Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Ja, det känns ju inte helt okej med en sänkning från fyra år till tre. Det som irriterar mig mest är att han lyckades få hela advokatkostnaden betald av skattebetalarna, trots att han fälldes. Så, hur mycket ligger han samhället till last, bara för den summan?
Ja, din irritation infinner sig även hos mig. Han hade otroligt flyt som fick sänkt med ett år, och dessutom slapp en diger räkning. Men räkenskapens tid är ännu inte förbi för den inpyrde fifflare han är.
Att HD inte meddelade prövningstillstånd var nog bara en förvåning för Antistalk. För min del tvivlade jag inte en sekund.
Vi kommer att få se fler intressanta dokument med Drbrasa som huvudfigur framöver.
Inte ens Drbrasa kan väl vara så korkad så han försöker stämma Sverige inför Europadomstolen, även om det formellt är en möjlighet. Men då skulle han nog haft helt andra invändningar mot åklagarens yrkanden, redan i tidigare instanser. Inte ett enda vettigt alibi, eller annan bevisning, eller ens försök därtill, att tillnärmelsevis påvisa annan gärningsman.
Hade han varit oskyldig, så hade han haft ett helt annat upplägg i rätten, och hans beteende i övrigt varit annorlunda.