2011-08-28, 16:41
Medlem
powerforcers avatar
Har en iPhone 3GS JB med iOS 4.0, modemfirmware 05.13.04, kan jag uppgradera till 4.3.3 via iPhone firmware och sen JB med jailbreakme.com? Enligt Cydia har jag SHSH för bl.a 4.3.3.
Citera
2011-08-28, 16:56
Medlem
SjooSandstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
apparat?? Du menar appar??
Självklart kan du ladda ner crackade appar, men du vet om att de flesta apparna inte kostar speciellt mycket i App Store och det är väl alltid trevligt att stödja spelutvecklarna?? Du kommer inte ens att komma in i iPoden om du inte kopplar in den i datorn (du måste även använda dig av jailbreakprogrammet). Enheten måste vara jailbreakad för att du ska kunna använda crackade appar.

Ja det var apparat jag menade. Skrev inlägget från min iPod så auto korrekt beter sig lite konstigt ibland.
Jag är medveten om att apparna inte kostar så mycket. Men jag har aldrig lyckats koppla mitt konto till iTunes. Dessutom lever jag efter devisen att gratis är bäst.
Men om jag har min enhet på hela tiden, fast bara i låst läge, behöver jag koppla den till datorn då eller?
Citera
2011-08-28, 17:44
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjooSandstrom
Ja det var apparat jag menade. Skrev inlägget från min iPod så auto korrekt beter sig lite konstigt ibland.
Jag är medveten om att apparna inte kostar så mycket. Men jag har aldrig lyckats koppla mitt konto till iTunes. Dessutom lever jag efter devisen att gratis är bäst.
Men om jag har min enhet på hela tiden, fast bara i låst läge, behöver jag koppla den till datorn då eller?
Nu blev det tydligen fel igen
Vad är det för ett bankkort du försöker registrera på ditt iTuneskonto?? Är det Visa ELectron (alltså Visa Ung) så går det inte att handla med det på internet.
Har du bara enheten i låst läge behöver du inte koppla in den i datorn.
Citera
2011-08-28, 19:58
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
Har en iPhone 3GS JB med iOS 4.0, modemfirmware 05.13.04, kan jag uppgradera till 4.3.3 via iPhone firmware och sen JB med jailbreakme.com? Enligt Cydia har jag SHSH för bl.a 4.3.3.
Kom på själv hur man skulle göra, fråga om det finns nån som vill veta
Citera
2011-08-29, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zotno11
Hur sparar jag mina sms jag har på min iPhone 4?
För jag vill kunna föra över dem till en annan iphone 4 senare tex??

Tacksam för all hjälp

De sparar när du gör en helt vanlig backup i itunes.
Eller är det enbart smsen du vill spara och inget annat?
Citera
2011-08-29, 16:39
Medlem
Geetens avatar
Jag har en iPhone 3G med 4.2.1 (8C148) och firmware 05.14.04. Nu är det så att jag ska flytta till Sydeuropa och behöver således ta bort operatörslåset.

Jag har läst på en del om jailbreak, men det mesta handlar numer om iPhone 4. Hur är det enklaste sättet att ta bort operatörslåset (jag är inte speciellt intresserad av att "modda" mobilen i övrigt), finns det något som liknar jailbreakme.com eller måste man hålla på själv med en massa installationsprogram etc? Har uppmärksammat att det är en massa snack om baseband osv men inte riktigt förstått vad det har för innebörd eller konsekvensen av att ändra på detta.

Skulle verkligen uppskatta om någon kunde berätta om det enklaste sättet att få bort operatörslåset, utan någon risk att förstöra hela mobilen. (Och ja, jag har sökt men man blir förjävla förvirrad när det kommer nya program och termer hela tiden)
Citera
2011-08-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geeten
Jag har en iPhone 3G med 4.2.1 (8C148) och firmware 05.14.04. Nu är det så att jag ska flytta till Sydeuropa och behöver således ta bort operatörslåset.

Jag har läst på en del om jailbreak, men det mesta handlar numer om iPhone 4. Hur är det enklaste sättet att ta bort operatörslåset (jag är inte speciellt intresserad av att "modda" mobilen i övrigt), finns det något som liknar jailbreakme.com eller måste man hålla på själv med en massa installationsprogram etc? Har uppmärksammat att det är en massa snack om baseband osv men inte riktigt förstått vad det har för innebörd eller konsekvensen av att ändra på detta.

Skulle verkligen uppskatta om någon kunde berätta om det enklaste sättet att få bort operatörslåset, utan någon risk att förstöra hela mobilen. (Och ja, jag har sökt men man blir förjävla förvirrad när det kommer nya program och termer hela tiden)

Här kan du läsa om det.
http://jailbreak-me.info/jailbreak-and-unlock-wizard.html
Citera
2011-08-29, 17:16
Medlem
Geetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffhaggman
Här kan du läsa om det.
http://jailbreak-me.info/jailbreak-and-unlock-wizard.html
Tack! Så om jag har förstått det rätt så kan man inte ta bort operatörslåset genom att jailbreaka, utan man måste "unlocka" och samtidigt uppdatera basebandet till 06.15.00 (som kan nedgraderas om man återställer från en säkerhetskopiering)?

edit: man verkar inte kunna nedgradera. känns ju sådär iom att GPS:en ska fungera halvkasst?
Citera
2011-08-29, 19:16
Medlem
Smidvarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Det var väl 4.3.4 som täppte till säkerhetshålet som gjorde att man kunde jailbreaka med jailbreakme.com??

Helt rätt, men jag har även läst att uppdateringen gjorde något med untether-hålet som användes, eller att de inte tyckte att det var lönt att göra ett nytt för just 4.3.5. Aja, det kommer inget untethered för 4.3.5, så mycket är jag säker på !
Citera
2011-08-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senocs
De sparar när du gör en helt vanlig backup i itunes.
Eller är det enbart smsen du vill spara och inget annat?

Det är enbart sms jag vill spara..
Men viktigt är att jag vill kunna föra över dem tillbaka till luren
Citera
2011-08-30, 00:40
Medlem
Brum8s avatar
Hur går man tillväga om man bara vill ha 4.3.3 från min nuvarande 4.2.1, får fråga om jag vill updatera till 4.3.5 i Itunes.

Sen en till fråga hörde från en polare att jag inte skulle ta tethered, nån som vet vad skillnaden är?
Citera
2011-08-30, 05:38
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brum8
Hur går man tillväga om man bara vill ha 4.3.3 från min nuvarande 4.2.1, får fråga om jag vill updatera till 4.3.5 i Itunes.

Sen en till fråga hörde från en polare att jag inte skulle ta tethered, nån som vet vad skillnaden är?
Om du inte tidigare har haft jailbreak och sparat SHSH så kan du inte uppgradera till 4.3.3.
Tethered = du måste använda dig av en dator varje gång du har stängt av enheten för att få igång den igen.
Untethered = motsatsen till tethered, du kan stänga av och starta om enheten utan problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in