2013-03-27, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civile99
Om någon i din familj satt oskyldigt dömd i fängelse, och eran mor gick bort skulle du inte resonera likadant.

Mänskliga rättigheter kan inte förbrukas för övrigt, det är därför det kallas just mänskliga rättigheter. Att neka honom att gå på begravningen är omänskligt, och ett ruttet försök att straffa Breivik ännu mer än det fängelsestraff han redan avtjänar varje dag, 365 dagar om året, resten av sitt liv.

Så då måste du backa på din stinkande diskriminering av människor pga ras eller religion som bryter mot en av de mest grundläggande mänskliga rättigheter i alla seriösa konstitutioner i hela världen, hycklande SDare
Citera
2013-03-27, 10:46
Medlem
Breivik är inte galen.
Att han är sionist, islamofob och hyllar USA-Israel visar att hans tankemönster ligger ganska väl i linje med massmedierna. Han bortser helt från kolonialhistorien (vilket medierna också gör). Detta har liksom aldrig hänt. Västvärlden (med Israel o USA) är endast en bastion för frihet och demokrati.
Det avgörande nya är att Breivik vill föra "kriget mot terrorn" in i våra egna länder.
Man kan se honom som en förelöpare till den typ av fascism som kommer att slå ut i full blom, om/när våra ekonomier kollapsar.
Citera
2013-03-27, 16:16
Bannlyst
Vilket svineri att han inte far ga pa sin mammas begravning. Fy fan vilka as.
Dom asen "have it comin". Folk tal dom helt enkelt inte längre.

Dom är skraja alla, skiter pa sig snart...vet att dom är hatade.
Senast redigerad av Tinman 2013-03-27 kl. 16:19.
Citera
2013-03-27, 17:23
Medlem
Civile99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panopticator
Så då måste du backa på din stinkande diskriminering av människor pga ras eller religion som bryter mot en av de mest grundläggande mänskliga rättigheter i alla seriösa konstitutioner i hela världen, hycklande SDare

Va?
Citera
2013-03-27, 19:39
Medlem
Citat:
Om någon i din familj satt oskyldigt dömd i fängelse, och eran mor gick bort skulle du inte resonera likadant.

Mänskliga rättigheter kan inte förbrukas för övrigt, det är därför det kallas just mänskliga rättigheter. Att neka honom att gå på begravningen är omänskligt, och ett ruttet försök att straffa Breivik ännu mer än det fängelsestraff han redan avtjänar varje dag, 365 dagar om året, resten av sitt liv.
Hur menar du med att han är oskyldig?

Det är för övrigt ingen mänsklig rättighet att få gå på begravning.
Citera
2013-03-28, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Isterkoppen
Hur menar du med att han är oskyldig?
Han är oskyldig, liksom alla andra. Skuldbegreppet är av kristet-judiskt ursprung ( läs moralens genealogi ) och kan härledas tillbaka pa den falska monoteismen. Mina handlingar bygger upp en slags skuld som den materiella domaren "straffar" liksom denne monoteistiske guden "straffar". Bada begreppen, skuld och straff, är fiktioner.
Citat:
Det är för övrigt ingen mänsklig rättighet att få gå på begravning.
Det har du rätt i eftersom det inte finns nagra mänskliga rättigheter. Däremot skulle man ju vänta sig lite konsekvens av det kristet-judiska profit och exploateringssamhället - men ack nej, man far vänta förgäves för fegheten är tydligen mer dominerande. Fängelsechefen kissar i byxan vid bara tanken pa "vad som kan hända": alla möjliga filmsekvenser som han sitter och gottar sig vid pa kvällarna flimmrar förbi hans perversa medvetande....nog nog nog jag maste spy.
Citera
2013-03-29, 10:45
Medlem
Oklart runt Breiviks anmälan

Breivik anmälde i januari i år fängelsechefen Knut Bjarkeid och justitieminister Grete Faremo (Ap) för fängelseförhållandena, som han hävdar bryter mot strafflagens bestämmelser om tortyr.

- Vi arbetar fortfarande med att samla in information för att vidare överväga vad vi ska göra med anmälan, säger Stine Karlson, polisöverintendent i Asker och Bærums polisområde till NTB.

Breivik anser bland annat att fängelset har gett honom yttrandeförbud genom att stoppa ingående och utgående post.

I anmälan beskriver Breivik dessutom att han blir utsatt för dagliga nakenvisitationer och att hans mänskliga kontakt är reducerad till kontakt med kriminalvårdare max fem minuter per dygn.

