2012-03-15, 15:44
Medlem
Parzivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
Ekängsgatan 8, Örebro: inteckningar på 3 500 000 kr.

En snabb googling visar att den som så önskar kan flytta till Örebro och få M som hyresvärd. 3500 för en etta på 20 kvm, nja...... (Ps ej längre tillgänglig)
Senast redigerad av Parzival 2012-03-15 kl. 15:49.
Citera
2012-03-15, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Super-Swede
Eftersom kvarstad är begärt av tidigare gäldenärer så är ju tillgångar "frysta" av domstolen. Det är Mao minst 5,5 milj för uteblivna hyror samt det exet yrkat plus en till. Jag får inte ihop ekvationen hur mycket jag än tänker

Det är inte meningen att ekvationen skall gå ihop. Har aldrig gått ihop ock kommer inte göra det.
Psykopater betar av en sak i taget, talets gåva manipulerar banken, mäklare och tröttar ut domstolarna.

Det är grandiosa uträkningar, siffror och snack om "millar" som det bollas med och som imponerar på omgivningen. Allt är trams och luftslott och ingen verklighetsanknytning.
Det är klassiskt bedrägeri med fin polityr, där läkarutbildningen ger trovärdighet. Det är affärer för stunden och en tro på sin egen överlägsenhet som kommer att lösa allt, även en köpeskilling på 19.000.000 miljoner. Det finns ingen plan annat än att vara hårdför och ta för sig.
Psykopater gillar stora ord och stora åtgärder som bränder. De räknar inte med att åka dit eller att det skulle vara olagligt eftersom det är smart att låta andra betala. En psykopat räknar iskallt med att få ihop siffrorna då det alltid löst sig tidigare. Alla kan pratas omkull.
När Leif G W håller sig till sakfrågan, mordbrand, blir Åsa otäck, hon inser att det är en karl hon inte kan smickra och manipulera. Han upphör att existera. Hon avfärdar honom som fet.
Citera
2012-03-15, 15:53
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekema
Man undrar hur det ska gå med hennes extraknäck nu. Kommer hon att infinna sig 24-25 mars.
http://sv-se.facebook.com/LaserEstetikSkara
Det finns fler läkare som heter Åsa i förnamn. Just den här heter i efternamn N**sson Z**** och har ingenting med den här tråden att göra.
Citera
2012-03-15, 16:13
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
En undran, om vi förmodar att Åsa deklarerat inkomster i samma kass som Magnus 2010 (vilket väl är troligt?) alltså, en inkomst på under 30 000 per månad, var fan har de alla pengar då? Man får ju som par inte ett banklån på 19 miljoner med en inkomst på under 30 000 per månad? Inte ens om pengarna finns i bolag? Man måste väl ha en förmåga att snabbt få fram de där 80 000/månad det hade krävts för att bo där?

Någon som kan förklara hur det kan ligga till?

Det är ju det ja undrar med. Han skulle ha en månatlig utgift på 80 klubbor (med skatteeffekter, 100 klubbor utan dessa avdrag) på en inkomst om 25 till strax under 50 i månaden, tillsammans skulle HELA "dr" Åsa och magnus inkomster knappt kunna betala amortering/ränta/drift. Sen antar jag ett det ska ett par bilar på det, ungar, mat m.m. m.m., det går inte ihop.

INGEN av deras affärer går ihop om det inte förekommer svarta inkomster. 8 mille kåken de köpt tidigare med inteckning om 6 mille innebär att det skall till två miljoner kontant. Lägenheten i stan kostar pengar den med, huset i örebro....
Senast redigerad av Knutte_Ninja 2012-03-15 kl. 16:20.
Citera
2012-03-15, 16:22
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Jag svarar så här på din fråga:
Köparen äger fastigheten civilrättsligt, men inte fastighetsrättsligt. Skattemässigt: vet ej, det regleras i köpekontraktet. Men sannolikt börjar han äga fastigheten skatterättsligt på tillträdesdagen.

