Jag har översatt första delen av ett långt mejl från Breivik till hans syster i USA.
Från: Anders Behring <anders.behring@hotmail.com>
Datum: Mån, 25 april 2011 13:37:55 +0200
Till: xxxxxxxxxx
Ämne: Hey
Hej xxxxxxxx!

Så trevligt att höra från dig! Hawaii-semestern lät toppen!

Du har väl varit där 5-10 gånger nu? I så fall måste det vara otroligt bra där, eftersom du är en ganska krävande person.

<3 Jag är mer ett kultur-freak själv, som du vet... ÄLSKAR europeisk historia, arkitektur och andra närliggande kulturaspekter, ju mer okända aspekter desto bättre.
Som du vet, har jag varit frimurare i 6 år nu så jag har möjlighet att besöka bröder i frimurarloger över hela världen, inklusive Los Angeles. Los Angeles har en STOR frimurarorganisation med fantastiska logelokaler! Frimurare tillvaratar uråldriga traditioner och ritualer som hade varit glömda för hundratals år sedan normalt sett.
Förra hösten, i Prag, tillbringade jag större delen av tiden på att besöka alla historiska platser.

Är grymt sugen på att resa till Israel för att besöka de mest heliga Kristna platserna, i de södra delarna av landet. Men får nog inte tid till att resa så mycket nästa halvår, möjligen med undantag av Västeuropa-resan. Ett besök till dig hade däremot prioriterats före dessa sakerna though. Om jag skulle kommit hade det passat bäst för mig innan maj, men det hade säkert kraschat för er. Rent allmänt passar det ganska dåligt, men hade lagt saker åt sidan för ett par dagar med dig.
Har inte bestämt mig 100% för om jag ska satsa på säkerhetsutrustnings-prospektet, vildmarksutrustnings-prospektet eller jordbruks-prospektet (bli bonde), men det är dessa jag har jobbat mest med. Startdatumet närmar sig så inrättandet kommer sannolikt att gå mycket snabbt när jag väl har gjort valet. Fint om du inte diskuterar dessa prospekt med mamma då det bara resulterar i att hon stressar mig på ett okonstruktivt sätt... <3 Min ekonomiska budget är i ordning, så det är inte några problem så sett. Jag har alltid varit grym på ekonomisk förvaltning och har levt ganska asketiskt de senaste fem åren.
Har förresten fått tränat mycket bra det senaste halvåret. Väger nu 94 kg (19 kg övervikt)!

Normalt sett skulle det ha inneburit att jag hade varit ett riktigt fetto, haha!

Men ca 80% av övervikten är muskler!

Så med andra ord, jag har aldrig varit så fit och muskulös som jag är i detta ögonblick. Men jag tar en del kosttillskott; 100% Gold Whey Protein (korta proteiner, 3 shakes per dag), 100% Gold Whey Protein Casein (långa, 1 shake innan jag lägger mig), creatin-kapslar - bästa märket på marknaden (6 stk per dag), no-Explode (pre-workout shake).
Fortsättning följer.