Breiviks advokat Tord Jordet säger att beslut om vistelse på avdelning med särskilt hög säkerhet är en undantagsbestämmelse, och att långvarig vistelse på en sådan avdelning i sig kan innebära ett brott mot de mänskliga rättigheterna.

Kriminalvården har beslutat att Breivik ska avtjäna ytterligare sex månader på avdelningen med extra hög säkerhet och hänvisar till Breiviks kompendium som innehåller planer för nya attacker.

Källa: http://www.oyene.no/innenriks/article6575696.ece

Citera
2013-03-29, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Han är oskyldig, liksom alla andra. Skuldbegreppet är av kristet-judiskt ursprung ( läs moralens genealogi ) och kan härledas tillbaka pa den falska monoteismen. Mina handlingar bygger upp en slags skuld som den materiella domaren "straffar" liksom denne monoteistiske guden "straffar". Bada begreppen, skuld och straff, är fiktioner.
Det har du rätt i eftersom det inte finns nagra mänskliga rättigheter. Däremot skulle man ju vänta sig lite konsekvens av det kristet-judiska profit och exploateringssamhället - men ack nej, man far vänta förgäves för fegheten är tydligen mer dominerande. Fängelsechefen kissar i byxan vid bara tanken pa "vad som kan hända": alla möjliga filmsekvenser som han sitter och gottar sig vid pa kvällarna flimmrar förbi hans perversa medvetande....nog nog nog jag maste spy.
Vilket trams. Märkligaste jag läst.
Citera
2013-03-29, 13:07
Bannlyst
Citat:
Vilket trams. Märkligaste jag läst.
Jag försöker säga att man kan avsky bade Breivik och fängelsechefen; dom kriminella och dom laglydiga, tjuv och polis. Jag försöker säga att dom är av samma skrot och korn: dom är hjärntvättade av en 2000 ar - ja mer - gammal lögn. Denna lögn har präglat vart samhälle och skapat detta helvete. Hela vart sprakbruk och dom föreställningar som hänger samman med det är präglat av skräpbegrepp som skuld, straff, plikt o s v. Dessa begrepp är ursprungligen konciperade av en människotyp som är slavisk till sin natur. Det rör sig om en slavrevolt helt enkelt.

Tycker du dessa tankar är märkliga? Jag kanske uttrycker mig daligt men själva innehallet torde väl kunna förstas, eller?

Den som har haft nagot att göra med folk i dessa samhällen, och i synnerhet den som har suttit, vet vilka sma svin dessa fängelsechefer är. Behöver jag redogöra för deras obildade perverterade osmakliga ande?
Citera
2013-03-29, 19:11
Bannlyst
Citat:

Den där första meningen får du gärna utveckla lite mer. Breivik? Oskyldig? Känns inte som något som borde vara synonymt med varandra.
Citera
2013-03-29, 19:32
Medlem
Citat:
Jag försöker säga att man kan avsky bade Breivik och fängelsechefen; dom kriminella och dom laglydiga, tjuv och polis. Jag försöker säga att dom är av samma skrot och korn: dom är hjärntvättade av en 2000 ar - ja mer - gammal lögn. Denna lögn har präglat vart samhälle och skapat detta helvete. Hela vart sprakbruk och dom föreställningar som hänger samman med det är präglat av skräpbegrepp som skuld, straff, plikt o s v. Dessa begrepp är ursprungligen konciperade av en människotyp som är slavisk till sin natur. Det rör sig om en slavrevolt helt enkelt.
Fast människan är ju hiriarkisk. Det ligger programmerat i våra gener. I en hirierarki så uppkommer skuld, straff och plikt. Det fungerar på samma sätt i djurvärlden om än inte lika tydligt och avancerat som hos oss människor.
Det kallar jag inte slaveri eftersom vi är skapta så.

Citat:
JTycker du dessa tankar är märkliga? Jag kanske uttrycker mig daligt men själva innehallet torde väl kunna förstas, eller?
Ja det tycker jag. Men jag tror att jag förstår hur du menar.
Citat:
Den som har haft nagot att göra med folk i dessa samhällen, och i synnerhet den som har suttit, vet vilka sma svin dessa fängelsechefer är. Behöver jag redogöra för deras obildade perverterade osmakliga ande?
Det betvivlar jag inte. Bryr mig inte heller faktiskt.
Citera
2013-03-29, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maiorana
Den där första meningen får du gärna utveckla lite mer. Breivik? Oskyldig? Känns inte som något som borde vara synonymt med varandra.
Han förklarade i inlägg 2947 vad han menade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in