2012-05-07, 00:53
Medlem
Låsa upp/Jailbreaka Iphone 3 (Telia)!

Hej!

Har en Iphone 3a som jag tänkte låsa upp på något sätt eller "Jailbreaka". Är inte så insatt då jag aldrig gjort det, någon som kan förklara hur jag ska gå till väga?

Mvh
Citera
2012-05-07, 01:40
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillarnold
Hej!

Har en Iphone 3a som jag tänkte låsa upp på något sätt eller "Jailbreaka". Är inte så insatt då jag aldrig gjort det, någon som kan förklara hur jag ska gå till väga?

Mvh
Du hittar massa instruktionsguider här: http://bit.ly/J3ROti
Citera
2012-05-07, 12:10
Medlem
belboolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillarnold
Hej!

Mvh
Läs här. http://www.jailbreakaiphone.se/
Citera
2012-05-07, 18:57
Medlem
Ska jag vänta på un-jailbreak eller köra 5.0.1 un jailbreak? Sitter på 4.3.3
Citera
2012-05-07, 20:47
Medlem
Brickat min iPhone 4 :/?

Skulle starta den med Untethered jailbreak 5.1 (genom DFU-mode) och den visade apple-logon sedan slocknade telefonen.

Den svarar inte på vare sig laddare eller USB till datorn. Det händer heller inget när jag trycker eller håller in knapparna.

Finns det någon utväg eller är det kört? Finns där någon expert?
Citera
2012-05-07, 20:53
Medlem
snewss avatar
Ladda ner tiny umbrella ;)
Citera
2012-05-07, 21:06
Medlem
Har även hänt mig engång.. Funkade endast att återställa via Itunes.
Citera
2012-05-07, 21:40
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanikSlagen
Ska jag vänta på un-jailbreak eller köra 5.0.1 un jailbreak? Sitter på 4.3.3
Hur långt är ett snöre?

Citera
2012-05-07, 22:42
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MU2
Skulle starta den med Untethered jailbreak 5.1 (genom DFU-mode) och den visade apple-logon sedan slocknade telefonen.

Den svarar inte på vare sig laddare eller USB till datorn. Det händer heller inget när jag trycker eller håller in knapparna.

Finns det någon utväg eller är det kört? Finns där någon expert?
Wow! Untethered jailbreak för 5.1 har ju inte släppts offentligt än så uppenbarligen har du feta kontakter.

...eller så har du jailbreakat tethered vilket innebär att du måste använda Redsn0w för att boota telefonen varje gång.
Citera
2012-05-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Hur långt är ett snöre?

Sitter på Iphone 4 har IOS 4.3.3 har inte SHSH-blobs men jag kan ju fortfarande spara eftersom jag sitter på Ios 4.3.3?

Jag menar Untethered istället för un-jailbreak skrev lite fel :P
Citera
2012-05-08, 14:25
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanikSlagen
Sitter på Iphone 4 har IOS 4.3.3 har inte SHSH-blobs men jag kan ju fortfarande spara eftersom jag sitter på Ios 4.3.3?

Jag menar Untethered istället för un-jailbreak skrev lite fel :P
Din fråga är fortfarande flummig och vi förstår inte riktigt vad du vill göra.

Om du inte har SHSH-blobs för 5.0.1 så kan du inte gå till den versionen. Senaste versionen är 5.1.1 och den är inte jailbreakbar annat än tethered.

Om du har jailbreakat tidigare finns det stor chans att Cydia sparat SHSH-blobs för dig för 5.0.1. Öppna Cydia och kolla på första skärmen längst upp. Med grön text står det vilka SHSH-blobs som sparats för din enhet.

Oavsett vad du väljer och inte väljer att göra så bör du omedelbart ta backup på ditt nuvarande iOS (4.3.3) genom att ladda ner iFaith och spara en signerad IPSW-fil på ett säkert ställe. Detta gör att du alltid kan gå tillbaka till 4.3.3 om du skulle önska. Om du önskar jailbreaka iOS 4.3.3 så går du till jailbreakme.com. Du bör också ladda ner Redsn0w och ta backup på SHSH-blobs och ladda upp dom till Cydia.
Senast redigerad av RevolverRoffe 2012-05-08 kl. 14:28.
Citera
2012-05-08, 16:53
Medlem
Skezs avatar
Innan jag gör något förhastat tänker jag fråga här så jag inte påbörjar något som är helt fel.
Har haft tethered (tror jag? den där jag måste starta via Redsn0w varje gång) jailbreak och version 5.0 på iOS ett bra tag nu och har tröttnat litegrann på att behöva oroa sig för att mobilen ska dö om jag har lågt batteri eller måste starta om den när jag inte har tillgång till datorn.

Tänkte dra en restore via iTunes och sen jailbreaka med untethered (fortfarande 5.0 dock). Funkar det att köra med Redsn0w 0.9.10b4 till 5.0 och få den untethered?

Jag har kanske fått fel för mig ang. tethered och untethered och ber isåfall om ursäkt för eventuell förvirring. Jag menar såklart att jag vill jailbreaka till den så jag slipper ha telefonen ansluten till datorn vid varje boot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in