• 34 914 online
  • 1 202 838 medlemmar
  • 62 242 092 inlägg
2012-03-15, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugohundratolv
Magnus har 3 stycken utmätningsärenden vid Umeå tingsrätt

Handelsbanken T331-10
Naturvårdsverket T3313-10
Stig Lindgren T1196-10

5 st Tvistemål
Äktenskapsskillnad
Fodringsmål
Familjemål
Kvarstad

2 st bodelningsmål

Vad de där två skattesmitarna ska kosta oss vanliga dödliga.

1 Skattebluffar * 2

2 Rader av kostsamma rättegångar som ingen normal människa hamnar i (som kostar skattepengar som fan!)

Snyltare och utsugare mao, nu rasar hela skiten inför mina skadeglada ögon hahahaha
Citera
2012-03-15, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Han kanske inte alls hade några kontanter till handpenningen. Han kanske har tagit ett tillfälligt lån.
Sedan kanske han hade trott sig kunna sälja något av de hus han redan har, med vinst som skulle motsvara handpenningen.
Det kanske sket sig?
Banken kan ju ha börjat dra öronen åt sig, och sagt amen vafan nu får du inte låna något mer.
Det kan ju hända att han inte har något villkor i kontraktet som ger honom rätt att backa ur husköpet om han inte får lån. Då sumpar han handpenningen.
Då: blir han 1) sittande utan Scheins villa 2) Får dras med skulden på 1,9 miljoner 3) får tampas med en skitförbannad och krävande sambo som inte vill bo någon annanstans. 4) har inte råd att köpa något annat hus heller.

Det löser han genom att sätta fyr på kåken.

Obs, gissar bara.

Har de haft ett hus ute till försäljning den senaste tiden?

Jag kan tänka mig att banken har lånat ut 1.9 miljoner till handpenningen, dom pengarna får banken tillbaka även om husköpet inte slutförs och handpenningen går förlorad eftersom att paret har tillgångar att sälja. Däremot borde dom inte ha blivit beviljade lån på övriga 17 miljoner ännu. Nu tror jag inte dom tänkte låna 17 miljoner till heller, men säg nånstans mellan 5-10.

Det låter troligt att handpenningen skulle gå förlorad eftersom att köpet ej kunde genomföras pga att dom inte fick något hus sålt och därmed heller inte inte lånet för dom övriga 17 miljonerna (minus insats) beviljat. Bränner han ner kåken kan köpet hävas och handpenningen återbetalas. Men den bygger på att dom har försökt sälja nåt hus nyligen.
Citera
2012-03-15, 14:05
Medlem
Allons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Konstaterar att Åsa twittrar dåligt idag. Hur går det för henne?
Med tanke på hennes åsikter kring G.W:s leverne under vinterhalvåret, så tror jag nog att hon har blivit avrådd från att twittra kring ärendet under alkoholrus.

Till skillnad från G.W, som under perioder av alkohol lyckas med konststycket att skriva romaner, som dessutom säljer så bra att han får pris för det, lyckas Åsa istället twittra bort sig själv fullständigt, på bara ett par kvällar framför vinflaskan.
Citera
2012-03-15, 14:20
Medlem
Airwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugohundratolv
Hon har fullt upp med att kriga med media. Det är pressombudsmannen och journalistförbundet och diverse obskyra advokater som fått arga samtal idag.

Åsa är ju helt bäng i skallen. Varför är hon förbannad på media för något hennes sambo gjort? Ska tidningarna inte skriva om detta trots att det
- finns allmänintresse
- både Åsa och Magnus har flitigt sökt kändisskapet och glatt visat upp sig på ett mediakåt sätt
- Åsa själv har talat med tidningar om mordbranden och hjälpt till att piska upp intresse och frågor

Men nä, när det plötsligt inte skrivs snälla saker om perfekta Åsa tar hon på sig offerkoftan och tycker att hela världen är dum och mobbar henne
Citera
2012-03-15, 14:35
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Har de haft ett hus ute till försäljning den senaste tiden?

Jag kan tänka mig att banken har lånat ut 1.9 miljoner till handpenningen, dom pengarna får banken tillbaka även om husköpet inte slutförs och handpenningen går förlorad eftersom att paret har tillgångar att sälja. Däremot borde dom inte ha blivit beviljade lån på övriga 17 miljoner ännu. Nu tror jag inte dom tänkte låna 17 miljoner till heller, men säg nånstans mellan 5-10.

Det låter troligt att handpenningen skulle gå förlorad eftersom att köpet ej kunde genomföras pga att dom inte fick något hus sålt och därmed heller inte inte lånet för dom övriga 17 miljonerna (minus insats) beviljat. Bränner han ner kåken kan köpet hävas och handpenningen återbetalas. Men den bygger på att dom har försökt sälja nåt hus nyligen.

I det här inlägget nämns en osåld lägenhet i Tegnerlunden:

https://www.flashback.org/sp36232052

Kanske någon har koll på hur många lägenheter och fastigheter de äger?
Citera
2012-03-15, 14:54
Medlem
Super-Swedes avatar
Eftersom kvarstad är begärt av tidigare gäldenärer så är ju tillgångar "frysta" av domstolen. Det är Mao minst 5,5 milj för uteblivna hyror samt det exet yrkat plus en till. Jag får inte ihop ekvationen hur mycket jag än tänker
Citera
2012-03-15, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baracko
Kommer faktiskt inte ihåg detaljerna och vet inte om brottrubriceringen var just "inbrott".
M och Å har hela tiden jobbat för att ex-frun inte ska få behålla vare sig pengar, hus eller företag. Detta trots att:
- hon finansierade hans läkarutbildning ( tog hand om barnen )
- hon var med och startade deras bemanningsföretag - jobbade sedan med dessa
- hon är mor till deras gemensamma barn.
Bodelningen var inte klar när det hände ( den är väl fortfarande inte klar ) och ex-frun hade bytt lås för att M var där och hämtade det som var värdefullt ( som den girige fan han är ). Ex frun kände sig hotad ( enligt grannarna förskansade hon sig med barnen på toaletten och ringde efter hjälp ) när M krävde att bli insläppt, det uppstod ett tumult och polisen kom dit.

