2012-08-25, 20:07
Medlem
Citerar mig själv från en annan tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av Intergalactic
En ding-ding värld:

Påståenden om att det vi ser i medierna (bilder på breivik, offer m.fl.) skulle vara manipulerat eller rentav fejkat

länk 1
länk 2

Plus detta från RedIce:

Är Breivik sionist?

Ställer återigen frågan "Är Breivik sionist" (samt hoppas att någon läser igenom länkarna).
Citera
2012-09-02, 19:07
Medlem
‘I met Anders Behring Breivik in a bar’
Citat:
INTERVIEW: ‘He wasn't a memorable person. He was a completely ordinary guy. He wasn't frightening. When he said, 'I'll kill you,' I didn't believe him. He was utterly normal. It's only through his crime that he's become a mythic person, someone who's so frightening that psychiatrists daren't be with him on their own.’
Läs mer här: http://theforeigner.no/pages/columns...ivik-in-a-bar/
Citera
2012-09-03, 12:19
Medlem
Har läst 7000 av Breiviks privata mejl
Citat:
Strax efter 22 juli gav hackers frilandsjournalisten Kjetil Stormark tillgång till 7000 av Breiviks privata mejl. Nu publicerar han en bok om e-postmeddelandena och kritiserar polisen för att inte ha utrett materialet bättre.

Stormark tycker att boken är ett viktigt bidrag till det som till slut blev det viktigaste temat i rättegången mot Anders Behring Breivik, nämligen om han var psykotisk när han gjorde det han åtalades för.

- Jag anser att det stora antalet mejl bekräftar domen. När detta blev en omtvistad fråga och man fick uppleva så lite av Breivik under rättegången, finns det anledning att göra detta material tillgängligt för allmänheten. Och samtidigt är det ganska mycket information i mejlen som ger människor möjlighet att bedöma hans uppträdande över tid, säger författaren.

- Det är oacceptabelt att polisen inte utreder de 8000 mejl manifestet har skickats till. Att man inte tar sig tid att hitta Breiviks anhängare ökar möjligheten för att 22 juli kan hända igen, säger Stormark.

Författaren refererar till mannen som greps i Tjeckien och säger att han tycker att polisen bör utreda detta med full kraft.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8307924
Edit: Finns visst en ny svensk artikel om boken på Expressen.

Kan man lita på att mejlen är äkta eller ska man ta dem med en nypa salt? De kommer trots allt från några ungdomar som har sett en chans att tjäna pengar på sin olagliga sysselsättning. I en artikel från förra året om dessa mejl står det om Breiviks svenska kopplingar.
Senast redigerad av NothingToLose 2012-09-03 kl. 12:22.
Citera
2012-09-03, 19:09
Medlem
Citat:
I boken «Massemorderens private eposter» har Kjetil Stormark, författare och journalist haft tillgång till 7000 av Anders Behring Breiviks e-postmeddelanden. Massmördarens e-postkonton hackades några dagar efter 22 juli.

Efter att ha fått på plats avtalet om att hyra gården, hade Breivik bråttom att skaffa godkänd ändrad användning av gården, så att han kunde köpa konstgödsel utan att väcka misstankar.

Kondsgödsel var den viktigaste komponenten i bomben som dödade åtta personer i regeringskvarteret 22 juli.

Breivik tjatar så mycket på att få godkännandet att handläggaren i producentregistret BA börjar undra.

13.04.2011: Hei igjen

han maser og maser.....

Er dette en det ligger en sak på?

Med venlig hilsen

xxxxxxxxxxxxxx

Han utför en bakgrundskontroll på Breivik, utan att något misstänkt dyker upp.

19 april får Breivik en bekräftelse på att ansökan om ändrad användning är godkänd.

Ett mejl från Breivik till hans syster i USA finns också med i artikeln: http://www.dagbladet.no/2012/09/03/n...ivik/23230671/
Citera
2012-09-04, 14:36
Medlem
Lippestad reagerar på Breivik-bok
Citat:
Kjetil Stormark sade på presskonferensen där han presenterade boken att han hade informerat Breiviks försvarsteam om att en bok skulle komma strax efter rättegången mot Breivik var över och att eventuella rättsliga invändningar skulle bli övervägda, meddelar NTB.

Men han hade inte fått några frågor från Lippestads advokatfirma.

