Citat:
Ursprungligen postat av RocketBird
Fråga: Vilket program ska jag använda för att jailbreaka 4.3.1? Har en iPhone 3GS version 4.3 för tillfället, new bootroom.
Jailbreakade 4.2.1 med greenpois0n. Funkade skit fint. Klantar mig i inställningarna på lockinfo, bockade i hide lock clock och hide lock slider. Där kom problemet. Kunde inte låsa upp mobilen över huvud taget. Lock screenen var helt svart. Efter en timmes sökning på internet om hur jag skulle kunna lösa detta osvosv bestämmer jag mig bara för att återställa skiten i itunes. Självklart min otur, 4.3 kom ut en dag innan detta hände. Och här står man med en icke jailbreakad iPhone 3GS 4.3
Vad ska jag göra?!
Edit: Jag har redan provat jailbreaka 4.3 med sn0wbreeze 200 gånger även fast det är untethered. Och när jag kommit så långt att jag ska shift + restore i iTunes så kommer det bara upp ett error meddelande.
Du måste använda pwned DFU för att kunna återställa till en egenbyggd IPSW, annars får du, som i ditt fall, felkoder.
Jag har själv hållt på med dessa custom IPSWs och jag har än idag svårt att komma ihåg att använda custom DFU.
Om du har Windows, ladda ner iReb från ih8sn0w.com. Sätt telefonen i vanlig DFU så gör programmet resten
Citat:
Ursprungligen postat av cloud2
Okej tack för hjälpen, väntar tills det finns en stabil jailbreak för 4.3.1 isf. Btw vilket program är att rekomendera, greenpoison?
Om det är 4.2.1 du ska jailbreaka, använd greenpois0n. Om du ska jailbreaka 4.3/4.3.1 och tänker fullfölja din väntan på en stabil jailbreak: det finns ingen jailbreak för dessa firmwares. (visserligen sn0wbreeze med det är beta, samt tethered)
Citat:
Ursprungligen postat av lemondog
Hej kära Fbare!
Jag har googlat på allt och läst allt men jag får fortfarande ingen klarhet i om man kan unlocka en;
Iphone: 3Gs
Version: 4.2.1 (8C148a)
Model: MC131KS
BB: 05.15.04
Som jag förstått ska man iaf hålla sig borta från att uppdatera till ipad BB, tror att GPSen eller telefonen skulle sluta fungera då.
Frågan: Kan jag unlocka (använda alla leverantörers simkort) min telefon med förutsättningarna ovan
/LD
Nej, du kan inte låsa upp med ovanstående specs.
Däremot kan du tillta iPad-baseband-lösningen som en sista utväg. Det blir strul med att återställa telefonen eftersom att iTunes inte kan godkänna en återställning där ett äldre baseband installeras, vilket betyder att du måste använda egenbyggda IPSW-filer som inte uppdaterar detta baseband. (Om du försöker återställa utan custom IPSW kommer du hamna i en recovery-loop, vilken egentligen går att komma ur mha tinyumbrella (om TU stöder den firmwaren för recovery loop fixen) men då blir du tvungen att aktivera telefonen på vanlig väg, eftersom att du vid det tillfället inte har Ultrasn0w)
iPad-modemfirmwaren (aka baseband) ogiltigförklarar din garanti för alltid, vilket du måste tänka på.