2012-01-22, 23:32
Medlem
Står att Skype inte funkar
På omodifierade OS
Citera
2012-01-22, 23:56
Medlem
Laserturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zladri
Står att Skype inte funkar
På omodifierade OS
Skype funkar hur bra som helst hos mig. Och jag har haft jb på både 4.X och 5.0.1... på flera idevices.
Citera
2012-01-23, 02:03
Medlem
Hej

Jailbreakade min iphone 4s på första försöket lite tur, men ganska lätt.

http://www.youtube.com/watch?v=8F6ONCjGNtc

Nackdelen är att jag inte kan öppna mina vanliga appar som t.ex. facebook osv, förutom standar apparna, kanske gjorde något fel, men cydia funkar perfekt.

har lite funderingar dock:

Kan man använda appstore som vanligt?
finns det en chans att man kan bli bannad?

hur går man till väga ifall man vill ta bort jailbreaket utan att formatera om dvs.

Mvh

Mullen
Citera
2012-01-23, 07:41
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullen87
Hej

Jailbreakade min iphone 4s på första försöket lite tur, men ganska lätt.

http://www.youtube.com/watch?v=8F6ONCjGNtc

Nackdelen är att jag inte kan öppna mina vanliga appar som t.ex. facebook osv, förutom standar apparna, kanske gjorde något fel, men cydia funkar perfekt.

har lite funderingar dock:

Kan man använda appstore som vanligt?
finns det en chans att man kan bli bannad?

hur går man till väga ifall man vill ta bort jailbreaket utan att formatera om dvs.

Mvh

Mullen
Du kan använda AppStore precis som vanligt utan problem och du kommer inte att kunna bli bannad.
Enda sättet att få bort jailbreaket är att återställa iPhonen genom iTunes.
Citera
2012-01-23, 08:16
Medlem
Hej! hoppas någon kan hjälpa mig innan jag dödar min iphone.. Jailbreakade min Iphone 4s häromdan, skulle rensa upp lite bland min package och råkade radera cydia. Som jag förstår det så måste man då återställa telefonen helt och jailbreaka igen.

När jag försöker återställa den så får jag felmeddelande 1601, har ominstallerat itunes minst 5 gånger och kan verkligen inte fatta vad som är problemet! sjukt jobbigt eftersom inte mobilen går att använda i nuläget.

Hoppas verkligen någon kan hjälpa till!/ Lofaszz
Citera
2012-01-23, 14:26
Medlem
Jaha, nu har det äntligen kommit! Det jag väntat på så länge ,, Untethered JB till ios 5.0.1 för A5.

MEN, varför känner jag mig så skeptisk då? Har JB på min 3gs och även JB min ATV2. Men när jag ska ta mig an min iPad2 så blir jag nojig.

Hur har det gått för er? Har skummat igenom ca 4-5 sidor och kan inte hitta någon som har gjort en felfri JB.

Nå?
Citera
2012-01-23, 14:29
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s0ffpotatis
Jaha, nu har det äntligen kommit! Det jag väntat på så länge ,, Untethered JB till ios 5.0.1 för A5.

MEN, varför känner jag mig så skeptisk då? Har JB på min 3gs och även JB min ATV2. Men när jag ska ta mig an min iPad2 så blir jag nojig.

Hur har det gått för er? Har skummat igenom ca 4-5 sidor och kan inte hitta någon som har gjort en felfri JB.

Nå?
Har inte haft några problem med mitt jailbreak, varken på 4Sen eller på iPaden.
Citera
2012-01-23, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofaszz
Hej! hoppas någon kan hjälpa mig innan jag dödar min iphone.. Jailbreakade min Iphone 4s häromdan, skulle rensa upp lite bland min package och råkade radera cydia. Som jag förstår det så måste man då återställa telefonen helt och jailbreaka igen.

När jag försöker återställa den så får jag felmeddelande 1601, har ominstallerat itunes minst 5 gånger och kan verkligen inte fatta vad som är problemet! sjukt jobbigt eftersom inte mobilen går att använda i nuläget.

