2012-08-11, 17:45
Medlem
Tjena Alla! Jag har länge funderat på att köra Jailbreak på min lur (har en iphone 4s) som är låst till tele2. jag undrar bara hur och vilket program ska man göra? antar att det blir svårare att jailbreaka om den är låst? Jag undrar också vad är the cons and pros? Jag vill ju som t.ex. android människor kunna spela gameboy color spel osv, men vill också utöka funktionerna på min iphone.
Gud jag har ingen aning om hur man ska göra, hjälp någon?
Citera
2012-08-11, 18:06
Medlem
mphummers avatar
Tja!

Behöver hjälp asap!

Har försökt jailbreaka min iphone 4 med 5.1.1, detta med senaste absinthe.

Varje gång jag körde så hängde sig absinthe och win7 stängde ner det. Hittade då att man kan testa att ta bort allt på iphonen och köra (ja, jag gjorde säkerhetskopia innan) så jag tog bort allt och testade igen. Funkade!!

Men, hur gör jag för att få tillbaka all info till luren nu igen? Gör jag en återställning på senaste backupen så försvinner väll jailbreaken?
Citera
2012-08-11, 18:53
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Tja!

Behöver hjälp asap!

Har försökt jailbreaka min iphone 4 med 5.1.1, detta med senaste absinthe.

Varje gång jag körde så hängde sig absinthe och win7 stängde ner det. Hittade då att man kan testa att ta bort allt på iphonen och köra (ja, jag gjorde säkerhetskopia innan) så jag tog bort allt och testade igen. Funkade!!

Men, hur gör jag för att få tillbaka all info till luren nu igen? Gör jag en återställning på senaste backupen så försvinner väll jailbreaken?

Körde återställning jailbreak kvar och allt är bra :-)
Citera
2012-08-11, 21:29
Awaiting Email Confirmation
iPhone, jailbreak, text i meddelanden och frågor

Så, jag har en iPhone och det andra säger rubriken.

Jag har jailbreakat min iPhone men äre nån som vet om det är farliga virus eller spionprogram som kommer? Jag menar folk gör väl inte bara saker åt andra helt fel fria när det gäller gratis program? Nån som vet?

Sen undrar jag bara om nån kanske vet nåt i cydia som ändrar färgen på texten så den inte är svart?

Kom på en till sak, också kanske nånting som finns i cydia, om jag nu fått sms från nån finns det nånting som gör så jag kan ändra den texten dem skickat? Så det ser lite äktare ut?

Har en jailbreakad iPhone lika bra Batteritid som en ojailbreakad iPhone?
Senast redigerad av Darkboot 2012-08-11 kl. 21:52.
Citera
2012-08-11, 22:49
Medlem
Newarks avatar
samma batteritid, vill du ändra font eller vad menar du med sms.
Citera
2012-08-11, 22:52
Medlem
Fallmans avatar
http://www.wiphone.se/2012/05/upplasningskortet-gevey-ultra-s-stodjer-nu-aven-ios-5-1-1/

Är detta billigaste sättet att få sin mobil upplåst?

Har: iPhone 4S , 5.1.1 , 2.0.12.

Borde ju gå att fixa gratis, eller?
Citera
2012-08-11, 23:10
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
http://www.wiphone.se/2012/05/upplasningskortet-gevey-ultra-s-stodjer-nu-aven-ios-5-1-1/

Är detta billigaste sättet att få sin mobil upplåst?

Har: iPhone 4S , 5.1.1 , 2.0.12.

Borde ju gå att fixa gratis, eller?
Går inte gratis då GEVEY är en hårdvaru unlock.
Citera
2012-08-11, 23:13
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Går inte gratis då GEVEY är en hårdvaru unlock.

De finns ingen mjukvara?
Citera
2012-08-13, 19:45
Medlem
Luthiens avatar
Har en jailbreakad Iphone 4, med firmware 5.1.1 och baseband 4.12.01 och skulle behöva nergradera iOSet eftersom jag önskar låsa upp telefonen men enligt WIPHONE.se finns det ingen lösning om man har firmware 5.1.1.

Hur skall jag gå tillväga?

Värt att nämna är att jag inte har någon som helst kunskap inom området, allt jag rabblar upp i detta meddelande har jag lärt mig genom läsning under dagen. Tack Google. Men just vad gäller nergradering av firmware / baseband, så har jag kört fast.
Citera
2012-08-14, 04:50
Awaiting Email Confirmation
Jag vill ändra färg på texten så den inte är svart, jag har lyckats byta på bubblorna och då vill jag kunna ändra på txten också
Citera
2012-08-14, 11:29
Medlem
Jag har iOs5.1 å jag har jb:at den med redsnow.
Och jag vill nu uppgradera till 5.1.1.

Å nu till frågorna jag har:

1. Kan man uppgradera å bibehålla allt man tagit hem via cydia/installous? Isf hur?
2. Eller måste man säkerhetskopiera - installera 5.1.1 - Jailbreaka?
3. eller finns det något annat alternativ?

Tacksam för svar.
Det finns säkert svar i den här tråden men det är svårt å hitta nått konkret svar.
Jag har en iphone 4.
Citera
2012-08-14, 12:50
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piho
Jag har iOs5.1 å jag har jb:at den med redsnow.
Och jag vill nu uppgradera till 5.1.1.

Å nu till frågorna jag har:

1. Kan man uppgradera å bibehålla allt man tagit hem via cydia/installous? Isf hur?
2. Eller måste man säkerhetskopiera - installera 5.1.1 - Jailbreaka?
3. eller finns det något annat alternativ?

Tacksam för svar.
Det finns säkert svar i den här tråden men det är svårt å hitta nått konkret svar.
Jag har en iphone 4.
Sitter med telefonen nu, därav mitt korta svar.
http://www.google.se/search?q=cydia+backup&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=sv&client=safari
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in