Citat:
Ursprungligen postat av
thewellovedone
La du märke till att Breiviks handskrivna brev till Lars Gule endast var skrivet med versaler, det kanske inte betyder något, grafologi sägs ju vara en bluff.
Jag har sett det ja. Vad betyder det att man bara skriver med versaler då?

Jag vet många som gör det, bland andra min far.
Citat:
En annan sak är varför Breivik så specifikt pekar ut att han absolut inte vill bli kallad homosexuell och att han hade en bristfällig barndom som om heterosexualitet och en god barndom inte var hyfsat given
Breivik nämner flera saker. Han skriver att han vill ses som "en soldat i krig" hellre än en "massmördare". Han vill inte bli uppfattad som "fobisk", "rasistisk", "psykiskt sjuk", "homosexuell", att han har "personlighetsstörningar" eller "är präglad av omsorgsbrist i barndomen" så som flera författare och journalister har stämplat honom. Han vill bli intervjuad för att han vill att nationalister och fascister ska tas på allvar i samhället och därmed göra det mindre nödvändigt att begå politiska mord.
Men listan med så kallade krav är mer ett ödmjukt önskemål från hans sida.
Citat:
Gule forteller at Breivik i utgangspunktet hadde en liste med krav han satt for en samtale.
- Dette var en type krav som ikke er akseptabelt for noen forskere, som at han ikke ville omtales med en lang rekke ord og uttrykk. Men han sier i neste setning at hvis det er veldig viktig for oss, så kan det sees bort fra, sier han.
http://m.db.no/2014/04/25/nyheter/in...2973485/?www=1