2011-12-08, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymflashbackare
Bästa är väl att du återställer telefonen totalt och installerar 4.3.1 (eller vad du nu har blobs för) igen. Saknar du blobs för iOS version 4.3.3 eller lägre så kan du lösa det hela genom att tanka ner iFaith innan du återställer och då tanka ner ditt system och skapa ett signerat iOS-system (IPSW-fil). Glöm inte att säkerhetskopiera först samt överför inköp och annat.

När du sedan jailbreakar nästa gång så använder du Jailbreakme istället.

tack för svaret! grejen är bara den att när jag återställer den så får jag alltid 1015. vilket program föredrar du för att lösa det?
Citera
2011-12-08, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epic-Failip
tack för svaret! grejen är bara den att när jag återställer den så får jag alltid 1015. vilket program föredrar du för att lösa det?
Ladda bara ner iREB så fixar det sig!
Citera
2011-12-08, 19:45
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epic-Failip
http://www.youtube.com/watch?v=BHrWsBmqUzw
Citera
2011-12-08, 23:03
Medlem
Går det seriöst inte att ändra tema/bakgrund i bitesms betan (ios 5) ?
Hur kan dom vilja ha en grå ful ruta istället för den transparenta som var helt underbar.
Trodde först att jag fått en bugg så har provat att avinstallera massa cydia-program som kanske
hade en konflikt med bitesms. Såg senare att det var deras "design". Ser ju helt åt helvete ut...
Citera
2011-12-09, 14:33
Bannlyst
iOS 5 Untethered Jailbreak @ pod2g

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kp_Mz6rs9fc#!
Citera
2011-12-09, 15:13
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Jo de sade det. Att de kände till ett säkerhetshål i 4.3.5 som skulle möjliggöra untethered jb på 4.3.5 och att skälet att de inte släppte detta var att de inte ville röja för Apple vad hålet var.

Att de inte hittat något hål kan vi konstatera idag, nu är Apple gett ut tre versioner av iOS 5 (beta, 5.0 och 5.0.1). En del tror fortfarande att så snart en optimal version av iOS 5 kommer ut så kommer himlens portar att öppna sig och untethered jb kommer att komma till 4.3.4, 4.3.5 och iOS 5 samtliga versioner.

Deras ursäkt för sina tidigare lögner är att de menar att Apple patchade säkerhetshålet i iOS 5.0 och att de nu måste börja om från början. Att det är en lögn är ju uppenbart för isåfall hade man ju släppt jb till 4.3.4 och 4.3.5.

Jag tror faktiskt inte att det kommer att komma en untethered till iOS, särskilt inte till iPhone 4S. Apple har lärt sig av misstagen och man har också övergett tidigare systemet med SHSH-blobs som möjliggjorde nedgradering.

Sitter man på iOS 4.3.3 eller lägre och inte har SHSH-blobs undansparade så gör man klokast i att tanka hem iFaith och skapa en signerad iOS-fil av sitt nuvarande system (IPSW-fil) så man kan gå tillbaka om man råkat uppdatera till iOS 5.
För 4.3.3 användes ju någon form av pdf exploit, vilken är tilltäppt i 4.3.4 och 4.3.5. Att ett hål som hittats i iOS5, oavsett version, skulle fungera för någon version av iOS4 är ju knappast oväntat.

Nu är det bara o hoppas att videon pod2g släppt är äkta och att han verkligen har ett vettigt hål. Sen för min del gäller det även att hoppas att det gäller även ipad2 och iphone4s. Det är jag dock skeptisk till, hade så varit fallet hade han gjort en större grej av det.
Citera
2011-12-09, 15:24
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawio

Kan man ladda ner de än då?

Fan hoppas de funkar som de ska nu, vill så jävla gärna ha jailbreak
Citera
2011-12-09, 15:42
Medlem
dejvan220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Kan man ladda ner de än då?

