2011-07-25, 23:52
Bannlyst
Hur fan kan man inte ha kontakt med sin egen son?
Citera
2011-07-25, 23:56
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Kanske för att man inte har censur. Har du ens ett stöd i konsensus när det gäller vetenskapliga källor som ger dig rätt? Troligen inte va? Finns det någon global och etablerad organisation som säger att Sverige har problem med mediacensur? Troligen inte va?

Du menar alltså att det inte är censur att med enad front hindra ett demokratiskt parti från att yttra sig i media? I såna fall borde du läsa på om censur. Men nu är du ju bara 23 år vad jag fattar så jag förstår att det går trögt med inlärningen. Wow är ju faktiskt ett intressant spel trots allt...

Citat:
Alla fick ju yttra sig i valet, och en stor bredd på partier fick ju vara med. Folk röstade helt enkelt inte på de partier du gillar.

Jag har aldrig pratat om vilka partier jag gillar. Jag har gång på gång sagt att jag inte vänder mig emot att folk tycker annorlunda. Att SD får några få procent spelar ingen roll för min del. Däremot kräver jag att alla demokratiska partier behandlas lika. Antingen är man konsekvent med detta eller också kan vi alla göra som galningen i Norge och ge upp hela skiten.

Citat:
Är kommunismens ideologi samma sak som nazism? Det får du allt förklara, och nej jag är varken kommunist eller vänsterpartist. Och varför menar du att vänsterparitet inte ska få höras i media? Säger du inte emot dig själv nu?

Kommunismen och nazismen är två totalitära ideologier som båda bygger på förtryck av människor. Båda bygger på avskaffande av det demokratiska samhället. Kommunister hatar dig för att du inte är åsiktshomogen medan nazister hatar dig för din bakgrund. I båda fallen avrättade man folk på löpande band eller kastade dem i arbetsläger. I det ena fallet var det Gulag, i det andra Auschwitz och Treblinka. Skillnaden är förhållandevis liten. Lär ni er inte något i skolan nu för tiden??

Jag säger inte att vänsterpartiet inte ska få utrymme i media. Jag säger att om man ger vänsterpartiet utrymme i media så ska man banne mig vara konsekvent och ge SD det också.

Spelar du efterbliven eller borde jag beklaga sorgen?
Citera
2011-07-26, 00:03
Medlem
Xyzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheYellowKid
Don Quijote

Lås.
Utveckla varför istället för att vara så cool...
Citera
2011-07-26, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manhattan
Hur fan kan man inte ha kontakt med sin egen son?

Och då hade pappan genomgått en vårdnadstvist om vårdnaden, sen när han förlorade så verkade han inte vilja ha någon kontakt direkt med sonen.
Citera
2011-07-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anemika
Är det ett OT-inlägg att fundera över vart hans mamma tog vägen i det här sammanhanget?
Har inte orkat läsa hela tråden, men det vore intressant att få veta hur hon levde i den här märkliga relationen (och sista veckan tydligen var märkbart tagen och tillbakadragen). Antar att hon sitter i förhör och allt är belagt med "locket på" än så länge...
Den biologiske fadern Jens David Breivik kallar modern "en enkel person utan politiskt intresse",
gm kallar henne enligt hans manifest att hon haft en sjukdom i hjärnan efter en könssjukdom(smittad av hans promisköse styvfar) för en person med en 10-årings intellekt.
Citera
2011-07-26, 00:07
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompressorkanonen
Noen av de mer interessante kommentarene jeg har lest de siste døgnene.

Hans Rustad på document.no, nettstedet som har fått så mye dritt i sin retning, har en kommentar som det kan være all grunn til å lese. Han påpeker det nihilistiske ved ABB, som han sammenligner med 9/11. Dette er et viktig perspektiv. Deres handlinger er et rent barbari som ikke tjener noe annet formål enn tilintetgjørelse og død.

"De har påtatt seg rollen som guder, men ligner mer på demoner. Deres budskap er Apokalypsen. De elsker Døden. Deres handlinger ligner ikke en gang på menneskeofringer. De tar kvantespranget inn i Intet."

Citat:
Ursprungligen postat av kompressorkanonen
Endelig Aage Borchgrevink i Aftenposten, som behandler Breiviks forestillingsverden og plasserer den i bloggosfærens kontekst, om de lukkede ideologiske systemer som kan oppstå der, hvor alternative forklaringer ikke slipper inn. Jeg finner også betegnelsen "et overflødig menneske" interessant. Dette begrepet stammer fra Hannah Arendt, som brukte det for å beskrive de store, atomiserte, løsrevne, tilhørighetsløse folkemasser i mellomkrigstidens Europa som kunne brukes som reservoar for totalitære bevegelser. Jeg tror mange av dem som sogner til internetts randsoner i dag kan ha mye til felles med datidens rotløse mennesker.

http://www.aftenposten.no/meninger/k...cle4182214.ece

Ju renare form det ideologiska tänkandet har, desto farligare blir det för livet. Livets värde negeras i proportion till den ideologiska övertygelsen. Så ja, bland dessa våldsdyrkare lär det finnas ett slags kärlek till döden, eftersom fiendens död blir den yttersta bekräftelsen på deras metafysiska tillhörighet.

(Vill man läsa om nihilism och det demoniska, kan jag för övrigt rekommendera "Nihilism before Nietzsche", skriven av Michael Allen Gillespie)
Citera
2011-07-26, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncorle
Nej han måste vara iq befriad, han lyckades ju bara planera ett massmord i 10års tid utan att polisen ens sniffade åt hans håll.

