Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-20, 16:26
  #1813
Medlem
CROSS-i-takets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugohundratolv
Trodde det redan framkommit i tråden. Men Magnus var anhållen i sin frånvaro och efterlyst. Det man gjorde från polisen sida var att skicka en patrull från Örebropolisen till hans folkbokföringsadress där han inte fanns. Då kontaktade man Åsa som sa att hon och Magnus inte var sambo. Men efter lite kartläggning så insåg polisen att Magnus trots allt fanns hos Åsa och åkte hem till henne och där fanns Magnus mycket riktigt. När man gjorde husrannsakan så ansåg inte Åsa att polisen hade rätt att ta hennes saker eftersom dom inte var sambo utan polisen hade bara rätt att ta Magnus saker. Det struntade polisen i och tog även hennes dator, mobil och jag tror dom t o m tog skrivaren (men det kan ha varit felaktig uppgift). Trots att dom inte var sambo. Det är det som Åsa hakar upp sig på. Att dom tog hennes saker fast Magnus inte bodde där. Hon är ju inte misstänkt för något brott, hon hade ju alibi och därför borde inte polisen ha rätt att ta hennes grejer.

Om man inte är sambo på pappret går det också att få ut ett extra bidragsförskott för barnet, vill jag minnas .
Kände en gång i tiden en försäkringskasseman av den gamla stammen, som bedrev spaningar i sin livsmedelsbutik, när hon misstänkte att föräldrapar som handlade gemensamt faktiskt bodde ihop, fastän de var separerade på pappret och fick extra bidrag till barnen pga av det.
Citera
2012-03-20, 16:32
  #1814
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugohundratolv
Känner människor som pratar med Åsa. Åsa må ha slutat att prata på twitter men hon pratar mycket med folk som finns runt i bekantskapskretsen och berättar sin version av allting. Det jag hört är att hon känner sig förd bakom ljuset, att hon aldrig kunnat tro att Magnus skulle göra något sådant här. Att hon är rädd för att själv bli misstänkt men främst att hon tror att hon inte kommer få göra mer tvjobb. Hon håller på att undersöka möjligheter med att stämma tidningarna. Hon är övertygad om att fotografen som Puma hittade i buskarna var skickade från Expressen och där har hon börjat nysta i möjligheten att anmäla expressen för intrång alternativt fotografen. Ja det filas på med att förbereda stämningar och anmälningar. Hon har kontaktat en egen advokat, enligt uppgift ska hon ha kontaktat två olika advokater för att se om sitt eget hus.

Jag fattar inte att hon kan bli så infernaliskt upprörd på media. Hon ÄR ju media!? Fattar inte heller varför folk aldrig begriper att när skiten träffar fläkten (eller när Janne Josefsson knackar på) så är det bara till att antingen ligga jävligt(!) lågt eller att dra en pudel o gå ut o erkänna allt o lite till...
Citera
2012-03-20, 16:36
  #1815
Medlem
Då jag har vissa kunskaper i ämnet brand och mordbrand så kan jag säga att om bensin har använts som tändmedel så är det amatörernas julafton. Bensin är ett dåligt val av minst två anledningar...
Citera
2012-03-20, 16:36
  #1816
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OLJ
Jag fattar inte att hon kan bli så infernaliskt upprörd på media. Hon ÄR ju media!? Fattar inte heller varför folk aldrig begriper att när skiten träffar fläkten (eller när Janne Josefsson knackar på) så är det bara till att antingen ligga jävligt(!) lågt eller att dra en pudel o gå ut o erkänna allt o lite till...

För att hon är en bekräftelsekåt narcissist? Så länge media spelar henne i händerna för att höja hennes "varumärke" är allting som det ska. Dom borde tacka henne för det. Eller ge henne rejält betalt. Hon är ju minsann Dr Robinson-Åsa med hela svenska folket. En skälig ersättning för det är väl det minsta man kan begära? När allting inte går som det ska är det allt och alla andra det är fel på. Allt är medias fel. För det kan ju inte vara fel på Dr Åsa, eller hur?
Citera
2012-03-20, 16:43
  #1817
Medlem
Parzivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OLJ
Då jag har vissa kunskaper i ämnet brand och mordbrand så kan jag säga att om bensin har använts som tändmedel så är det amatörernas julafton. Bensin är ett dåligt val av minst två anledningar...

