Citat:
Ursprungligen postat av Docke
Men kanske kan Dråsa klara sig om hon tar på sig en offerroll, fast det lär väl inte ligga för henne...
Har hon inte redan börjat med den rollen? Hennes varumärke har ju blivit "uppätet", media jagar henne så illa att hon måste lämna landet, hon får inte tillbaka sina grejer från polisen, träffa sin...vad ML nu är osv.
Det är inte ett långt steg till "jag hade ingen aaaaaaning om någonting. Han har lurat mig totalt" osv.
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Dråsa kan ha hittat uppgifterna i datorn, något sms eller helt enkelt kommit på Dr Brasa när han vänstrade. Om denna teori stämmer så förklarar det mycket om Dråsas prat om att han köper sitt drömboende där han ska bo osv... Hon var redan ute ur ekvationen. Och när allt kommer omkring tycker jag att ett havererat förhållande är en betydligt rimligare förklaring till att förvägra henne att stå med på köpekontraktet än att hon var en A-kändis. Att Dråsa tycker att en laddsladd är viktigare än att träffa sitt enda barns far och livspartner tyder väl också på att denna uppgift bör tas på allvar.
Har inte heller en aning om huruvida detta stämmer eller inte, men det kan vara en förklaring. Men varför sa inte Å från början att förhållandet var över? Hon hade kunnat förklara att ML köpte kåken själv, att de var på väg att separera men att hon kommer stötta honom genom allt och att hon är övertygad om att han är oskyldig. Att komma några månader senare och säga att de var på väg att avsluta relationen kommer bara få henne att se mer misstänkt ut. Nu menar jag självklart OM det skulle vara så att de var på väg att separera. Annars hade det varit korkat för MLs historia visar inte precis på någon som hade ställt sig bakom den förklaringen.
Jag tycker att hela förklaringen om att orsaken att ML själv står på papperna är Ås kändisskap är både skrattretande och märklig. Visst att Å verkar tro att hon är mer känd än hon är, men ändå. Jag får en känsla av att där ligger mer bakom och att det är en snabb ursäkt. Undrar vad de långsiktiga planerna för kåken egentligen var? Tror inte att paret planerade att bränna ner den, men de kanske ansåg att det var bäst att hålla Å utanför ifall något hände så någon fanns där för dottern. Jag är en alldeles för laglydig människa för att komma på vad som skulle kunna vara orsaken till säkerhetsåtgärden, men fiffel och båg av någon sort är ju inte helt orimligt när ML är inblandad.
Det som talar emot denna teorin är att jag inte tror att ML skulle gå med på att ta skulden för någon annan, inte ens för sin dotters skull.
Äh, jag vet inte, bara flummar men jag har svårt att tro på något som Å och M säger. Men om orsaken till att ML står själv på kontraktet faktiskt är att de inte ville ha rubriker pga Ås kändisskap så var det ju en väldigt bra plan. Verkligen