2013-04-01, 12:38
Medlem
Jämfört med de andra fångarna på Ila uppför sig vår massmördare/terrorist som en riktig gentleman i fängelset. Ni kommer väl ihåg vad Breivik skrev när han klagade på fängelseförhållandena?
Citat:
Breivik kommenterar också bråk från de kringliggande cellerna i källaren på Ila. Han påpekar att många av de andra fångarna knappt kan norska, anser att de saknar folkvett och beskriver flera händelser med bråk och skrikande. Han lyfter också fram en dag när en medfånge spelade hög musik.

"Under samma tid valde en annan intagen och granne att smörja in sin cell med avföring, så att hela avdelningen luftförorenades i flera dagar och de stackars kriminalvårdarna blev tvungna att tvätta bort detta", hävdar Breivik.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/2...artid=10055585

Så läste jag detta igår:

En 39-årig afrikansk förvaringsfånge som sitter på Ila fängelse är åtalad för mordförsök efter att han hällde 10 liter kokande vatten på en annan fånge. Mannen som skållades, fick brännskador på 27 procent av kroppen.

Vid ett annat tillfälle ska han ha hotat en kvinnlig kriminalvårdare med att "jag lyder inte order från kvinnor, jag dödar dig inom loppet av två sekunder" när hon bad honom lugna ner sig under matserveringen.

En månad innan denna händelse, när 39-åringen befann sig på Dikemarks psykiatriska sjukus ska han enligt åtalet ha svurit och slagit hårt med knuten näve i den andra handen medan han sa något i stil med "jag kommer att hitta en tidpunkt och då kommer du tvingas ta konsekvenserna" till en undersköterska. Samma dag kastade han avföring och urin i ansiktet på en annan undersköterska.

Det står inte vad han tidigare dömts för i artikeln.

Källa: http://www.budstikka.no/nyheter/helt...-ila-1.7827876
Citera
2013-04-01, 21:12
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Jämfört med de andra fångarna på Ila uppför sig vår massmördare/terrorist som en riktig gentleman i fängelset. Ni kommer väl ihåg vad Breivik skrev när han klagade på fängelseförhållandena?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/2...artid=10055585

Så läste jag detta igår:

En 39-årig afrikansk förvaringsfånge som sitter på Ila fängelse är åtalad för mordförsök efter att han hällde 10 liter kokande vatten på en annan fånge. Mannen som skållades, fick brännskador på 27 procent av kroppen.

Vid ett annat tillfälle ska han ha hotat en kvinnlig kriminalvårdare med att "jag lyder inte order från kvinnor, jag dödar dig inom loppet av två sekunder" när hon bad honom lugna ner sig under matserveringen.

En månad innan denna händelse, när 39-åringen befann sig på Dikemarks psykiatriska sjukus ska han enligt åtalet ha svurit och slagit hårt med knuten näve i den andra handen medan han sa något i stil med "jag kommer att hitta en tidpunkt och då kommer du tvingas ta konsekvenserna" till en undersköterska. Samma dag kastade han avföring och urin i ansiktet på en annan undersköterska.

Det står inte vad han tidigare dömts för i artikeln.

Källa: http://www.budstikka.no/nyheter/helt...-ila-1.7827876

Bedrövligt! Breivik förtjänar bättre, han kunde till att börja med få permission för att gå på sin mammas begravning, han älskade henne innerligt trots att de politiskt stod väldigt långt ifrån varandra.
Citera
2013-04-02, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Bedrövligt! Breivik förtjänar bättre, han kunde till att börja med få permission för att gå på sin mammas begravning, han älskade henne innerligt trots att de politiskt stod väldigt långt ifrån varandra.
Förtjänar har inget att göra med det. Men själva fenomenet är intressant da det visar pa vilken omanlig skevhet och brist pa konsekvens som den kristet-judiska materialismen uppvisar.

Aven om denne Anders skulle leva pa bröd och vatten i en smutsig kall fängelsehala och tänderna skulle börja ruttna pa honom skulle man vänta sig att han utan tvekan skulle föras till sin mammas begravning. Det skulle inte vara nagot problem.

Detta samhälle äcklar mig. Dess feghet och falskhet far mig att ma illa; men Anders och company är fan inte bättre. Varför kan detta provrörssamhälle inte fa fram riktiga män med karaktär?
Senast redigerad av Tinman 2013-04-02 kl. 15:26.
Citera
2013-04-02, 16:30
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Förtjänar har inget att göra med det. Men själva fenomenet är intressant da det visar pa vilken omanlig skevhet och brist pa konsekvens som den kristet-judiska materialismen uppvisar.

Jag är alltid konsekvent men jag är inte intresserad av att genusförklara den. "Kristet-judisk materialism" är en självmotsägelse.

Citat:
Aven om denne Anders skulle leva pa bröd och vatten i en smutsig kall fängelsehala och tänderna skulle börja ruttna pa honom skulle man vänta sig att han utan tvekan skulle föras till sin mammas begravning. Det skulle inte vara nagot problem.

Nej, det är exakt vad man INTE väntar sig, man väntar sig att Breivik ska leva på bröd och vatten i en smutsig kall fängelsehåla, att tänderna ska börja ruttna på honom och utöver det så väntar man sig att han ska lida över att INTE få besöka sin älskade mammas begravning.

Citat:
Detta samhälle äcklar mig. Dess feghet och falskhet far mig att ma illa; men Anders och company är fan inte bättre. Varför kan detta provrörssamhälle inte fa fram riktiga män med karaktär?

