Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Skatteverket tolkar lagar och regler och det sällan till fördel för de som granskas. Jag såg din kommentar ovan och tycker att den var bra, rent juridiskt. Det är inte utan anledning att man alltid ska överklaga skatteverkets beslut med juridisk expertis om summan är värd det.
Allt handlar om vad som kommer att framkomma vid en revision och granskning av parets ekonomi såväl juridisk person som privat. Det kan ju hända att de finner märkliga transaktioner mellan deras gemensamma bolag med också pengar som åkt in och ut på olika gemensamma privata konton. Pengar som vid närmare granskning faktiskt måste tas upp till beskattning. Ja då uppstår en skuld till staten. Om de framkommer att inköp har gjorts med gemensamma pengar för något som en av dom enbart står som ägare på så kommer det också att granskas. En del människor brukar vara noga med bodelning, andra inte. De beror som sagt på vad en utredning påvisar, och om paret faktiskt är mer involverade i varandras ekonomi än vad de vill ge sken utav.
Det ser staten lätt med hjälp av kontoutdrag ifrån banken. För inte vill man ta risken att det ska finnas en liten "målvakt" i en och annan familj. Nu finns det ingen skuld och om det uppstår någon så ska vi kanske inte utgå ifrån att Magnus inte tänker betala. Men det som införskaffats under parets tid tillsammans kommer det säkerligen titta lite extra på oavsett vem som står som ägare.
Åsa har ju dessutom ganska dumt uttalat sig i media att inköpet av Scheinvillan,drömhuset eller brandhögen var ett gemensamt köp men att hon ville undvika den mediastorm ( ironiskt nog ) det skulle bli om hon till en början stod med som köpare. Det i sin tur väcker genast frågan - Finns det mer egendom som ägs gemensamt men där bara en står som ägare ?
Om Dråsa och Magnus informellt köpte Scheinvillan gemensamt så lär väl även Dråsa bli ruinerad när ev skadestånd ska utkrävas från försäkringsbolaget, och kanske senare även skadestånd till Eva F.
Om Dråsa varit med i brännarplanerna så står det alltså till de själva att lösa den ekonomiska biten efteråt om hur mycket var och en ska betala, något säger mig att det finns mycket stor risk att det uppstår en brutal konfilikt där, som säkert når ända fram till media.
Här finns ju risken att t ex Dråsa vägrar att hjälpa till att betala pengar till Brasas stora skadestånd, och därmet kanske en tvist uppstår och kanske något rättsligt, vad vet jag.
Kan tänka mig att både Dråsa och Pyromange är kompetenta när det gäller att försöka få så liten del som möjligt att själv betala, och att det kan uppstå en fight där de kämpar med näbbar och klor mot varandra.
Jag undrar hur Pyromanges ex-fru tänker kring detta, undrar om hon sitter där hemma och halvmyser medans detta spektakel rullas ut i media.