Magnus yrkande handlar inte om något annat än att han sträcker sig efter ett väldigt litet och tunt halmstrå, som dessutom är fruktansvärt långt bort. Han får naturligtvis inte göra någon fyisisk påverkan på huset idag, och även om han hade fått det (t ex om han hade tillträtt) så hade han i vart fall inte fått elda upp det...

När jag skriver att han idag förfogar över fastigheten, innebär det alltså endast civilrättsligt. Innebörden av det är att han t ex får lov att sälja den! (Däremot kan han inte låta den nye ägaren tillträda förrän tidigast på tillträdesdagen, eftersom han inte förfogar över den fastighetsrättsligt.)
Jag försökte få till en humoristisk oneliner!

Att han får överlåta det civilrättsliga ägandet framgår ju i det rättsfall (NJA 1995 s.178) du citerade, som efterfrågades av Mutbar och kan läsas bl.a. här och här.
Citat:
NJA 1995 s.178
Ett köpekontrakt avseende en fastighet innehöll en bestämmelse att äganderätten skulle övergå till köparen först på tillträdesdagen. Innan köpet fullbordades träffade de tre köparna en inbördes överenskommelse om fördelning av köpeskillingen och uppdelning av fastigheten. Överenskommelsen har ansetts innefatta ett giltigt förfogande över den rätt till fastigheten som köparna erhållit genom köpekontraktet.
Jag tror inte Magnus kommer att fullfölja köpet och bli lagfaren ägare, vi får se!
Citera
2012-03-15, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
I det här inlägget nämns en osåld lägenhet i Tegnerlunden:

https://www.flashback.org/sp36232052

Kanske någon har koll på hur många lägenheter och fastigheter de äger?

Det skulle vara intressant att veta vilken gata eftersom Eva Fischer har en adress där. Har det nämnts i tråden. Kan någon i tråden bekräfta mina misstankar om att dom kände varandra sen tidigare ?
Citera
2012-03-15, 17:05
Medlem
marreparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuba-Cola
Jag är ganska säker på att Åsa läser den här tråden och hon kanske tog till sig kritiken vi framförde här angående hennes maniska twittrande.

För övrigt vill jag veta varför Magnus inte har betalat underhåll till sina tre äldsta barn. Att han aldrig träffar dem är ju en skam i sig. Någon släkting eller närstående borde väl kunna ge oss lite mer information kring det.

Det skulle jag också vilja veta. Har vi verkligen källa på att Mange inte betalat underhåll till sina barn. Skulle vara intressant att veta vem hans exfru som han har tre barn med är. Kan man likt Åsa misstänka en viss golddiggerpersonlighet där som fallit för Magnus ohyggliga charm, storslagna planer och manipulation.

Citat:
Ursprungligen postat av tjugohundratolv
Har en bekant som fixat fram lite trevliga domslut i umgänges/underhållstvisterna. Det finns bara ett problem säger han och det är att barnens namn nämns och det känns inte riktigt rätt att lägga upp det på pdfcast.org för barnen har ju inte gjort något. Så det kommer ta lite tid att få bort namnen innan det läggs upp lite. Även exfruns namn kommer maska. Hon kan verkligen inte rå för att hennes exman visade sig vara så galen och girig. Ju mer man läser om Magnus och Åsa så inser man vilket helvete exfrun måste ha haft.

Det tackar vi för. Ska bli spännande att läsa då Magnus tvister med exfrun är höljt i dunkel.

Citat:
Ekängsgatan 8, Örebro: inteckningar på 3 500 000 kr.

Smedsvägen 23, Värmdö: köp 2010-07-13, köpeskilling 8 000 000 kr. Inteckningar på 6 000 000 kr.
Stor tomt (5 190 kvm), lantmäteriförrättning pågår - Styckning av tomten? Undrar vad en tomt på Värmdö kan vara värd...?

Ingen av fastigheterna har någon kvarstadsanteckning.

