2013-01-29, 20:25
Medlem
Asså varför skulle man inte kunna jailbreaka för att man uppdaterat genom wifi? Vad är det för strunt?
Citera
2013-01-29, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Watchthethrone
Jo, tyvärr blir det så....

Som sagt, jag är verkligen inte 100% säker på att något alternativ överhuvudtaget fungerar, men eftersom man/ni vill få er iPhone att 'glömma bort' att den blibit uppdaterad till 6.1 med wifi så är det iallafall det säkraste alternativet.

Käften.

Citat:
Nej, återställ utan backup. Läs citatet ovan för lite mer klarhet i situationen.

Spelar ingen roll om man backar upp. Påverkar inte systemfilerna, således inte heller jailbreakinstallation.
Citat:
Ursprungligen postat av TheSecond
Asså varför skulle man inte kunna jailbreaka för att man uppdaterat genom wifi? Vad är det för strunt?

Det går. Men det kan skapa problem vid installation. Var säker och installera , återställ via iTunes.
Kör en full återställning och backa upp med iCloud efteråt. Voila.
Senast redigerad av MookkeBajz 2013-01-29 kl. 20:30.
Citera
2013-01-29, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MookkeBajz
Käften.

?
Citera
2013-01-29, 20:31
Bannlyst
Citat:
?
Du vet inte vad du snackar om , lika bra att inte ge något råd alls. Det är ganska viktigt att saker och ting blir rätt vid situationer som dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSecond
Men vafan? Då raderas alla program och all historik i spel och dylikt.

Din speldata sparas i samband med backup från iCloud. Gör denna innan du återställer.

Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
final beta har gått ut. 6.1 ska enl.RedmondPie släppas kommande helg

Haha wut? Final beta på vad? 6.1 är redan släppt.
Senast redigerad av MookkeBajz 2013-01-29 kl. 20:33.
Citera
2013-01-29, 20:33
Medlem
Citat:
Du vet inte vad du snackar om , lika bra att inte ge något råd alls. Det är ganska viktigt att saker och ting blir rätt vid situationer som dessa.

Din speldata sparas i samband med backup från iCloud. Gör denna innan du återställer.

Vad bra att du tittade upp från under en sten och hjälpte personen med hans problem då. Jävla clown.
Citera
2013-01-29, 20:34
Bannlyst
Citat:
Vad bra att du tittade upp från under en sten och hjälpte personen med hans problem då. Jävla clown.
Snarare du som är clownen som lär ut fel saker. Människor som dig som bidrar till samhällets undergång. Ge dig en klapp på axeln.
Citera
2013-01-29, 20:38
Medlem
Ta denna diskussion via PM istället, den bidrar ingenting till tråden.
Citera
2013-01-29, 20:38
Medlem
SvartaSeptembers avatar
Då var det dags då! http://evad3rsjb.com/
Citera
2013-01-29, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaSeptember
Fake. Gott folk, ta en titt på MN twitter innan ni gör förhastade slutsatser:
https://twitter.com/MuscleNerd

Citat:
Ursprungligen postat av cobracobrasson
Ta denna diskussion via PM istället, den bidrar ingenting till tråden.

Vad bidrar inte till tråden? Att jag hjälper folk att handla rätt när det kommer till förberedelser ?
Citera
2013-01-29, 20:41
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaSeptember

Nej det är det inte alls, det där är fake!!

http://www.evad3rs.net/?m=1
Citera
2013-01-29, 20:44
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Snarare du som är clownen som lär ut fel saker. Människor som dig som bidrar till samhällets undergång. Ge dig en klapp på axeln.

Du gjorde mig förvirrad, kan jag installera ios 6.1 via itunes efter en OTA? Isåfall hur? Jag vet att det är stor skillnad när JB väl kommer dom går själva ut med att man inte ska köra med OTA versionen.

Men hur går jag tillväga? Måste jag ställa in den som ny så jag torskar allt på telefonen? Om inte hur går jag tillväga?
Citera
2013-01-29, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Du gjorde mig förvirrad, kan jag installera ios 6.1 via itunes efter en OTA? Isåfall hur? Jag vet att det är stor skillnad när JB väl kommer dom går själva ut med att man inte ska köra med OTA versionen.

Men hur går jag tillväga? Måste jag ställa in den som ny så jag torskar allt på telefonen? Om inte hur går jag tillväga?

1. Gör en backup från iCloud.
2. Koppla telefonen till datorn och återställ via iTunes.
3. Återställ från iCloud backup.

Notera: Du kan mycket väl ställa in som ny för att efter ställa in efter iCloud backup. Det kan du välja sen. Men det är inte nödvändigt att ställa in som ny i detta sammanhanget, bara återställningen som krävs via iTunes.

Din backup ligger i molnet. Dvs, den försvinner inte någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in