Citat:
Ursprungligen postat av Lawio
Ser ut som om han kör iOS 5.0 på sin enhet och att enheten är en 3GS...
Citat:
Ursprungligen postat av Lawio
We now know a little more about pod2g’s untethered jailbreak. He mentioned that he will work on iPad 2 and iPhone 4S after “others” are ready. This, in all probability, means that the upcoming untethered jailbreak will support devices like the iPod touch 3G/4G, iPhone 3GS/4 and OG iPad on iOS 5.0 and iOS 5.0.1 as well (once he has tested on it).
Som sagt...jag tar det här med en enorm nypa salt.
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
För 4.3.3 användes ju någon form av pdf exploit, vilken är tilltäppt i 4.3.4 och 4.3.5. Att ett hål som hittats i iOS5, oavsett version, skulle fungera för någon version av iOS4 är ju knappast oväntat.
Jo jag håller med men nu hävdade ju de (Dev Team) att skälet att inget jb släpptes för 4.3.4 och 4.3.5 är att man inte ville röja den jailbreak man utvecklat i väntan på iOS 5. Om din teori stämmer kan man ju fråga sig varför de inte släppt en jb till 4.3.4 och 4.3.5...
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Nu är det bara o hoppas att videon pod2g släppt är äkta och att han verkligen har ett vettigt hål. Sen för min del gäller det även att hoppas att det gäller även ipad2 och iphone4s. Det är jag dock skeptisk till, hade så varit fallet hade han gjort en större grej av det.
Tror jag också. Jag tror faktiskt inte att det här är äkta vara, jag tror det är uppmärksamhetstörst. Tiden får utvisa om jag har fel, vilket jag hoppas att jag har. Märk väl att untetethered jb isåfall högst troligen kommer gälla iOS 5.0.
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Videon släpper dom bara för att ge oss en gnutta hopp då eller?
Men kan man räkna med att det kommer ett untethered till ios5 då, eller? Vad skulle det kunna uppstå för problem? Det verkade ju uppenbarligen fungera på videon.
I de där kretsarna kan man inte räkna med någonting. Redan när iOS 4.3.5 släpptes så sade Dev Team att de hade en jb klar för 4.3.5 som de inte ville släppa pga att de ville vänta till iOS 5 kom. Idag vet vi att de inte talade sanning, sedan vad det beror på kan vi bara spekulera i.