Det skulle man vilja veta mer om. Eftersom det går att spåra bensin till olika tillverkare? Sedan är ju inte bensin så himla brandfarlig som alla tycks tro (bensinångor är en annan sak). Men berätta gärna mer......
Citera
2012-03-20, 16:47
  #1818
Medlem
De gånger jag har träffat Åsa har hon verkat glad och trevlig. Det kanske var korkat att flytta ihop och skaffa barn med Magnus, men att vara korkad är inget brott. Och som många i tråden har skrivit så har han bra munläder och kan prata om kul folk med sin bilförsäljartalang.
Citera
2012-03-20, 16:52
  #1819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parzival
Det skulle man vilja veta mer om. Eftersom det går att spåra bensin till olika tillverkare? Sedan är ju inte bensin så himla brandfarlig som alla tycks tro (bensinångor är en annan sak). Men berätta gärna mer......

Bensin är problematiskt då det har ett väldigt snabbt brandförlopp. Detta gör 1) att det är väldigt lätt att skada sig själv vid antändning om man inte vet exakt vad man gör, samt 2) att vid tändning med bensin finns en viss men betydande risk att det faktiskt självslocknar just på grund av det snabba förloppet. När man skall tända eld på saker o ting använder man därför helst en blandning av olika komponenter i specifika procentsatser för att få en lättantänd vätska som har ett lagom snabbt brandförlopp samt en tillräcklig energi för att inte riskera självslockning. Tänker inte gå in här på exakt hur det är bäst att göra, pyromanerna kan gärna få bränna sig lite när dom håller på ...
Citera
2012-03-20, 17:00
  #1820
Medlem
En annan sak jag tänkt på när jag läst igenom tråden är att DrÅsa o DrBrasa med största sannolikhet inte har förstått vidden av att tända på en villa i ett villaområde. Jag upplever det som att väldigt få personer har koll på vad mordbrand egentligen är och jag antar att det inte ingår i läkarutbildningen! I princip gör brandförsvaret ett spridningsyttrande i varje enskilt brandärende, även exempelvis en glömd spisplatta som inte leder till något mer än lite rökutveckling i spisfläkten.
Citera
2012-03-20, 17:10
  #1821
Medlem
Kan någon vara snäll å länka till inläggen var alla FUP/domar finns att ladda ner? Eller vilket nr inläggen har?

Jag försökte memorera sidorna i huvudet, vid 5-tiden i morse, men har ju sovit sen dess..
Citera
2012-03-20, 17:10
  #1822
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Om hon distanserar sig så kraftigt, och sedan separerar från Magnus, så kommer han att anse att hon är förbrukad, och att hon har sålt ut honom. Det kommer inte att finnas någon gräns för vad han kan avslöja om hennes inblandning då. Som den tvättäkta psykopat han är ser han människor och relationer som verktyg, och om detta verktyg kan få honom mindre skuldsatt (i moralisk mening) så kommer han att sälja ut henne. Hon kan räkna med att alla hennes lögner kommer att skjutas i sank, av hennes partner dessutom. Han har ju uppenbarligen inga betänkligheter när det gäller att avsluta relationer den hårda vägen. Så fort han får reda på hennes planer så är hon körd.

Märkligt det där att DrÅsa sagt till polisen att hon inte var sambo med honom fast hon var det.
Luktar lite misstänkt. Kanske har polisen sökt honom innan pga alla business han har och DrÅsa är tillsagd att inte säga något var han befinner sig till polisen. Hon måste ju ha undrat vad polisen ville honom egentligen.
Åsas värsta fiende idag är nog inte polisen utan en hämndlysten Magnus som kommer att lusläsa allt vad hon sagt och skrivit Hennnes twittrande finns ju sparat.

Förresten med tanke på vad han sitter häktad för kommer han att få vara på fri fot i avvaktan rättegång. Verkar inte troligt men det är ju inte mitt område direkt.
Citera
2012-03-20, 17:13
  #1823
Medlem
Vid rättegången/förhandlingen med förra frun så tyckte domstolen att psykopaten Magnus trovärdighet var x2 pga han var läkare, han är en riktig psykopat/sociopat, saknar all form av empati och ljuger utan att blinka samt kör över allt och alla inkl hans tidigare affärspartner, prästen och storskojaren nummer två(ett är Magnus själv) som fortfarande arb etar som präst och fifflare.... håll er på stort avstånd från båda
Citera
2012-03-20, 17:17
  #1824
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satanigatan2009
Märkligt det där att DrÅsa sagt till polisen att hon inte var sambo med honom fast hon var det.

Skyddande av brottsling, kallas det. Kanske det som polisen syftade på när dom sa att fler gripanden var att vänta. Dr Åsa behöver lära sig att skämmas lite.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback