Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
I Sverige går det inte att förhandla ner någonting. Varför skulle en oskyldig föredra att fällas för ett brott med ett lägre straffvärde? Tro det eller ej men även felaktigt dömda föredrar nog att sitta inne kortare tid. Sen har inte de 10budorden inte sådär rasande mycket med processrätt att göra.
Sen är karln förmodligen skyldig som synden.
Jag kan med min ringa erfarenhet av svenskt rättsväsende/juridik inte riktigt argumentera med mina ordval eller hur anklagade, advokater, åklagare, domare osv resonerar om förmildrande omständigheter, jag vet bara att om jag suttit där Magnus sitter, så hade inte jag instruerat min advokat om att, som enda nytt argument i hovrätten, hitta skäl varför branden jag INTE hade startat inte var grov mordbrand, på sin höjd mordbrand och ännu hellre bara en brasa, utan fokusera på varför jag var oskyldig, hade alibi och eventuellt hitta en alternativ gärningsman under förutsättning att jag var OSKYLDIG.
Om inte, eller det faktum att jag kanske skyddar någon annan, då förstår jag advokatens strategi!
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Nu tror jag ju inte riktigt på SuperTeflons "Deep Throat" men om det nu är så att Brasan vill fullfölja köpet finns det då INGEN möjlighet för EF att häva köpet (avtalet) med tanke på att köparen faktiskt eldat upp huset? Inte ens om hon betalar tillbaks 1.9 mille?
Jag har också svårt att tro källan, även om SuperTeflon skriver väldigt underhållande, men varför i hela friden skulle Eva F. vilja häva köpet?
Förmodligen fick hon ett bättre bud än fastigheterna rimligtvis borde vara värda och skadan är ju så att säga redan skedd. Jag har svårt att tänka mig vem som skulle vilja ha dom nu med dess nyvunna proveniens.