Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Kanske för att man inte har censur. Har du ens ett stöd i konsensus när det gäller vetenskapliga källor som ger dig rätt? Troligen inte va? Finns det någon global och etablerad organisation som säger att Sverige har problem med mediacensur? Troligen inte va?
Du menar alltså att det inte är censur att med enad front hindra ett demokratiskt parti från att yttra sig i media? I såna fall borde du läsa på om censur. Men nu är du ju bara 23 år vad jag fattar så jag förstår att det går trögt med inlärningen. Wow är ju faktiskt ett intressant spel trots allt...
Citat:
Alla fick ju yttra sig i valet, och en stor bredd på partier fick ju vara med. Folk röstade helt enkelt inte på de partier du gillar.
Jag har aldrig pratat om vilka partier jag gillar. Jag har gång på gång sagt att jag inte vänder mig emot att folk tycker annorlunda. Att SD får några få procent spelar ingen roll för min del. Däremot kräver jag att alla demokratiska partier behandlas lika. Antingen är man konsekvent med detta eller också kan vi alla göra som galningen i Norge och ge upp hela skiten.
Citat:
Är kommunismens ideologi samma sak som nazism? Det får du allt förklara, och nej jag är varken kommunist eller vänsterpartist. Och varför menar du att vänsterparitet inte ska få höras i media? Säger du inte emot dig själv nu?
Kommunismen och nazismen är två totalitära ideologier som båda bygger på förtryck av människor. Båda bygger på avskaffande av det demokratiska samhället. Kommunister hatar dig för att du inte är åsiktshomogen medan nazister hatar dig för din bakgrund. I båda fallen avrättade man folk på löpande band eller kastade dem i arbetsläger. I det ena fallet var det Gulag, i det andra Auschwitz och Treblinka. Skillnaden är förhållandevis liten. Lär ni er inte något i skolan nu för tiden??
Jag säger inte att vänsterpartiet inte ska få utrymme i media. Jag säger att om man ger vänsterpartiet utrymme i media så ska man banne mig vara konsekvent och ge SD det också.
Spelar du efterbliven eller borde jag beklaga sorgen?