Vad menas med inteckning. Är det det belopp som man har banklån på?

Citat:
Ursprungligen postat av rebkean
Så det var inte så värst länge sedan det gjordes hindersprövning.....

På twitter är det ett mycket större stöd från (kanske) okända människor
till Åsa, än vad det är från Åsa till Magnus.....ganska bakvänt kan jag tycka.
Sedan är det ju störande i sig att vissa människor bara häver ur sig
stöd, oavsett vad som sägs. Det väl det man skulle förvänta sig av en (snart) blivande fru?

Jag skulle tippa på att det är det sista avskrädet människor som horar för Åsa, då det är "häftigt" att ha kontakt med en kändis. Och nu ges det rätta tillfället då B-kändisen är mottaglig för allehanda smicker av kreti och pleti.
Senast redigerad av marreparre 2012-03-15 kl. 17:14.
Citera
2012-03-15, 17:11
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Det skulle vara intressant att veta vilken gata eftersom Eva Fischer har en adress där. Har det nämnts i tråden. Kan någon i tråden bekräfta mina misstankar om att dom kände varandra sen tidigare ?
Det lär vara det nybyggda huset vid Tegnérlunden. Tegnérlunden 4 med andra ord, då Åsa:s handelsbolag är registrerat på den adressen.

Dr Åsa Handelsbolag

Exempel på ett objekt: Tegnérlunden 4
Senast redigerad av Softis... 2012-03-15 kl. 17:14.
Citera
2012-03-15, 17:11
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo

Det var intressant. Det tar sig, sa mordbrännarn.

Det är Taxi-Dragan som först (vad jag vet) nämner lägenheten vid Tegnerlunden.

https://www.flashback.org/sp36179519
Citera
2012-03-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Det är ju det ja undrar med. Han skulle ha en månatlig utgift på 80 klubbor (med skatteeffekter, 100 klubbor utan dessa avdrag) på en inkomst om 25 till strax under 50 i månaden, tillsammans skulle HELA "dr" Åsa och magnus inkomster knappt kunna betala amortering/ränta/drift. Sen antar jag ett det ska ett par bilar på det, ungar, mat m.m. m.m., det går inte ihop.

INGEN av deras affärer går ihop om det inte förekommer svarta inkomster. 8 mille kåken de köpt tidigare med inteckning om 6 mille innebär att det skall till två miljoner kontant. Lägenheten i stan kostar pengar den med, huset i örebro....

Det är alltså fastigheter de äger privat och inte företag ? Sorry om jag är dåligt uppdaterad har suttit på ett flyg hela dagen. Är det privat så förstår jag om polisen nu börjat titta på den ekonomiska biten. Företag måste generera en omsättning oavsett vilken lön de tar ut. Hur som är detta ett stort nederlag för Magnus. Måste vara en mardröm att få sina ekonomiska affärer synade så här offentligt.
Citera
2012-03-15, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja

Vi har ju ingen aning om det finns lån på någon av fastigheterna, de kanske är helt lånefria då kan de köpa huset för 19 om de säljs av.Sen kan det finnas arv som inte går att kolla upp utifrån deklarationerna. Inteckningar säger inte så mycket, du kan vara skuldfri trots att du har pantbrev på flera miljoner på fastigheten.
Citera
2012-03-15, 17:28
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Vi har ju ingen aning om det finns lån på någon av fastigheterna, de kanske är helt lånefria då kan de köpa huset för 19 om de säljs av.Sen kan det finnas arv som inte går att kolla upp utifrån deklarationerna. Inteckningar säger inte så mycket, du kan vara skuldfri trots att du har pantbrev på flera miljoner på fastigheten.

Jepp. Men i bägge fallen ha pantbrev tagits ut i "modern tid", vilket ändå indikerar att de svarar mot lån.

Men ML kan förstås nyligen kommit på grön kvist, och betalat tillbaka lånen. Men det är ändå mer sannolikt att det finns lån i närheten av pantbrevsbeloppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in