts med ett digert tankegods som han i avsaknad av adekvata akademiska verktyg inte behärskar. Han ska dessutom tydligen till stora delar ha plagierat Theodore "The Unabomber" Kaczynskis manifest.

Är det bara jag som tycker att den YouTube-video som tillskrivs honom sänder ut starka New Age-vibbar? Ett ganska taffligt ihopklippt sammelsurium av till stor del förvrängt och delvis påhittat material...

Givetvis bör man även i fallet Breivik skilja mellan politiska sakövertygelser och person, men han måste ändå ha varit – om klyschan ursäktas – en väldigt ensam människa utan kärlek i sitt liv. Han hade förmodligen ingen medfödd empati- eller personlighetsstörning men min teori (ta den för vad den är) är att han, på grund av det schizoida alieneringssyndrom som mångkulturen säkerligen utvecklar hos sårbara individer, med tiden förlorade sin empati med vad han uppfattade som landsförrädare och sedermera utvecklade ett samhällshat som till slut alltså fick detta våldsamma och tragiska utlopp.

Tråkigt hur som helst och ingen lär vinna något på det inträffade, allra minst norrmännen själva.
Han hade inget automatvapen utan semiautomat.
Citera
2011-07-24, 19:47
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr1337
Detta var väl en missuppfattning som spreds i början innan folk kollat igenom hans manifest ?
I hans manifest står det ju klart och tydligt att frimurarorganisationen pccts var hypotetisk och påhittad. I manifestet står ju t.o.m vilken fabrik han lade beställningen till för egna märken till frimurarkläderna som ni säkert sett bilder på o.s.v.
Man kan väl typ säga att han skapade pccts.
http://www.frimurarorden.se/index2.html

Han är alla fall utesluten. Du borde kolla runt innan du uttalar dig om saker. Du framstår som oseriös annars.
Citera
2011-07-24, 19:48
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilkenvackerdag
Finns det inga bilder som inte ingår i pressutskicket?
Varför bara alla dessa tillrättalagda bilder i media, var är paparazzishotsen.

Det är meningen...
Manifestet sid 1070:
Citat:
In marketing

Sexy projections of females sell and inspire, in peacetime and during war. There will primarily be men taking most of the risks so it should be a priority to appeal to a broadest selection of European males. Resistance leaders/cell commanders or individual cell operatives must prioritise to arrange and book a professional photo session prior to operation for one or all involved. Resistance leaders of larger networks should also arrange photo sessions with female patriotic models to use in online marketing/recruitment campaigns. It is essential that enough resources are invested into marketing material in order to create a professional and appealing image of our struggle. It is essential that cell commanders and/or cell operatives budget at least a portion of their operational budget to photo sessions and remember to delete all other unfortunate photos from the past. This is to prevent the media/police from getting access to them and exploit them for their own propaganda. The police usually “leak” “retarded looking” photos to the press after raiding the cells apartment after an operation. By removing and deleting all “negative” photos, and by making available the professional, photo shopped photos prior to the operation; we make their job significantly harder.

Lite mer om marknadsföringen...

Citera
2011-07-24, 19:50
Bannlyst
Chansen är enligt mig stor att han fått hjälp. Kontakterna från utlandet är svåra att nå och det är inte bara sådär svart på vitt som han skriver. Dessutom finns det inga bevis angående hans ekonomi vilket gör det möjligt att han haft en sponsor som även hjälpt till med vapen, planering och ekonomi. Mycket troligt att Mossad har hjälpt honom. Jag tippar på det. Jag menar sionister är idag överlyckliga, de mördar gärna och torterar allt för projektet israels skull. "De ville till Gaza men Gaza kom till dem" "fantastik känsla" osv så skrivs det bl a på sionistiska forum. Kolla min signatur för mer info.

Mossad inblandade? Stor chans faktiskt
Citera
2011-07-24, 19:51
Medlem
Marcus__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Din dumme stackars ignoranta sate och SD anhängare, doncorle:
Det spelar ingen roll hur bra säljare du är så kan du EJ få kunder till dessa ovan listade företag. Hur skall du då få folk att rösta på partier där det finns mängder av Anders Behring Breivik gelikar?

ALLA människor i Norge och Sverige VET vem som är det största hotet emot våran demokrati tack vare Anders Behring Breivik
1. Nej, det förefaller ytterst osannolikt att det finns mängder av ABB-gelikar. Möjligtvis en hel del med liknande tankegångar, men tveksamt om särskilt många svenska/norska medborgare har den psykopatiska störningen tillika totala avsaknaden av empati, att de är beredda att slakta uppemot 100 barn/ungdomar.

2. Då måste jag vara den enda människan i Norden som inte vet vem som är det största hotet mot vår demokrati. Informera mig gärna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in