1. Gör en backup från iCloud.
2. Koppla telefonen till datorn och återställ via iTunes.
3. Återställ från iCloud backup.
Notera: Du kan mycket väl ställa in som ny för att efter ställa in efter iCloud backup. Det kan du välja sen. Men det är inte nödvändigt att ställa in som ny i detta sammanhanget, bara återställningen som krävs via iTunes.
Din backup ligger i molnet. Dvs, den försvinner inte någonstans.
Kan dessutom rådgiva dig att spara din SHSH blob med TinyUmbrella om Apple skulle få för sig att släppa en 6.1.1. Det Apple gör nu är att dom stänger fönstret mellan äldre versioner. Utan denna fil som är unik för din telefon (som TinyUmbrella hämtar) kan du inte återställa ner till 6.1.
Så se till att göra det!
Kan dessutom rådgiva dig att spara din SHSH blob med TinyUmbrella om Apple skulle få för sig att släppa en 6.1.1. Det Apple gör nu är att dom stänger fönstret mellan äldre versioner. Utan denna fil som är unik för din telefon (som TinyUmbrella hämtar) kan du inte återställa ner till 6.1.
Så se till att göra det!
Tack för tipset! Detta gör jag först när jag har jailbrekat va? Tinyumbrella är det en app eller pcprogram? du märker hur insatt jag är haha