Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Dina personliga funderingar hamnar långt från sanningen som vanligt.
Utan förintelsereligionen så skulle judendomen splittras, ni behöver en yttre fiende samt något heligt att samlar kring. Annars så hade ert samfund gått under och den judiska nepotismen upphört.
Judendomen är redan splittrad, det har den varit i hundratals år. Judar samlas kring Tora eller Israel, oftast båda men inte alltid. Judar bygger inte sina liv på historiska händelser som förintelsen, i synnerhet inte som praktiskt taget alla nu levande judar föddes
efter förintelsen vilket betyder att för det judiska folket är förintelsen idag endast en händelse som de har läst om. Om det finns en yttre fiende är det väl palestinierna och muslimerna som man kan säga är en förlängning av palestinierna.
Citat:
Ditt vurmande för counterjihadismen är inte delat med resten av judarna, du verkar vara en självmordsbenägen självhatande jude.
Jag vurmar inte för counterjihadismen men jag förstår verkligen varför den finns. Breivik fyllde ett behov av kritik mot både islam och kritik mot kulturmarxismens vurmande för islam, om än på ett väldigt brutalt sätt. Breivik behöver inte älska oss judar, men så länge han inte hatar oss är det väl bra antar jag. Men jag anser också att det är viktigt att han gjorde terrorattackerna helt ensam utan hjälp eller påtryckningar från någon för att inte skapa lynchstämningar. Jag förstår verkligen inte vad du menar med "självmordsbenägen självhatande jude"??????