2011-08-30, 16:49
Medlem
Hej

Installerade Cydia på min telefon, den fastnade på "preparerar filsystemet" stog och tuggade i timmar utan att nått hände, Försökte ta radera och återställa telefonen och där står den också bara å tuggar.
Slänga skiten? (Hittade den trots allt så det har inte kostat mig något.)
Och att återställa via Itunes går inte heller.
Citera
2011-08-30, 18:26
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssyrk
Hej

Installerade Cydia på min telefon, den fastnade på "preparerar filsystemet" stog och tuggade i timmar utan att nått hände, Försökte ta radera och återställa telefonen och där står den också bara å tuggar.
Slänga skiten? (Hittade den trots allt så det har inte kostat mig något.)
Och att återställa via Itunes går inte heller.
Vad händer när du försöker återställa genom iTunes då??
Sätt den i DFU-läge och återställ på det visset.
Citera
2011-08-30, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Vad händer när du försöker återställa genom iTunes då??
Sätt den i DFU-läge och återställ på det visset.

Går inte i dfu mode heller verkar det som. Itunes säger "Den programvara som behövs för att kommunicera med iphone är inte rätt installerad. Installera om itunes så installeras programvaran för iphone"

Testat på en annan dator och fick samma problem och provat att installera om itunes på denna burken.
Citera
2011-08-30, 21:35
Medlem
Fazikens avatar
Nu känner jag att jag behöver hjälp. Jag har en Iphone 3GS med iOS 4.3.3. Jag skulle Jailbreaka med hjälp av följande guide:

http://iphoneguiden.se/guide-jailbreaka-ipad-2/

"Guiden fungerar på följande enheter respektive mjukvaror:
* iPhone 3GS & 4 – iOS 4.3.3"

När jag höll på med steg 2, d.v.s. att ladda ner Cydia, så blev hela min skärm helt svart. Kan inte stänga av eller sätta på den, får inte upp menyn och så vidare. Den är helt svart bara oavsett om jag trycker igång lyset eller ej.

Vad har jag gjort fel och vad kan jag göra för att få bort detta skitet?
Citera
2011-08-30, 21:59
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faziken
Nu känner jag att jag behöver hjälp. Jag har en Iphone 3GS med iOS 4.3.3. Jag skulle Jailbreaka med hjälp av följande guide:

http://iphoneguiden.se/guide-jailbreaka-ipad-2/

"Guiden fungerar på följande enheter respektive mjukvaror:
* iPhone 3GS & 4 – iOS 4.3.3"

När jag höll på med steg 2, d.v.s. att ladda ner Cydia, så blev hela min skärm helt svart. Kan inte stänga av eller sätta på den, får inte upp menyn och så vidare. Den är helt svart bara oavsett om jag trycker igång lyset eller ej.

Vad har jag gjort fel och vad kan jag göra för att få bort detta skitet?
Återställ i iTunes. Kan vara så att du måste gå in i DFU-mode för att det ska funka. Men det är bara att återställa och försöka igen!
Citera
2011-08-30, 22:26
Medlem
Fazikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Återställ i iTunes. Kan vara så att du måste gå in i DFU-mode för att det ska funka. Men det är bara att återställa och försöka igen!

Ah okej tack. Men ska jag försöka med samma sak igen? Är det en slump som gör att det funkar 50/50 eller vad är det jag gör fel?
Citera
2011-08-30, 22:40
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faziken
Ah okej tack. Men ska jag försöka med samma sak igen? Är det en slump som gör att det funkar 50/50 eller vad är det jag gör fel?
Man kan inte göra så mycket fel, men försök igen, annars finns det andra metoder. Men jailbreakme.com är överlägset lättast!
Citera
2011-08-31, 02:39
Medlem
J.k.ds avatar
Finns det nånting på cydia som gör att jag kan placera apparna vart jag vill på homescreenen? (likt htcs)

Hade massa "genomskinliga" appar som jag kunde lägga ut så jag kunde centrera tex 4 appar, men dom försvann..

Och ett enkelt digitalur, ex; (02:39 Wednesday,30) i ett hörn på lockscreen. Hittade en men den var på tyska..

Tacksam för svar!
Citera
2011-08-31, 13:26
Medlem
Fortfarande inget nytt om att låsa upp 04.10.01?
Citera
2011-08-31, 14:18
Medlem
DigitalCucumbers avatar
Har laddat hem ColorKeyboard och det funkar nästan perfekt. När jag ska skriva in lösenord till AppStore får jag upp dubbla tangentbord, vilket är lite störigt då de inte ligger under varandra. Nåon som vet hur det åtgärdas?
Citera
2011-08-31, 16:30
Medlem
Barcelona_83s avatar
Efter mycket fix och trix är jag äntligen nöjd med hur min mobil ser ut. Vad tycks?

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e5e4468481b8_IMG_5389.PNG

Det jag har gjort:

* "Revi-Krs" tema.
* "iBlank" för att skapa genomskilliga apps, skapar 8 st och lägger de där uppe så man ser väderwidgeten.
* "Folder Enhancer", gör att jag kan skapa större mappar, och lägga in mappar in i en mapp.
* "Bigify" Gör så att man kan rotera ikonerna och göra dom störra/mindre.
* Sök video på youtube för hur man ändrar vädret så det blir rätt stad.
Citera
2011-08-31, 20:52
Medlem
dkws avatar
Allt detta har jag på min iphone 4, os 4.3.3.

Activator *
Barrel *
BootLogo
Clock Hide
ColorKeybord *
CyDelete *
Doubble @ *
External Ipod Controlls *
Fake Clock Up
Folder Enchaser *
GraviBoard
Infinidock *
MobileNotifier *
MultiFLow *
Safari Home Button *
SBRotator
WeekInCal *
WinterBoard
GridLock **
RemoveBG *
Installaus *
SBsettings ***

Alla är nerladdade gratis via olika repos.

De som är markerade med * använder jag ofta, eller är jag mycket nöjd med. Vill ni veta vad de gör är det bara att youtuba namnet, eller googla.

Har denna lockscreen:
http://imageshack.us/f/405/img0519.png/

Det är SilentLock, finns i cydia. Var ett helvete och få det som jag ville dock.

Detta thema har jag:
http://imageshack.us/f/838/img0520.png/

Det är FiveStone HD, finns även det i cydia.

"Tap to unlock" som är i lockscreen har jag fixat själv, annars är det en vanlig slider till SilentLock lockscreen, men jag ville ha taptounlock.

Cheers!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in