- Breivik har rätt till privatliv på samma villkor som alla andra. Därför anser jag att han borde ha frågat innan denna bok publiceras. Jag ska till honom på onsdag och då får jag veta om han vet om detta. Jag kommer inte att ta upp detta med honom, om han inte frågar om det. Men som jag känner Breivik, tror jag inte att han väljer att gå till domstol med detta.
http://www.kampanje.com/medier/article6218287.ece

Så om Breivik skulle vara ovetande om boken så spelar det ingen roll? Schysst "försvarsadvokat".
Citera
2012-09-09, 13:01
Medlem
thewellovedones avatar
Polisen kommer att ta breiviks PC nu när domen har börjat gälla men han kan få en laptop ändå av fängelset. Givetvis utan internet. Detta på grund av att Breivik planerar att studera statsvetenskap.
Nu är det visserligen inte beslutat ännu men jag visste att Breivik skulle få sin vilja fram, det får han alltid.
Citera
2012-09-17, 11:51
Medlem
Jag har översatt första delen av ett långt mejl från Breivik till hans syster i USA.

Från: Anders Behring <anders.behring@hotmail.com>
Datum: Mån, 25 april 2011 13:37:55 +0200
Till: xxxxxxxxxx
Ämne: Hey

Hej xxxxxxxx!
Så trevligt att höra från dig! Hawaii-semestern lät toppen! Du har väl varit där 5-10 gånger nu? I så fall måste det vara otroligt bra där, eftersom du är en ganska krävande person. <3 Jag är mer ett kultur-freak själv, som du vet... ÄLSKAR europeisk historia, arkitektur och andra närliggande kulturaspekter, ju mer okända aspekter desto bättre.
Som du vet, har jag varit frimurare i 6 år nu så jag har möjlighet att besöka bröder i frimurarloger över hela världen, inklusive Los Angeles. Los Angeles har en STOR frimurarorganisation med fantastiska logelokaler! Frimurare tillvaratar uråldriga traditioner och ritualer som hade varit glömda för hundratals år sedan normalt sett.

Förra hösten, i Prag, tillbringade jag större delen av tiden på att besöka alla historiska platser. Är grymt sugen på att resa till Israel för att besöka de mest heliga Kristna platserna, i de södra delarna av landet. Men får nog inte tid till att resa så mycket nästa halvår, möjligen med undantag av Västeuropa-resan. Ett besök till dig hade däremot prioriterats före dessa sakerna though. Om jag skulle kommit hade det passat bäst för mig innan maj, men det hade säkert kraschat för er. Rent allmänt passar det ganska dåligt, men hade lagt saker åt sidan för ett par dagar med dig.

Har inte bestämt mig 100% för om jag ska satsa på säkerhetsutrustnings-prospektet, vildmarksutrustnings-prospektet eller jordbruks-prospektet (bli bonde), men det är dessa jag har jobbat mest med. Startdatumet närmar sig så inrättandet kommer sannolikt att gå mycket snabbt när jag väl har gjort valet. Fint om du inte diskuterar dessa prospekt med mamma då det bara resulterar i att hon stressar mig på ett okonstruktivt sätt... <3 Min ekonomiska budget är i ordning, så det är inte några problem så sett. Jag har alltid varit grym på ekonomisk förvaltning och har levt ganska asketiskt de senaste fem åren.

Har förresten fått tränat mycket bra det senaste halvåret. Väger nu 94 kg (19 kg övervikt)! Normalt sett skulle det ha inneburit att jag hade varit ett riktigt fetto, haha! Men ca 80% av övervikten är muskler! Så med andra ord, jag har aldrig varit så fit och muskulös som jag är i detta ögonblick. Men jag tar en del kosttillskott; 100% Gold Whey Protein (korta proteiner, 3 shakes per dag), 100% Gold Whey Protein Casein (långa, 1 shake innan jag lägger mig), creatin-kapslar - bästa märket på marknaden (6 stk per dag), no-Explode (pre-workout shake).

Fortsättning följer.
Citera
2012-09-17, 19:40
Medlem
TheBlackSwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Jag har översatt första delen av ett långt mejl från Breivik till hans syster i USA.

