2013-01-29, 20:47
  #7357
Medlem
SvartaSeptembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MookkeBajz
Fake. Gott folk, ta en titt på MN twitter innan ni gör förhastade slutsatser:
https://twitter.com/MuscleNerd

Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Nej det är det inte alls, det där är fake!!

http://www.evad3rs.net/?m=1
Aaah sweet! Nu sitter jag på untethered jailbreak på min Iphone 5!

Citera
2013-01-29, 20:52
  #7358
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watchthethrone
Vad menar du?
Jag uppdaterade min 4S igår via iTunes och har nu 6.1 på den.
Ok, då har jag fel. Redmond Pie som brukar vara trovärdiga skrev att det var kommande helg och att en untethered jb skulle komma då med
Citera
2013-01-29, 20:57
  #7359
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MookkeBajz
1. Gör en backup från iCloud.
2. Koppla telefonen till datorn och återställ via iTunes.
3. Återställ från iCloud backup.

Notera: Du kan mycket väl ställa in som ny för att efter ställa in efter iCloud backup. Det kan du välja sen. Men det är inte nödvändigt att ställa in som ny i detta sammanhanget, bara återställningen som krävs via iTunes.

Din backup ligger i molnet. Dvs, den försvinner inte någonstans.


Härligt, tack för ett bra svar!
Citera
2013-01-29, 21:00
  #7360
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Härligt, tack för ett bra svar!

Kan dessutom rådgiva dig att spara din SHSH blob med TinyUmbrella om Apple skulle få för sig att släppa en 6.1.1. Det Apple gör nu är att dom stänger fönstret mellan äldre versioner. Utan denna fil som är unik för din telefon (som TinyUmbrella hämtar) kan du inte återställa ner till 6.1.
Så se till att göra det!
Citera
2013-01-29, 21:04
  #7361
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MookkeBajz
Kan dessutom rådgiva dig att spara din SHSH blob med TinyUmbrella om Apple skulle få för sig att släppa en 6.1.1. Det Apple gör nu är att dom stänger fönstret mellan äldre versioner. Utan denna fil som är unik för din telefon (som TinyUmbrella hämtar) kan du inte återställa ner till 6.1.
Så se till att göra det!


Tack för tipset! Detta gör jag först när jag har jailbrekat va? Tinyumbrella är det en app eller pcprogram? du märker hur insatt jag är haha
Citera
2013-01-29, 21:04
  #7362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MookkeBajz

Din speldata sparas i samband med backup från iCloud. Gör denna innan du återställer.


Okej, vänta. Hur backar jag upp mina program och dess historik. Och hur återsätller jag sedan.
Backar jag upp i telefonen eller genom datorn.
Citera
2013-01-29, 21:23
  #7363
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Tack för tipset! Detta gör jag först när jag har jailbrekat va? Tinyumbrella är det en app eller pcprogram? du märker hur insatt jag är haha
Nej, detta kan man göra nu.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSecond
Okej, vänta. Hur backar jag upp mina program och dess historik. Och hur återsätller jag sedan.
Backar jag upp i telefonen eller genom datorn.
Gå in i iCloud i inställningar på telefonen. Där kan du bokka av / på flertalet alternativ.

Läs på förra sidan hur du återställer.
Citera
2013-01-29, 22:00
  #7364
Medlem
Okej, verkar som en del har hänt sen jag besökte tråden sist.

Finns det just nu untethered JB för iOS6.1?

Hur gör jag för att JB min iPhone4S? Finns det någon guide eller något? Är rätt noob, ledsen.
Citera
2013-01-29, 22:01
  #7365
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zebrra3
Okej, verkar som en del har hänt sen jag besökte tråden sist.

Finns det just nu untethered JB för iOS6.1?

Hur gör jag för att JB min iPhone4S? Finns det någon guide eller något? Är rätt noob, ledsen.
Nej.
Citera
2013-01-29, 23:35
  #7366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSecond
Okej, vänta. Hur backar jag upp mina program och dess historik. Och hur återsätller jag sedan.
Backar jag upp i telefonen eller genom datorn.
Appdata backas upp oavsett om du gör en kopia i iCloud eller iTunes. Välj det som känns bekvämast.
Citera
2013-01-30, 18:36
  #7367
Medlem
Bara 4 dagar kvar nu!

Såg lite tidigare att någon skrivit att installous inte kommer finnas, någon som har källa på detta?
Citera
2013-01-30, 18:55
  #7368
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Watchthethrone
Bara 4 dagar kvar nu!

Såg lite tidigare att någon skrivit att installous inte kommer finnas, någon som har källa på detta?
Kolla deras hemsida , där har du din källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in