2012-08-05, 20:19
Medlem
Skid-masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Från Cydia. När du jailbreakar mobilen, får du en "app" som läggs på mobilen som är lite som AppStore, där finner du alla dem. :-)

två videos som kanske kan hjälpa lite :-)
http://www.youtube.com/watch?v=HETiaButEcc

http://www.youtube.com/watch?v=Jj8Tw5P0ZQ0&feature=related (lite dålig bild och seg telefon han har.. beror nog på att han spelar upp mobilen på datorn).

Okej ska kolla på det senare

nåt man behöver tänka på när man synkar? eller lägger in musik från datan?
Citera
2012-08-05, 20:29
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skid-mask
Okej ska kolla på det senare

nåt man behöver tänka på när man synkar? eller lägger in musik från datan?

Säkerhetskopiera mobilen innan du jailbreakar är väl ett tips, ifall de skulle hända något. :-)
Att lägga in musik i mobilen senare, de är inga problem.

Kör hårt :-)

Jag köpte själv min första apple produkt (iphone 4), jailbreakade direkt då jag hört att de är inget att ha utan, och de stämmer enligt mig
Citera
2012-08-05, 22:16
Medlem
Skid-masks avatar
Citat:
Säkerhetskopiera mobilen innan du jailbreakar är väl ett tips, ifall de skulle hända något. :-)

Jag köpte själv min första apple produkt (iphone 4), jailbreakade direkt då jag hört att de är inget att ha utan, och de stämmer enligt mig

Okej gött !

jailbreakar den inatt tror jag

Tack för allt !
Citera
2012-08-06, 23:49
Medlem
Rejmos avatar
Finns det något sätt att jailbreaka en 4s som är låst till AT&T eller låsa upp den? Fakta eller beprövad metod tack, google resultat är bara scams.

Körde Absinthe på den först(5.0.1), men klantig som man är uppgraderade man till 5.1.1 och då gick det inte att jailbreaka utan att aktivera telefonen som det gick i första versionen
Senast redigerad av Rejmo 2012-08-06 kl. 23:52.
Citera
2012-08-07, 05:47
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rejmo
Finns det något sätt att jailbreaka en 4s som är låst till AT&T eller låsa upp den? Fakta eller beprövad metod tack, google resultat är bara scams.

Körde Absinthe på den först(5.0.1), men klantig som man är uppgraderade man till 5.1.1 och då gick det inte att jailbreaka utan att aktivera telefonen som det gick i första versionen
Det går inte att låsa upp en 4S. Har man dessutom en lur från AT&T så måste man även ha ett simkort från dem, när dessa 4S går att låsa upp.
Senast redigerad av r_o_n 2012-08-07 kl. 05:50.
Citera
2012-08-07, 20:37
Medlem
Skid-masks avatar
Citat:

Du skrev att man kunde utöka kapaciteten i mobilen?

skulle du kunna hjälpa mig med det? Är föresten jävligt nöjd med jailbreak
Citera
2012-08-08, 19:53
Medlem
Hej

Jag har laddat hem Absinthe ios 5.1.1, för att jailbreaka min 4s.
Gjort som det står på sidan där jag hittade detta.

Nu till problemet när jag pluggar in mobilen i usb i datorn "PC" så hittar datorn
mobilen men knappen till att jailbreaka är grå, alltså går ej trycka på.

Varför ?
Citera
2012-08-09, 20:13
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skid-mask
Du skrev att man kunde utöka kapaciteten i mobilen?

skulle du kunna hjälpa mig med det? Är föresten jävligt nöjd med jailbreak

Tyvärr, inte riktigt.. jag googlade bara fort och kopierade de jag trodde skulle vara hjälpande.

https://iphoneguiden.se/varfor-det-ar-vart-att-jailbreaka-en-iphone/

Du får läsa själv och finna svaret :-)
Citera
2012-08-10, 14:51
Medlem
Jailbreak Iphone 4 5.1.1 problem

Hej! Jag hade Jailbreakat min iphone 4 och använde den tills igår då jag ville ta bort SAM (en app från cydia som hjälper dig att låsa upp telefonen) och sedan så låstes telefonen . Jag kommer inte in i telefonen men har fortfarande jailbreakat telefonen så försökte återställa iphonen och radera alla program genom itunes så jag kan jailbreakan igen. När jag försökte synca telefonen så går det inte och jag behöver ett simkort för att komma in i telefonen(låst till telenor,fast använder själv tele2). vet någon hur man syncar min iphone 4 5.1.1 (Gsm) utan sim kort eller hur jag ska låsa upp den igen...

Ett annat problem är att när jag försökte jailbreaka telefonen genom redsn0w så stod det att jag inte kan eftersom den redan är jailbreakad med Rocky raccon.
Citera
2012-08-10, 20:29
Medlem
Hej!

Tänkte jailbreaka min Iphone 4, vilket program är bäst att köra med just nu?

Denna?

https://iphoneguiden.se/guider/untethered-jailbreaka-ios-5-0-1-med-redsn0w-corona/

sen medans jag endå frågar, går det att stänga av uppdateringar så man inte råckar uppdatera telefonen när den är jailbrekad.

MVH
A
Citera
2012-08-11, 13:58
Medlem
Jag hittade en iphone 4 som jag fick av snuten efter tre månader(alltså lagligt). Det är så nu att den är operatörslåst. Hur ska jag gå tillväga för att jailbreaka den då jag inte alls har någon aning vilket ios den har för tillfället?

MVH
Citera
2012-08-11, 16:38
Medlem
Skid-masks avatar
Citat:
Tyvärr, inte riktigt.. jag googlade bara fort och kopierade de jag trodde skulle vara hjälpande.

https://iphoneguiden.se/varfor-det-ar-vart-att-jailbreaka-en-iphone/

Du får läsa själv och finna svaret :-)

aha okej

tack då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här