Från: Anders Behring <anders.behring@hotmail.com>
Datum: Mån, 25 april 2011 13:37:55 +0200
Till: xxxxxxxxxx
Ämne: Hey

Hej xxxxxxxx!
Så trevligt att höra från dig! Hawaii-semestern lät toppen! Du har väl varit där 5-10 gånger nu? I så fall måste det vara otroligt bra där, eftersom du är en ganska krävande person. <3 Jag är mer ett kultur-freak själv, som du vet... ÄLSKAR europeisk historia, arkitektur och andra närliggande kulturaspekter, ju mer okända aspekter desto bättre.
Som du vet, har jag varit frimurare i 6 år nu så jag har möjlighet att besöka bröder i frimurarloger över hela världen, inklusive Los Angeles. Los Angeles har en STOR frimurarorganisation med fantastiska logelokaler! Frimurare tillvaratar uråldriga traditioner och ritualer som hade varit glömda för hundratals år sedan normalt sett.

Förra hösten, i Prag, tillbringade jag större delen av tiden på att besöka alla historiska platser. Är grymt sugen på att resa till Israel för att besöka de mest heliga Kristna platserna, i de södra delarna av landet. Men får nog inte tid till att resa så mycket nästa halvår, möjligen med undantag av Västeuropa-resan. Ett besök till dig hade däremot prioriterats före dessa sakerna though. Om jag skulle kommit hade det passat bäst för mig innan maj, men det hade säkert kraschat för er. Rent allmänt passar det ganska dåligt, men hade lagt saker åt sidan för ett par dagar med dig.

Har inte bestämt mig 100% för om jag ska satsa på säkerhetsutrustnings-prospektet, vildmarksutrustnings-prospektet eller jordbruks-prospektet (bli bonde), men det är dessa jag har jobbat mest med. Startdatumet närmar sig så inrättandet kommer sannolikt att gå mycket snabbt när jag väl har gjort valet. Fint om du inte diskuterar dessa prospekt med mamma då det bara resulterar i att hon stressar mig på ett okonstruktivt sätt... <3 Min ekonomiska budget är i ordning, så det är inte några problem så sett. Jag har alltid varit grym på ekonomisk förvaltning och har levt ganska asketiskt de senaste fem åren.

Har förresten fått tränat mycket bra det senaste halvåret. Väger nu 94 kg (19 kg övervikt)! Normalt sett skulle det ha inneburit att jag hade varit ett riktigt fetto, haha! Men ca 80% av övervikten är muskler! Så med andra ord, jag har aldrig varit så fit och muskulös som jag är i detta ögonblick. Men jag tar en del kosttillskott; 100% Gold Whey Protein (korta proteiner, 3 shakes per dag), 100% Gold Whey Protein Casein (långa, 1 shake innan jag lägger mig), creatin-kapslar - bästa märket på marknaden (6 stk per dag), no-Explode (pre-workout shake).

Fortsättning följer.

Tack NTL, ser framemot fortsättningen...
Citera
2012-09-18, 11:32
Medlem
Här är fortsättningen på Breiviks mail till systern i USA.

xxxxxx jobbar som brandman och har blivit ett riktigt fitness freak, vi tränar tillsammans. Han har tatuerat halva kroppen.... xxxxx är jurist i försvarsdepartementet, flickvännen xxxxx är gravid. xxxxx flyttade precis in med xxxx (xxx har en unge från ett annat förhållande), men förhållandet gick åt helvete för ett par dagar sedan. Vi är fortfarande ett sammansvetsat gäng (inklusive en del andra), med undantag av xxxxx, som har isolerat sig i Drammen med den nya flickvännen.

Ang. ekonomisk och politisk utsikt för Västeuropa såväl som USA ser det ut som att det kommer hända mycket de kommande två åren.... Jag råder alla att fokusera på guld/ädelmetaller eller jordbruksprodukter eftersom vi nu är mycket nära en krasch utan historiska jämförelser (denna krasch började under 2008 men är ännu inte över). USA har varit bankrutt i flera år, ett faktum som kommer dominera väst ekonomiskt. Således hade det optimala varit att hyra bostad och ha alla likvida medel i ovannämnda placeringar när detta inträffar inom de närmaste 24 månaderna. Det är stor sannolikhet för att USD omvärderas.