Vad är nytt på psykopatfronten?

Råkar man ut för folk som M och Å står alla handfallna. Det går inte att beskriva en narcissists framfart.
Det finns bara en massa förvirrade offer som lämnas därhän och som inte kan förklara det som skett.
Det är manipulerande på alla nivåer så att brottsoffret framstår som en galen idiot. Blir en person drabbad av psykopater blir resultatet att den som berättar framstår som mytoman. Det är tricket för att komma undan. Offret kan inte värja sig och polisen fattar inte.
M och Å kan fortsätta att prata omkull polisen, massmedia och Å har visat att hon anser att attack är bästa försvar.
Vad stoppar en psykopat självmant? Ålder, sjukdom eller döden.
Annars måste det till ett allvarligt brott där gränsöverskridandet inte går att blunda för, som mordbrand. Det som visar på att M och Å är helt väck är att de på fullt allvar inte inser faran med att elda upp ett hus och att de inte inser att de måste söka tillstånd för detta. De följer inte vanliga människors regler och gör som dom vill. Vill M inte betala underhåll, svartmålar narcissisten M exet som förklaring, och gör hennes liv till ett helvete. Personer som M och Å triggas av att ge exet vad hon tål och struntar i barnen.
Vad kan exet göra? Hon skall hålla sig undan, för då det inte finns konflikt, upphör hon och barnen att existera, och mot mindre pengar får hon lugn och ro.
För exet och hennes stackars barn får man hoppas att denna vansinnesfärd är över och att M och Å får ta ansvar för sina handlingar.
Citera
2012-03-15, 15:22
Medlem
Man undrar hur det ska gå med hennes extraknäck nu. Kommer hon att infinna sig 24-25 mars.
http://sv-se.facebook.com/LaserEstetikSkara
Citera
2012-03-15, 15:27
Medlem
ua571cs avatar
Ekängsgatan 8, Örebro: inteckningar på 3 500 000 kr.

Smedsvägen 23, Värmdö: köp 2010-07-13, köpeskilling 8 000 000 kr. Inteckningar på 6 000 000 kr.
Stor tomt (5 190 kvm), lantmäteriförrättning pågår - Styckning av tomten? Undrar vad en tomt på Värmdö kan vara värd...?

Ingen av fastigheterna har någon kvarstadsanteckning.
Citera
2012-03-15, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
Ekängsgatan 8, Örebro: inteckningar på 3 500 000 kr.

Smedsvägen 23, Värmdö: köp 2010-07-13, köpeskilling 8 000 000 kr. Inteckningar på 6 000 000 kr.
Stor tomt (5 190 kvm), lantmäteriförrättning pågår - Styckning av tomten? Undrar vad en tomt på Värmdö kan vara värd...?

Ingen av fastigheterna har någon kvarstadsanteckning.
Närliggande tomter med ungefär samma läge har nyligen sålts för ungefär 3 miljoner. Kanske är läget på Magnus och Åsas tomt lite sämre eftersom den ligger närmare en stor väg och en återvinningsstation, men jag vet inte om det är nått man märker av.

Deras nuvarande hus har inte varit ute till försäljning än. Kanske väntar de tills efteravstyckningen för att få ut maximalt med pengar?
Senast redigerad av Electrolux 2012-03-15 kl. 15:42.
Citera
2012-03-15, 15:38
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Ja, jag har en fråga på det.

Håller du med om att innebörden av det du hävdar i kombination med köpekontraktet faktiskt skulle innebära att:

Magnus äger fastigheten men kan inte sälja den, däremot kan han köpa den!?

Jag svarar så här på din fråga:
Köparen äger fastigheten civilrättsligt, men inte fastighetsrättsligt. Skattemässigt: vet ej, det regleras i köpekontraktet. Men sannolikt börjar han äga fastigheten skatterättsligt på tillträdesdagen.

Magnus yrkande handlar inte om något annat än att han sträcker sig efter ett väldigt litet och tunt halmstrå, som dessutom är fruktansvärt långt bort. Han får naturligtvis inte göra någon fyisisk påverkan på huset idag, och även om han hade fått det (t ex om han hade tillträtt) så hade han i vart fall inte fått elda upp det...

När jag skriver att han idag förfogar över fastigheten, innebär det alltså endast civilrättsligt. Innebörden av det är att han t ex får lov att sälja den! (Däremot kan han inte låta den nye ägaren tillträda förrän tidigast på tillträdesdagen, eftersom han inte förfogar över den fastighetsrättsligt.)
Citera
2012-03-15, 15:41
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Skatteverket belyser frågan bra
http://www.skatteverket.se/privat/sk...580002648.html

Äganderätten man talar om på skatteverkets hemsida avser bara de skattemässiga aspekterna. Man kan inte dra några växlar på detta ur det civilrättsliga eller fastighetsrättsliga perspektivet.
Citera