2012-01-21, 12:47
Medlem
Speytos avatar
Sitter på en iPhone 4, version 5.0.1 och undrar om det är värt att jailbreaka? Har tele2 som operatör, köpt telefonen där alltså och har abonnemang hos dem och jag är väldigt nöjd med det osv så för att få en upplåsning av simkortet är inte viktigt för mig. Det var väldigt länge sedan jag hade jailbreak på iPhone, var nog när jag hade 2G luren Men det jag nu undrar är om det är värt att jailbreaka? Vad för nya fina funktioner finns det idag som jag inte kan njuta av utan en jailbreak?

Edit: Jailbreakat min lur nu. Har bara en kanske väldigt dum fråga men jag kan väl inte återställa den från en tidigare säkerhetskopia samt ha kvar jailbreaken? Måste väl ha det som en "ny lur" då? Tänker på alla mina kontakter osv som försvinner.
Citera
2012-01-21, 13:38
Medlem
karamellpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speyto
Sitter på en iPhone 4, version 5.0.1 och undrar om det är värt att jailbreaka? Har tele2 som operatör, köpt telefonen där alltså och har abonnemang hos dem och jag är väldigt nöjd med det osv så för att få en upplåsning av simkortet är inte viktigt för mig. Det var väldigt länge sedan jag hade jailbreak på iPhone, var nog när jag hade 2G luren Men det jag nu undrar är om det är värt att jailbreaka? Vad för nya fina funktioner finns det idag som jag inte kan njuta av utan en jailbreak?

En massa sköna tweaks osv. Helt klart värt, man behöver ju inte övertweaka heller, men några sköna grejer finns det nog.
Citera
2012-01-21, 14:05
Medlem
Speytos avatar
Jag kan väl fortfarande använda appstore osv samt onlinefunktioner utan problem va? Tänker om det kanske är som med PS3 där det inte går.

Edit: Har ett litet problem nu efter min jailbreak.. Får ingen service med mitt simkort.. -.- Vad ska jag göra för att få det att fungera?
Citera
2012-01-21, 15:36
Medlem
GogalowoWs avatar
Funderar på att jailbreaka min iphone 4 som jag haft sedan maj 2011. Jag är dock tveksam eftersom jag har ett års garanti på den, dvs i nästan fyra månader till. Än så länge har ingen krånglat med den men det vore ju ganska tråkigt om något hände och garantin inte längre gäller.
Vad tycker ni, är det värt?
Citera
2012-01-21, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GogalowoW
Funderar på att jailbreaka min iphone 4 som jag haft sedan maj 2011. Jag är dock tveksam eftersom jag har ett års garanti på den, dvs i nästan fyra månader till. Än så länge har ingen krånglat med den men det vore ju ganska tråkigt om något hände och garantin inte längre gäller.
Vad tycker ni, är det värt?
Det är bara att återställa den om något skulle hända! Om t.ex skärmen spricker är det bara att återställa den och sen lämna in den, finns inga spår efter jailbreak!
Citera
2012-01-21, 15:45
Medlem
Finns för Windows nu

Guide: http://iphonepyssel.se/guider/hur-du-jailbreakar-iphone-4s-ipad-2-med-hjalp-av-absinthe-pa-windows-guide/
Citera
2012-01-21, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmerB
Finns för Windows nu

Guide: http://iphonepyssel.se/guider/hur-du-jailbreakar-iphone-4s-ipad-2-med-hjalp-av-absinthe-pa-windows-guide/

Ni som testar detta, lämna en mening här inne angående om hur det gick med ditt JB så vi vet att det funkar
Citera
2012-01-21, 16:12
Medlem
iSnickerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zladri
Ni som testar detta, lämna en mening här inne angående om hur det gick med ditt JB så vi vet att det funkar

Det verkar funka för mig men har fastnat på VPN.

Verkar vara överbelastad.
Citera
2012-01-21, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSnickers
Det verkar funka för mig men har fastnat på VPN.

Verkar vara överbelastad.

Jailbreakade nyss min iPhone 4S 16G iOS 5.0.1. Gick alldeles utmärkt! Inte alls svårt
Citera
2012-01-21, 18:01
Medlem
C20ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crAsiest
Jailbreakade nyss min iPhone 4S 16G iOS 5.0.1. Gick alldeles utmärkt! Inte alls svårt

Hur långt tid tog det för din telefon att starta om? Är fast på det där med VPN och har precis en likadan
telefon som dig.
Citera
2012-01-21, 18:07
Medlem
fittleifs avatar
Jailbreakade precis min 4S med (CLI)breaket

Gick smärtfritt att jailbreaka.

Stött på lite buggar:

Spotify försvann från telefonen
När jag installerar nya apps från Installous(dock inte från Appstore) så dyker det upp några konstiga apps på springboard, men startar man om telefonen så försvinner dom.

Annars fungerar det klockrent!
Appstore fungerar, går att ringa/smsa.
Citera
2012-01-21, 18:09
Medlem
jailbreakade nyss. allt verkar funka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem