2011-07-26, 00:34
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerholic
Innan valet så var ju faktiskt inte SD ett riksdagsparti och kan därför inte eller förväntas få mediautrymme som ett sådant. Eller menar du verkligen som du säger, ALLA partier ska få lika mycket utrymme?

Det är en stor skillnad på att neka ett parti utrymme för att åsikterna inte faller en i smaken och att inte ge ett parti lika mycket utrymme som andra etablerade partier. Det är ju faktiskt det vi pratar om här...

Sen att V fick 5,6% och SD 5,7% i valet 2010 gör det hela ännu mer uppenbart. När hörde du media ställa Lars Ohly mot väggen för vänsterpartiets rötter i kommunismen? Det har aldrig hänt. Det är som att det är bortglömt... konstigt eller hur?

I övrigt tycker jag personligen att alla partier som enligt opinionsmätningar anses ha en rimlig chans att i ett val komma över riksdagsspärren ska ges medialt utrymme...

Selektiv demokrati är sjukdomen. Våld är symptomet...
Senast redigerad av rootbit 2011-07-26 kl. 00:50.
Citera
2011-07-26, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Utifrån en människas åsikter och verbala kapacitet samt allmänbildning i stort, kan man dra en rad korrekta slutsatser beträffande hans ras, samhällsklass, intelligens och inte minst hans inlärningsförmåga.
Det vanligaste misstaget i Norden är att vi stirrar oss blinda på en människas utseende och namn, som ju endast är yttre markörer på en människas egenskaper.
Med största sannolikhet har Breivik rötter i den Europeiska adeln och han upplever - med all rätt - att han förtjänar en högre status i samhället. Socialdemokrater bryr sig endast om kungligheter men de försummar (och föraktar) helt och hållet adelns samt den övriga aristokratins talanger och bättre ledarbegåvning.

I det ljuset framstår Breivik som ett Darwinistiskt fenomen, och högintressant för den fria forskningen.

I LOL'd. Bara på flashback.
Citera
2011-07-26, 00:40
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=QtYWdOqTFdg
Citera
2011-07-26, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Med största sannolikhet har Breivik rötter i den Europeiska adeln och han upplever - med all rätt - att han förtjänar en högre status i samhället. Socialdemokrater bryr sig endast om kungligheter men de försummar (och föraktar) helt och hållet adelns samt den övriga aristokratins talanger och bättre ledarbegåvning.

I det ljuset framstår Breivik som ett Darwinistiskt fenomen, och högintressant för den fria forskningen.
Varför tror du det och,eller menar du att han verkar vara ett resultat av inavel?
Citera
2011-07-26, 00:50
Medlem
intensifieras avatar
Det jag finner intressant med denne man är att han verkar helt nästan uteslutande planerat och handlat på egen hand. Jag tänker mig att det krävs att man är en del av en grupp för att genomföra något sådant här. För ABK kanske det räckte med ryggdunkningar och medhåll av likasinnade på Internet.
Citera
2011-07-26, 00:52
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Professor i psykiatri, Sten Levander, gör en klockren analys av ABB:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4616516
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Jag behöver inte lägga fram något vetenskapligt bevis för det som hände under valet 2010 eftersom det är uppenbart. Alla vet att majoriteten av all svensk privatägd media har en och samma agenda. Men som med allt här i världen finns det självklart undantag. Låt tiden gå så ska du se att du tids nog kommer att få dina bevis.
Så du baserar det på godtycklig nivå? Du tror att det är på ett sätt och det blir fakta för dig? Det håller inte.

Citat:
Den som inte har något att tillägga silar gärna mygg och sväljer kameler...
Du är ursäktad.

Citat:
Efter påtryckningar från folk som sagt. Hur många ggr ska jag upprepa mig? Jag vänder mig emot att man ens ifrågasätter ett riksdagspartis rätt att verka inom ramen för demokratin. Vilka är det som inte kan acceptera andras åsikter då tycker du?
Det är det heller ingen som gör, om något debatterar man om deras politik. Men du kanske inte vill tillåta kritik mot SDs politik heller?
Citera
Medlem
Xyzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheYellowKid
Ok.

Lås in skulle det ha stått.

Om man känner te DQ så känner man också te ABB.

Uniformskravet, egensydd, vid häktningsförhandlingen = den legendariska hinken DQ hittar hos hos barberaren och använder som riddarhjälm.

De oskyldiga barnen som kallblodigt mördades då de var sk kulturmarxister = väderkvarnarna som är monster.

Han är galen och har en verklighetsuppfattning lika stor som en ärta.
Jag förstår inte riktigt din kvasi-svenska (vad betyder te, t ex?), men om man har en åsikt om att det finns s k "kultur-marxism ska man inte få uttrycka det då?

Ska man låsa trådar godtyckligt bara för att någon lallare som du anser det? Är det ett öppet debatt-klimat?

Såna lallare som du förstör debatt-klimatet genom att ni förutsätter att alla åsikter som inte passar era retarderade sinnen är att förkasta.

Ni är en såser-luffare min herre (?)!
Citera
2011-07-26, 00:54
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Professor i psykiatri, Sten Levander, gör en klockren analys av ABB:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4616516
Citera
2011-07-26, 01:05
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Så du baserar det på godtycklig nivå? Du tror att det är på ett sätt och det blir fakta för dig? Det håller inte.

Nej, det gör jag inte. Jag baserar det faktiskt på ETT ENDA nationellt exempel som mycket väl räcker för att visa på att svensk censur existerar. Att det skulle hända igen är jag dessutom övertygad om...

Citat:
Du är ursäktad.

Nu var det dock du som hänvisade till stalinismen bara för att jag nämnde Gulag. Vad du vill hänvisa till är dock ointressant eftersom det fanns ungefär lika många "ismer" under Sovjetunionens existens som det finns sandkorn i Sahara. Alla skulle vara bättre (läs sämre) än den andre och ha sin egen "ism". Plockar man ner alla dessa ridåer är kontentan ett totalitärt samhälle där den svaga människan luras till underkastelse, vilket är det enda man de facto behöver fokusera på.

Citat:
Det är det heller ingen som gör, om något debatterar man om deras politik. Men du kanske inte vill tillåta kritik mot SDs politik heller?

Du är välkommen att kritisera SD och debattera deras politik. Men gör det heller med någon som röstar på dom...
Citera
2011-07-26, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Nej, det gör jag inte. Jag baserar det faktiskt på ETT ENDA nationellt exempel som mycket väl räcker för att visa på att svensk censur existerar. Att det skulle hända igen är jag dessutom övertygad om...
Det är just det du gör, man baserar inte på vad man tror godtyckligt utan vad empirin visar. Men du har ingen.

Citat:
Nu var det dock du som hänvisade till stalinismen bara för att jag nämnde Gulag. Vad du vill hänvisa till är dock ointressant eftersom det fanns ungefär lika många "ismer" under Sovjetunionens existens som det finns sandkorn i Sahara. Alla skulle vara bättre (läs sämre) än den andre och ha sin egen "ism". Plockar man ner alla dessa ridåer är kontentan ett totalitärt samhälle där den svaga människan luras till underkastelse, vilket är det enda man de facto behöver fokusera på.
Ja jag reffade till stalinismen eftersom det var det du uppenbarligen menade, just Gulagen då dessa initierades storskaligt utan just Stalin.
Citera
2011-07-26, 01:11
Medlem
Breivik är en vänsterextremist som tröttnat på den invandringskritiska debatten som tagit fart i Norge på senare tid. Genom dådet vill han skapa censur och tystnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in