Fan hoppas de funkar som de ska nu, vill så jävla gärna ha jailbreak
Det är inte släppt än nej så tyvärr det går inte att ladda ner.
Citera
2011-12-09, 16:02
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dejvan220
Det är inte släppt än nej så tyvärr det går inte att ladda ner.
Videon släpper dom bara för att ge oss en gnutta hopp då eller?

Men kan man räkna med att det kommer ett untethered till ios5 då, eller? Vad skulle det kunna uppstå för problem? Det verkade ju uppenbarligen fungera på videon.
Citera
2011-12-10, 00:26
Bannlyst
Citat:

Men kan man räkna med att det kommer ett untethered till ios5 då, eller? Vad skulle det kunna uppstå för problem? Det verkade ju uppenbarligen fungera på videon.

We now know a little more about pod2g’s untethered jailbreak. He mentioned that he will work on iPad 2 and iPhone 4S after “others” are ready. This, in all probability, means that the upcoming untethered jailbreak will support devices like the iPod touch 3G/4G, iPhone 3GS/4 and OG iPad on iOS 5.0 and iOS 5.0.1 as well (once he has tested on it).
Citera
2011-12-10, 04:09
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:

Ser ut som om han kör iOS 5.0 på sin enhet och att enheten är en 3GS...
Citat:
We now know a little more about pod2g’s untethered jailbreak. He mentioned that he will work on iPad 2 and iPhone 4S after “others” are ready. This, in all probability, means that the upcoming untethered jailbreak will support devices like the iPod touch 3G/4G, iPhone 3GS/4 and OG iPad on iOS 5.0 and iOS 5.0.1 as well (once he has tested on it).
Som sagt...jag tar det här med en enorm nypa salt.
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
För 4.3.3 användes ju någon form av pdf exploit, vilken är tilltäppt i 4.3.4 och 4.3.5. Att ett hål som hittats i iOS5, oavsett version, skulle fungera för någon version av iOS4 är ju knappast oväntat.
Jo jag håller med men nu hävdade ju de (Dev Team) att skälet att inget jb släpptes för 4.3.4 och 4.3.5 är att man inte ville röja den jailbreak man utvecklat i väntan på iOS 5. Om din teori stämmer kan man ju fråga sig varför de inte släppt en jb till 4.3.4 och 4.3.5...
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Nu är det bara o hoppas att videon pod2g släppt är äkta och att han verkligen har ett vettigt hål. Sen för min del gäller det även att hoppas att det gäller även ipad2 och iphone4s. Det är jag dock skeptisk till, hade så varit fallet hade han gjort en större grej av det.
Tror jag också. Jag tror faktiskt inte att det här är äkta vara, jag tror det är uppmärksamhetstörst. Tiden får utvisa om jag har fel, vilket jag hoppas att jag har. Märk väl att untetethered jb isåfall högst troligen kommer gälla iOS 5.0.
Citat:

I de där kretsarna kan man inte räkna med någonting. Redan när iOS 4.3.5 släpptes så sade Dev Team att de hade en jb klar för 4.3.5 som de inte ville släppa pga att de ville vänta till iOS 5 kom. Idag vet vi att de inte talade sanning, sedan vad det beror på kan vi bara spekulera i.
Citera
2011-12-10, 10:52
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:

I de där kretsarna kan man inte räkna med någonting. Redan när iOS 4.3.5 släpptes så sade Dev Team att de hade en jb klar för 4.3.5 som de inte ville släppa pga att de ville vänta till iOS 5 kom. Idag vet vi att de inte talade sanning, sedan vad det beror på kan vi bara spekulera i.
Skillnaden nu är väl att dom visat en video som bevis på att dom har ett fungerade jailbreak.

När det var 4.3.5 sa dom bara att dom hade ett, men dom bevisade det aldrig. Alltså kan det bara varit rent snack.
Varför i helvete dom nu skulle göra bort sej så för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in