I Europa går det väldigt dåligt kulturellt. Groruddalen (Östra Oslo) har inoffeciellt förklarats som ett katastrofområde (muslimsk enklav med delvis sharialagar) och det föregår nu en massflykt av norrmän från detta område. Situationen är likaledes i de flesta andra europeiska storstäder (särskilt i Frankrike men även i Sverige, Storbritannien, Tyskland). Det finns till exempel nu mer än 800 no-go zones i Frankrike... en fördubbling på bara 10 år. Det var till exempel muslimska kravaller utanför Göteborg för några dagar sedan där de tände på bilar, byggnader etc. Detta sker nu på veckobasis över hela Västeuropa (med undantag av Norge då staten här förvaltar 3000 miljarder på grund av oljefonden). Detta kallas; lågintensiv Jihad. Det har skett en extrem utveckling på detta område de senaste tio åren och mycket tyder på att det på längre sikt kommer leda till inbördeskrig i och runt europeiska huvudstäder. Vissa hävdar att det redan har börjat, men det kommer gradvis eskalera i linje med muslimernas demografiska expansion (massinvandringen fortsätter eftersom 80% av de politiska partierna fortfarande stöder mångkulturalism (cultural Marxism), kombinerat med muslimska födelsetal på 3+). Men, men; ignorance is bliss och 90% vill inte ens tänka på detta i nuläget...

USA-situationen är ju inte direkt jämförbar eftersom de flesta av asiaterna/afrikanerna där borta inte är muslimer, så det kommer nog begränsa den potentiella konfliktnivån. Men i alla fall skulle jag förmodligen se till att slå mig ned i en "stark" europeisk enklav i Los Angeles (med många NRA-medlemmar <3), lååångt ifrån närmaste afrikanska eller asiatiska enklav... För NÄR USA går i konkurs (officiellt), kommer en regering inte ha något annat val än att skära ned på social welfare dramatiskt, något som kommer resultera i extremt våldsamma upplopp (upp till 10 gånger mer våldsamma än de du upplevde på 90-talet). Självklart överdriver jag och det är möjligt att detta kan ta längre tid än 24 månader, men det är bättre att vara safe than sorry Avser för all del inte att stressa er, inte precis nödvändigt att tänka på sådant hela tiden men det är en bra sak att ha i bakhuvudet.
Oavsett, är stolt över hur bra ni har ordnat det! Fortsätt med det så hörs vi snart, xxxxxxx!

Anders
Och det stämmer, mailet var otroligt generiskt, haha!
Citera
2012-09-19, 11:49
Medlem
Breivik och frimurarna

Breivik deltog på sammanlagt fem logemöten under tiden från 16 januari 2007 och fram till 22 juli 2011. Han fick andra graden redan i februari 2008, samt gick upp till tredje graden 16 september 2009. Han har i efterhand talat om att han blev erbjuden ytterligare befodran till grad 4/5, något han valde att avstå.

Tempelriddarna är en integrerad del av frimurarorden och från åttonde medlemsgraden benämns frimurarna som tempelriddare och börjar att klä sig i vita tempelriddarkappor på mötena. Dessutom får de en ring på höger långfinger. Frimurarna följer gammaltestamentliga ritualer i de lägre graderna. Efter att frimurarna blir tempelriddare, följer man nytestamentliga ritualer baserade på en religionsförståelse som är hämtad från medeltiden och där mycket är hämtat från egyptisk mytologi.

Johanneslogen Søilene hade år 2008 runt 800 medlemmar. Minst 11 poliser var under 2008 dessutom Anders Behring Breiviks medbröder, som medlemmar av samma loge. Fem av dessa bodde år 2008 i Oslo. Det var en av dessa som på uppdrag av ledningen i frimurarlogen kontrollerade Breiviks status, genom att gå direkt in i polisens register.

Andra kända medlemmar:
Även en tidigare ambassadör är medlem av Søilene, samt en son till en före detta mycket framträdande medlem av det norska stay behind-nätverket. Jag har tyvärr inte deras namn.
Senast redigerad av NothingToLose 2012-09-19 kl. 11:55. Anledning: Fixade länkarna
Citera
2012-09-21, 00:24
Medlem
Tänkte bara slänga in ett snabbt tack till dig, NothingToLose, som tar dig tiden att sammanfatta så otroligt mycket av det som rapporteras, speciellt för att du tar dig tid att översätta brev så som det till hans syster, haha! Keep it goin'.
Citera
2012-09-21, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nekst
Tänkte bara slänga in ett snabbt tack till dig, NothingToLose, som tar dig tiden att sammanfatta så otroligt mycket av det som rapporteras, speciellt för att du tar dig tid att översätta brev så som det till hans syster, haha! Keep it goin'.
Tack!! Jämför man den första psykiatrirapporten med Breiviks privata mail så är det extrem skillnad på hur man uppfattar honom som person. Och vilket arbete han har lagt ner, inte bara med manifestet som ju också måste ha tagit lång tid, utan också med planeringen inför 22 juli. Detta är inget som en så psykiskt sjuk person som de första rättspsykiatrikerna ville få oss tro att han är, kan göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in