Han var en riktigt sjuk jävel, men smartare än dom flesta.
Klart att dom sniffade åt hans håll, i mars hamnade han på en lista över personer som köpt kemikalier ifrån Polen av en person som drev näthandel. Dock så tyckte dom inte var tillräckligt för att ingripa.
Polisen besökte även hans hyrda gård, enligt gm manifest, för att undersöka i samband att den tidigare ägaren hade varit inblandad i narkotikaodling.
Citera
2011-07-26, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Klart att dom sniffade åt hans håll, i mars hamnade han på en lista över personer som köpt kemikalier ifrån Polen av en person som drev näthandel. Dock så tyckte dom inte var tillräckligt för att ingripa.
Polisen besökte även hans hyrda gård, enligt gm manifest, för att undersöka i samband att den tidigare ägaren hade varit inblandad i narkotikaodling.
Är det verkligen bekräftat från polisens sida att det faktiskt var en polisman som var på gården och tog bilder?
Citera
2011-07-26, 00:16
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Då frågar jag igen, visa på en konsensus i vetenskapliga världen som ger dig rätt i att Sverige har censur. Eller hittar du på?

Jag behöver inte lägga fram något vetenskapligt bevis för det som hände under valet 2010 eftersom det är uppenbart. Alla vet att majoriteten av all svensk privatägd media har en och samma agenda. Men som med allt här i världen finns det självklart undantag. Låt tiden gå så ska du se att du tids nog kommer att få dina bevis.

Citat:
...och jag har gång på gång visat att de fått vara med i val, TV4, Svt, tidningar. Du vill peka på att SD är offer och därmed anledningen till att de inte fick mer röster.

Jag skiter i om SD får 5% eller 50%. När ska du förstå det? Den mediala uppmärksamheten SD har fått EFTER valet har dom folket att tacka för. Hade media fått som de ville hade Herr Åkesson inte fått stå en sekund i rampljuset. Mitt mål är att alla partier ska behandlas lika. Du kan oundvikligen ha missat det vid det här laget så sluta spela idiot.

Citat:
Nu frågade jag om ideologin. Du tänker snarare på stalinism vilket är en bättre jämförelse.

Den som inte har något att tillägga silar gärna mygg och sväljer kameler...

Citat:
Vilket man onekligen gör, eller gills inte SVT och Tv4?

Efter påtryckningar från folk som sagt. Hur många ggr ska jag upprepa mig? Jag vänder mig emot att man ens ifrågasätter ett riksdagspartis rätt att verka inom ramen för demokratin. Vilka är det som inte kan acceptera andras åsikter då tycker du?
Senast redigerad av rootbit 2011-07-26 kl. 00:22.
Citera
2011-07-26, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xyzzy
Utveckla varför istället för att vara så cool...

Ok.

Lås in skulle det ha stått.

Om man känner te DQ så känner man också te ABB.

Uniformskravet, egensydd, vid häktningsförhandlingen = den legendariska hinken DQ hittar hos hos barberaren och använder som riddarhjälm.

De oskyldiga barnen som kallblodigt mördades då de var sk kulturmarxister = väderkvarnarna som är monster.

Han är galen och har en verklighetsuppfattning lika stor som en ärta.
Senast redigerad av TheYellowKid 2011-07-26 kl. 00:35.
Citera
2011-07-26, 00:24
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiberiusGracchus
Att döma människor utifrån deras åsikter tycker jag är rimligt. Till skillnad från att döma människor utifrån deras "ras" eller "kultur".

Utifrån en människas åsikter och verbala kapacitet samt allmänbildning i stort, kan man dra en rad korrekta slutsatser beträffande hans ras, samhällsklass, intelligens och inte minst hans inlärningsförmåga.
Det vanligaste misstaget i Norden är att vi stirrar oss blinda på en människas utseende och namn, som ju endast är yttre markörer på en människas egenskaper.
Med största sannolikhet har Breivik rötter i den Europeiska adeln och han upplever - med all rätt - att han förtjänar en högre status i samhället. Socialdemokrater bryr sig endast om kungligheter men de försummar (och föraktar) helt och hållet adelns samt den övriga aristokratins talanger och bättre ledarbegåvning.

I det ljuset framstår Breivik som ett Darwinistiskt fenomen, och högintressant för den fria forskningen.
Citera
2011-07-26, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Jag behöver inte lägga fram något vetenskapligt bevis för det som hände under valet 2010 eftersom det är uppenbart. Alla vet att majoriteten av all svensk privatägd media har en och samma agenda. Men som med allt här i världen finns det självklart undantag. Låt tiden gå så ska du se att du tids nog kommer att få dina bevis.

Jag skiter i om SD får 5% eller 50%. När ska du förstå det? Den mediala uppmärksamheten SD har fått EFTER valet har dom folket att tacka för. Hade media fått som de ville hade Herr Åkesson inte fått stå en sekund i rampljuset. Mitt mål är att alla partier ska behandlas lika. Du kan oundvikligen ha missat det vid det här laget så sluta spela idiot.

Den som inte har något att tillägga silar gärna mygg och sväljer kameler...

Efter påtryckningar från folk som sagt. Hur många ggr ska jag upprepa mig? Jag vänder mig emot att man ens ifrågasätter ett riksdagspartis rätt att verka inom ramen för demokratin. Vilka är det som inte kan acceptera andras åsikter då tycker du?

Innan valet så var ju faktiskt inte SD ett riksdagsparti och kan därför inte eller förväntas få mediautrymme som ett sådant. Eller menar du verkligen som du säger, ALLA partier ska få lika mycket utrymme?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in