Citat:
Ursprungligen postat av Docke
Det har väl sagts tidigare i tråden att eldandet på Värmdö skedde två veckor innan Schinvillan brann. Däremot har jag sett motstridiga uppgifter om man skulle kunna se några spår av den brasan.
Från de uppgifter jag har sett ska den lilla brasan på Värmdö ha skett någon gång i Januari
Citat:
Ursprungligen postat av Electrolux
Enligt uppgift eldade de på tomten i Hemmesta i januari, så det måste vara innan den här branden.
Citat:
Ursprungligen postat av zI0n
Deras stora hög med ris på tomten brann i början på januari.
Grannhuset vart också köpt av någon, som sedan sålde det vidare i januari.
Om det stämmer att polisen sagt att tändvätskan köptes i nära anslutning till branden så lär den vara köpt efter Januari-brasan. Min tolkning är att den köptes max några dagar innan villan brann.
Dessutom om det skulle vara så att tändvätskan användes till brasan på Värmdö så borde det väl bli en rejäl brand som ML inte precis skulle kunna kontrollera? Jag kan inte mycket om bränder men det är min tanke iaf. Har ML gjort ett sånt bål borde det vara känt. Att halva Värmdö brinner upp pga att någon ska bränna lite ris känns som en given nyhet
Ang teorin om en alternativ gärningsman så har jag hittills inte sett en enda teori eller ett enda scenario som jag anser trovärdigt. Det verkar hintas en massa men ingen har lagt fram något, har ni information så berätta det istället för att idiotförklara alla som inte tror att det är en stalker som sätter dit ML. Jag är öppen för att det kan finnas en annan förklaring eller gärningsman, men så länge det bara är antydningar så är era uppgifter tom ännu mindre pålitliga än slaskpressen. Ingen har lagt fram ett enda litet fakta som faktiskt talar för stalkerteorin, men jag ska ändå tro på den eftersom anonyma FB-användare säger att det är så?