Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-12, 09:23
  #601
Medlem
Parzivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tovatuva
Ville ingen ha huset för 13 miljoner men sen blev det sålt för 19 istället?

Priset på 19 miljoner är inte så högt med tanke på att Magnus och Dr. Åsa med största sannolikhet har köpt Kevinge Strand 7B (Harry Scheins gamla villa) samt en angränsande tomt, Kevinge Strand 7A. Om planen var att riva Scheins hus var priset dock ganska högt, 6-7 miljoner för mycket.

Det har spekulerats i denna tråd att villan inte skulle vara värd mer än en halv miljon, men det är alldeles för lite. Huset är visserligen gammalt men ombyggt på 1960-talet och ganska stort (över 250 kvm boyta), det hade säkert räckt med en ordentlig renovering för att få det i bra skick. Skulle tro att värdet ligger på mellan 2-4 miljoner, vilket även avspeglar sig i priset för huset och tomten. Som sagt: en spekulant som egentligen inte vill ha huset behöver antingen en väldig tjock plånbok eller ett rymligt samvete och några PET-flaskor med bensin.
Citera
2012-03-12, 09:32
  #602
Medlem
DrVaxjos avatar
vet ej men jag tkr han e ett svin som lämnade frugan när hon va höggravid..
Citera
2012-03-12, 09:33
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av losfer
Det finns bara ett sätt man kan veta det och det är om man var där när bensinen hälldes ut
Den var bra !
Hursom, alla som testat tända en utebrasa med bensin vet hur riskabelt det är.
Märkliga uppgifter om bensin uthällt på 16 ställen.
Fatta vilket gasmoln du har i huset direkt efter du gått runt och skvimpat
Om du sen är inne/bredvid huset och tuttar på så kan hela det molnet säga poff.
Magnus kanske blev lite svedd och rusade iväg i panik, nån såg honom ?
Detta förfarande skulle också kunna förklara att det fanns en massa fläckar med oförbränd bensin,
det tog sig bara på det ställe närmast där GM tuttade på. Amatör.

Random note: var det nån mer som hann se hur Aftonhoran rättade Åsas efternamn till Vilbäck ett tag, och bad om ursäkt ? detta är nu åter borttaget
Citera
2012-03-12, 09:42
  #604
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulFel
Den var bra !
Hursom, alla som testat tända en utebrasa med bensin vet hur riskabelt det är.
Märkliga uppgifter om bensin uthällt på 16 ställen.
Fatta vilket gasmoln du har i huset direkt efter du gått runt och skvimpat
Om du sen är inne/bredvid huset och tuttar på så kan hela det molnet säga poff.
Magnus kanske blev lite svedd och rusade iväg i panik, nån såg honom ?
Detta förfarande skulle också kunna förklara att det fanns en massa fläckar med oförbränd bensin,
det tog sig bara på det ställe närmast där GM tuttade på. Amatör.

Random note: var det nån mer som hann se hur Aftonhoran rättade Åsas efternamn till Vilbäck ett tag, och bad om ursäkt ? detta är nu åter borttaget

Och har han hällt ut bensinen på 16 ställen, har han nog använt en rätt stor mängd bensin.
Tvivlar på att det var en kaffekopp bensin på varje ställe.
Alltså, han borde ha köpt bensin i dunk tiden före branden. Han kan väl knappast ha slangat bilen för att få ut bensinen.
Så här års kan han inte dra till med att han behövde bensinen till gräsklipparen eller båten.
Kanske han fastnade på mackens övervakningskamera med dunken?
Citera
2012-03-12, 09:53
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrVaxjo
vet ej men jag tkr han e ett svin som lämnade frugan när hon va höggravid..

Ja värre svin får man leta efter. Man väntar väl åtminstone efter födseln. Sen varför vill man ha någon som är kapabel att lämna sin gravida fru? Vem vill ha ett sånt svin? Det var väl den berömda "själsfrändekärleken" som slog till och dom hade inget annat val helt enkelt när kärleken slog ner. Som det så fint heter.
Citera
2012-03-12, 09:57
  #606
Medlem
DrVaxjos avatar
= kvinnan det svagare könet?
= mannen alltid den som är hjärnan bakom allt?
Citera
2012-03-12, 10:14
  #607
Medlem
Enoch.Thulins avatar
När amatörer använder Bensin för att tutta på brukar dom själv bli lite svedda.
Kolla på dom två pajasarna som skulle bränna ner Vilk's hus, den ene fick svåra brännskador själv.

Jag rekommenderar Diesel för den här typen av jobb.
Citera
2012-03-12, 10:27
  #608
Medlem
Allons avatar
Jag stör mig lite på Åsas kommentar till Expressens fråga om hur hon känner kring det hela.

"-Det känns tumultartat. Chockartat. Jag känner mig omruskad."
http://www.expressen.se/nyheter/dokt...s-tumultartat/

Underligt med tre olika beskrivningar av samma "känsla" i följd. Ofta vanligt då någon vill pränta in något hos en annan person.

"Jag känner mig omruskad" är också en mycket konstig formulering. Rentav felaktig i sammanhanget.
Citera
2012-03-12, 10:31
  #609
Avstängd
tjugohundratolvs avatar
Lite fakta från häktningen i fredag

Häktesprotokollet från tingsrätten ligger här för den som vill läsa.

http://pdfcast.org/pdf/m-tesprotokoll
Citera
2012-03-12, 10:33
  #610
Avstängd
tjugohundratolvs avatar
Enligt häktningsprotokollet så ska åtal ske senast 23 mars.
http://pdfcast.org/pdf/m-tesprotokoll
__________________
Senast redigerad av tjugohundratolv 2012-03-12 kl. 10:40.
Citera
2012-03-12, 10:41
  #611
Medlem
Seriöst, verkligt mysko intervju med Åsa, varför ska hon ens uttala sig? Både hon och hennes man ger ett mycket konstigt intryck, både vad vi läst här och vad som kommit fram i media. Inget svart på vitt, ja det var han som tuttade på, men man bara känner att nåt är vajsing med dem båda.

Åsa beskriver honom som väldigt ordningsam, jag får snarare känslan av att det är en person med enormt kontrollbehov som kör på i 180 tills han förlorar kontrollen. Hans tvister tyder på detta. Då brister allt, denna gång åkte han fast.
Citera
2012-03-12, 10:42
  #612
Medlem
Allons avatar
Vidare tycker jag att det är väldigt konstigt att Åsa (som närmast är manisk i sitt twittrande-20-40- inlägg per dag!) inte har nämnt branden alls. Branden ägde väl rum redan den 24:e februari och Åsa har skrivit ett hundratal inlägg sedan dess, men inte ett enda som berör händelsen kring att deras drömhus gott upp i rök och många planer inför framtiden nu helt försvunnit eller skjutits upp på obestämd tid.

Istället verkar diskussioner kring TV 4, religion och barnuppfostran vara mycket viktigare saker att twittra om. Inte förrän dagen då Magnus hämtades av polis började hon twittra om det. Under cirka 17 dagar har hon alltså inte nämnt en enda rad kring händelsen. Man kan ju fråga sig varför.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback