2010-10-10, 19:43
Medlem
qbertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krippa9
Min iPhone är död, jag fattar ingenting. Har en iPhone 3gs 3.1.2, jailbreakad och upplåst med blackra1n.
Igår dog batteriet och idag när jag kopplar in den i datorn och ska jb'a och låsa upp den med just blackra1n så är allt som vanligt, men sen när jag jb'at färdigt så dör den och startar om
När jag kollar med f0recast så står det ingenting, men itunes känner av att den är ikopplad i recovery mode.
Vet inte vad jag ska göra, har säkert prövat 5 gånger nu och samma sak händer hela tiden!

Någon som har ett svar på vad fan det är som har hänt?

Återställ å testa igen.
Citera
2010-10-10, 19:52
Medlem
disturbedbikers avatar
Citat:
Min iPhone är död, jag fattar ingenting. Har en iPhone 3gs 3.1.2, jailbreakad och upplåst med blackra1n.
Igår dog batteriet och idag när jag kopplar in den i datorn och ska jb'a och låsa upp den med just blackra1n så är allt som vanligt, men sen när jag jb'at färdigt så dör den och startar om
När jag kollar med f0recast så står det ingenting, men itunes känner av att den är ikopplad i recovery mode.
Vet inte vad jag ska göra, har säkert prövat 5 gånger nu och samma sak händer hela tiden!

Någon som har ett svar på vad fan det är som har hänt?

Kör du med den uppdaterade blackra1n som kom tidigare i år?
Du kan ta ner den från ih8sn0w. http://ih8sn0w.com/index.php/welcome.snow

Har du din SHSH sparad? I värsta fall borde du väl kunna återställa och JB'a med Spirit tex...
Citera
2010-10-10, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av disturbedbiker
Kör du med den uppdaterade blackra1n som kom tidigare i år?
Du kan ta ner den från ih8sn0w. http://ih8sn0w.com/index.php/welcome.snow

Har du din SHSH sparad? I värsta fall borde du väl kunna återställa och JB'a med Spirit tex...
Ingen aning, jag tror det är det sn0wbreeze 2 du syftar på, det är inte det jag kör med för tillfället.
Funkar det som blackra1n, dvs med upplåsning?

Låses telefonen upp om man JB'ar med Spirit, för det är det som är det viktigaste då den är låst till at&t?

EDIT: Glömde säga att jag sitter på en mac och får inte blackra1n + itunes 9.1 fix att funka eftersom det är en .exe fil... Kan jag fixa det på en windows dator och sen uppdatera min musik osv på macen?
Citera
2010-10-10, 19:58
Medlem
Citat:
Ingen aning, jag tror det är det sn0wbreeze 2 du syftar på, det är inte det jag kör med för tillfället.

Låses telefonen upp om man JB'ar med Spirit, för det är det som är det viktigaste då den är låst till at&t?

Återställer/uppdaterar du kommer ditt baseband uppdateras till senaste version. Den versionen är ej upplåsbar, så det ska du absolut inte göra. Det senaste basebandet för 3GS är version 05.14.02.
Citera
2010-10-10, 21:02
Medlem
JoliQuZs avatar
Vilka repos ska man ha för att ladda ner de flesta spel från appstore?
Citera
2010-10-10, 21:38
Medlem
Fallmans avatar
Kan man se alla program man har laddat ned via cydia? typ en lång lista.. om man vill rensa listan behöver man inte gå runt över hela mobilen... Går det se någonstans?
Citera
2010-10-10, 21:40
Medlem
disturbedbikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Kan man se alla program man har laddat ned via cydia? typ en lång lista.. om man vill rensa listan behöver man inte gå runt över hela mobilen... Går det se någonstans?

du skall kunna se vilka paket du installerat i sjalva cydia, dar du oxo kan avinstallera dem du inte vill ha langre
Citera
2010-10-10, 21:41
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disturbedbiker
du skall kunna se vilka paket du installerat i sjalva cydia, dar du oxo kan avinstallera dem du inte vill ha langre

Tack, såg nu också att det inte går att ta bort dem manuellt utan att gå in i cydia :-) bra att veta
Citera
2010-10-10, 22:05
Medlem
Någon som provat install0us på iPhone 4 med limera1n? Jag får gateway error i appen men kunde installera
Citera
2010-10-10, 22:09
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Någon som provat install0us på iPhone 4 med limera1n? Jag får gateway error
Provat på både min och hustruns fyror med perfekt resultat.
Jag har läst lite "mellan raderna" att det kan spela roll vilken version av Windows man har på datorn man jailbreakar med.
Jag hade Windows Vista.
Citera
2010-10-10, 22:36
Medlem
Citat:

EDIT: Glömde säga att jag sitter på en mac och får inte blackra1n + itunes 9.1 fix att funka eftersom det är en .exe fil... Kan jag fixa det på en windows dator och sen uppdatera min musik osv på macen?

Om du går in på blackra1n.com så ser du att det går att ladda ner blackra1n för mac också. Bara klicka på appleloggan.
Citera
2010-10-10, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoernfitta
Om du går in på blackra1n.com så ser du att det går att ladda ner blackra1n för mac också. Bara klicka på appleloggan.
Fast grejen är ju att jag behöver 9.1 fixen eftersom jag tydligen har uppdaterat mitt itunes och nu funkar tydligen inte blackra1n jb'et
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in