2012-08-17, 16:57
Medlem
Laserturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BacONbacOFF
Går det att låsa upp en simlåst iphone 4s, veri 5.1.1 (9B206), Modem Firmware 2.0.12 med hjälp utav mjukvara?

Om inte, vart får man snabbast/lättast information när detta "problem" är löst?
Om du med SIM-låst menar operatörslåst (dvs låst till en viss operatör) så är svaret nej.

Möjligen kan en hårdvarulösning lösa ditt problem, kolla på Geveys adaptrar.

En bra idé om man vill få tag på en upplåsning till sin telefon är att sluta uppdatera till senaste iOS/baseband.
Senast redigerad av Laserturken 2012-08-17 kl. 17:01.
Citera
2012-08-18, 11:41
Medlem
Jag köpte en Iphone 4 av en kompis som jag har jailbreakat. Jag undrar bara om imeicoden ändras när man har jailbreakat den eftersom Imeikoden i telefonen och på kartongen är inte samma. Undrar hur jag ska få tillbaka samma kod..

Tack på förhand

Pohjan
Citera
2012-08-19, 18:59
Medlem
Notumlords avatar
Finns det något sätt att unlocka en iPhone 4 med baseband 04.12.01 och iOS 5.1.1? Detta verkar ju vara det mest svårknäckta basebandet hittills i och med att var än jag söker är svaret nej, men finns det något sätt alls? T.ex. downgrade och sedan unlock eller är det verkligen helt jäkla kört? :/
Citera
2012-08-19, 19:44
Medlem
Drdeoos avatar
Efter att laddat hem sirus på cydia har min mobil fastnat vid apple loggan. Jag har hittat en sida där det står hur det går att fixa.

Men frågan är, kan jag spara datan i mobilen? Har massa anteckningar och bilder jag gärna vill behålla :/
Citera
2012-08-19, 20:45
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Efter att laddat hem sirus på cydia har min mobil fastnat vid apple loggan. Jag har hittat en sida där det står hur det går att fixa.

Men frågan är, kan jag spara datan i mobilen? Har massa anteckningar och bilder jag gärna vill behålla :/

Fick samma problem , dock fick jag återställa den, för den var helt död. Men prova dra hem ifunbox och försök plocka bort tweaken därifrån.
Citera
2012-08-19, 22:12
Medlem
Skid-masks avatar
Behöver hjälp jävligt fort nuu !!

Laddade ner fakebadges från cydia - ett tweak som gör egna badges.

Jag glömde då sätta ett command som stänger av skiten och nu kan jag inte ens komma in på inställningar -.- hur blir jag av med skiten?

Tänk på att jag inte kan trycka på några appar utan måste göra det via datorn eller nåt konstigt sätt på mobilen
Senast redigerad av Skid-mask 2012-08-19 kl. 22:20.
Citera
2012-08-19, 22:32
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skid-mask
Behöver hjälp jävligt fort nuu !!

Laddade ner fakebadges från cydia - ett tweak som gör egna badges.

Jag glömde då sätta ett command som stänger av skiten och nu kan jag inte ens komma in på inställningar -.- hur blir jag av med skiten?

Tänk på att jag inte kan trycka på några appar utan måste göra det via datorn eller nåt konstigt sätt på mobilen
Via SSH.

http://www.youtube.com/watch?v=R6X4bypUR8A
Citera
2012-08-19, 22:37
Medlem
Skid-masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Via SSH.

Åh tack så mycket kamrat !!
Citera
2012-08-20, 12:05
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Fick samma problem , dock fick jag återställa den, för den var helt död. Men prova dra hem ifunbox och försök plocka bort tweaken därifrån.

Aldrig hört talas om det ifunbox. Kan man se cydia apps via ifunbox?
Citera
2012-08-20, 12:09
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Via SSH.

Skulle det fungera för mig också? Är fast vid apple loggan efter att laddat hem en app från cydia
Citera
2012-08-20, 12:13
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Aldrig hört talas om det ifunbox. Kan man se cydia apps via ifunbox?
Yes, det kan man.
Citera
2012-08-20, 12:29
Medlem
Laserturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notumlord
Finns det något sätt att unlocka en iPhone 4 med baseband 04.12.01 och iOS 5.1.1? Detta verkar ju vara det mest svårknäckta basebandet hittills i och med att var än jag söker är svaret nej, men finns det något sätt alls? T.ex. downgrade och sedan unlock eller är det verkligen helt jäkla kört? :/
Knappast det mest svårknäckta basebandet hittills. Finns baseband som har några år på nacken som inte knäckts med någon mjukvarulösning... Det baseband du talar om är ju sprillans nytt.

När ska folk lära sig, om man vill ha det senaste iOS och baseband så kan man inte räkna alls med att kunna jailbreaka eller unlocka!

En downgrade ger dig bara ett lägre iOS och byter inte ditt baseband. Det enda du kan göra är att vänta och inte fortsätta uppgradera. Förutom att bevaka mjukvarulösningar bör du hålla ett öga på om en Gevey kan funka för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in