Hoppas verkligen någon kan hjälpa till!/ Lofaszz
Kör bara Absinthe igen.
Citera
2012-01-23, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s0ffpotatis

Nå?
Ähh det är bara att köra på, blir det fel är det bara att återställa och köra igen.
Citera
2012-01-23, 16:05
Medlem
Hallå där ute,

Jo, tänkte höra om det är någon annan som upplever samma problem som jag på sin jailbreakade lur, eller vet hur man ska göra för att lösa det:

när jag försöker uppdatera en app från Appstore, så hamnar mobilen i "Safe mode". Inne i Safe mode kan jag dock uppdatera appen, men det är bra drygt att iPhonen först ska respringa, för att sedan hamna i Safe mode för att först där kunna uppdatera appen. Jag själv tror att det har att göra med Infinifolders.

Jag har länge haft problem med infinifolders - har försökt ta bort den tweaken - men det går inte!! Väl inne i Cydia så kan jag lätt navigera till vart den finns någonstans, men när jag ska försöka ta bort den, så står det i höger hörn "Purchase" (som att jag ska köpa Tweaken, fast den redan är installerad) istället för Ändra>Ta bort. Tweaken finns under inställningar, men om jag använder den så buggar telefonen och hamnar efter ett tag i safe mode. För att lösa det bugget så installerade jag ett annat mappalternativ, och det löste bugget. Men får som sagt fortfarande inte bort Infinifolders från telefonen > som jag alltså tror orsakar problemet med Appstore. Någon som har en lösning på hur jag får bort denna jävla tweak?

Är färsking på jailbreak, och inte direkt någon hacker.

Kan det hjälpa att ta bort en källa? Alltså, försvinner programmen om man tar bort källan? Har dock inte hittat källan, för enligt Cydia så är källan dess egna Bigboss, vilket jag vet att det inte är då jag hämtade infinifolders från en annan källa.

Sorry för att ovanstående text kan verka krånglig att förstå - i så fall: Fråga.

Kan lägga upp bilder på hur det ser ut om nån är nyfiken (i Cydia).

Cheers
Citera
2012-01-23, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buzzinga
Hallå där ute,

Jo, tänkte höra om det är någon annan som upplever samma problem som jag på sin jailbreakade lur, eller vet hur man ska göra för att lösa det:

när jag försöker uppdatera en app från Appstore, så hamnar mobilen i "Safe mode". Inne i Safe mode kan jag dock uppdatera appen, men det är bra drygt att iPhonen först ska respringa, för att sedan hamna i Safe mode för att först där kunna uppdatera appen. Jag själv tror att det har att göra med Infinifolders.

Jag har länge haft problem med infinifolders - har försökt ta bort den tweaken - men det går inte!! Väl inne i Cydia så kan jag lätt navigera till vart den finns någonstans, men när jag ska försöka ta bort den, så står det i höger hörn "Purchase" (som att jag ska köpa Tweaken, fast den redan är installerad) istället för Ändra>Ta bort. Tweaken finns under inställningar, men om jag använder den så buggar telefonen och hamnar efter ett tag i safe mode. För att lösa det bugget så installerade jag ett annat mappalternativ, och det löste bugget. Men får som sagt fortfarande inte bort Infinifolders från telefonen > som jag alltså tror orsakar problemet med Appstore. Någon som har en lösning på hur jag får bort denna jävla tweak?

Är färsking på jailbreak, och inte direkt någon hacker.

Kan det hjälpa att ta bort en källa? Alltså, försvinner programmen om man tar bort källan? Har dock inte hittat källan, för enligt Cydia så är källan dess egna Bigboss, vilket jag vet att det inte är då jag hämtade infinifolders från en annan källa.

Sorry för att ovanstående text kan verka krånglig att förstå - i så fall: Fråga.

Kan lägga upp bilder på hur det ser ut om nån är nyfiken (i Cydia).

Cheers
Då ska du ta bort Infinifolders från den källan, inte från BigBoss
Citera
2012-01-23, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmerB
Då ska du ta bort Infinifolders från den källan, inte från BigBoss

Men saken är ju att källan ÄR Bigboss (det är enligt Cydia där den är installerad) och inte någon annan källa, vilket är märkligt då jag inte använt den källan.

Det kanske låter som att jag är helt jävla okunnig, men det här är ett bra skumt problem. Ska jag visa bilder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in