Är det någon sorts gammeldags riddare du strävar efter eller...?
Citera
2013-04-02, 16:44
Bannlyst
Ingen ide att diskutera med kvinnor. Ett utav de största misstagen i modern tid är att man gav dom rösträtt och rättigheter; efter det har det gatt nerat och snabbt. Dom är helt enkelt inte intresserade av sanningen, dom tjafsar skit helt enkelt.

Anders Breivik var pa sa vis konsekvent; han tog ingen som helst hänsyn till könet; han sköt alla han sag oberoende av om det var en kvinna eller man. Där har ni det. Det är ju det samhälle ni har velat ha. Smakar det gott?

Anders är bara en produkt av orättfärdigheten som i sin tur till stor del beror pa att kvinnor har fatt makt; därav porren, därav krigen, därav svälten och eländet...och tristessen...och massmorden.
Citera
2013-04-02, 21:16
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Ingen ide att diskutera med kvinnor. Ett utav de största misstagen i modern tid är att man gav dom rösträtt och rättigheter; efter det har det gatt nerat och snabbt. Dom är helt enkelt inte intresserade av sanningen, dom tjafsar skit helt enkelt.

Anders Breivik var pa sa vis konsekvent; han tog ingen som helst hänsyn till könet; han sköt alla han sag oberoende av om det var en kvinna eller man. Där har ni det. Det är ju det samhälle ni har velat ha. Smakar det gott?

Anders är bara en produkt av orättfärdigheten som i sin tur till stor del beror pa att kvinnor har fatt makt; därav porren, därav krigen, därav svälten och eländet...och tristessen...och massmorden.

Så fel man kan ta, jag är en man, 43 år och bor i Malmö.
Citera
2013-04-03, 11:01
Bannlyst
tror ni att ABB kommer ångra sig när han dör eller kommer han stå för sina åsikter vid dödsbädden?Tror ni att han är frisk eller psykotiskt?
Hur har han det? Får han ta emot besök? hur gör man då om man vill träffa honom på en kopp kaffe?

en sak till, varför fick han avslag på sin mammas begravning, varför ska man blanda in moderns död i hands handlingar, har man inte rätt gå på sin mors begravning även om man gjort något som strider mot lagen? Sjukt, han kunde få åka med bevakning, hans mor ska väl inte få lida för hans val? Jag blir upprörd, det vara bara för visa sin makt som de nekade honom, att strö salt i såren.
Senast redigerad av CrilleCroc 2013-04-03 kl. 11:05.
Citera
2013-04-03, 13:27
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Tror ni att ABB kommer ångra sig när han dör eller kommer han stå för sina åsikter vid dödsbädden?

Jag tror inte han kommer ångra sig att han upplyst världen om hotet från Islam, eftersom han ser sig själv som en kristen martyr!
Citera
2013-04-03, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleCroc
Jag blir upprörd, det vara bara för visa sin makt som de nekade honom, att strö salt i såren.
Har inget med det att göra. Dom har fullständig makt. Det rör sig om feghet helt enkelt; kräkaktig lag feghet: "tänk om nagot händer, tänk om 100 terrorister hoppar ut ur en buss anförda av clint eastwood, knullar mina plitar i röven och fritar Anders" etc etc....
Citera
2013-04-03, 17:01
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Jag tror inte han kommer ångra sig att han upplyst världen om hotet från Islam, eftersom han ser sig själv som en kristen martyr!

Breivik ser inte på sig som en kristen martyr, han är inte ens troende. Breivik ser på sig själv som tempelriddare och fotsoldat som kämpar mot, som han ser det, kultururmarxisternas planer att ersätta den stolta norska och europeiska kulturtraditionen med islam, därför attackerade han politiskt korrekta norrmän istället för muslimer.
Senast redigerad av thewellovedone 2013-04-03 kl. 17:04.
Citera
2013-04-03, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Nej, det är exakt vad man INTE väntar sig, man väntar sig att Breivik ska leva på bröd och vatten i en smutsig kall fängelsehåla, att tänderna ska börja ruttna på honom och utöver det så väntar man sig att han ska lida över att INTE få besöka sin älskade mammas begravning.

Tja, samhället är ju genomruttet, men om utvecklingen vrids ur händerna på samhällsförstörarna och förrädarna kanske han får upprättelse och medalj var det lider. Sådant tar förstås tid.
Citera
2013-04-05, 21:42
Medlem
thewellovedones avatar
Breivik är, om man ska vara krass, den sorgerlige riddaren av de 77 bedrövelserna och det är därför jag gillar honom, för det är jag också - en sorgerlig riddare. Man behöver inte tända på Breivik eller vara intresserad av vapen eller facism för att identifiera sig med honom för i mitt fall har det varken med sex eller politik att göra, det handlar om vad Breivik är som människa, det handlar om att han är en personlighetsfrände. På vissa bilder av Breivik känns han nästan skrämmande lik mig, nu ska ni tolka mig rätt här, jag är inte intresserad av att träffa honom, utan jag vill hålla sund distans till honom, det är viktigt för mig, för min egen skull. När jag ser Breivik så känns det som att ha en bror till utöver de jag redan har. När alla andra ser Breivik så ser de endast en massmördare, när jag ser honom så ser jag alltid i första hand människan Breivik, jag kan inte hjälpa det, det är så instinktivt. Breivik har sitt liv bakom sig och jag har mitt liv framför mig och ingenting av det vill jag förändra, jag vill inte se att man släpper Breivik någonsin för han är ju trots allt en terrorist och massmördare, men däremot känner jag att han ska behandlas väl eftersom han är min personlighetsfrände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in