2011-03-29, 19:36
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C9h18o6
Denna fråga har säkerligen varigt uppe minst en gång

Finns det risker om jag kopplar upp den med iTunes att jag får betala för alla appar jag laddat ner?
Höll på att ladda ner navigon typ 5 olika. Å priset på dessa är ju ganska mycket...

Fråga nummer två. Kan man via installous uppdatera apparna?, hittar inget om detta på installous?

Tacksam för svar..
Du behöver inte vara orolig, du kommer inte att behöva betala för apparna om du ansluter till iTunes.
Du kan uppdatera apparna via Installous, välj Update längst ner till höger när du är inne i installous och där kommer de uppdateringarna som är tillgängliga finnas listade.
Citera
2011-03-29, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Du kan inte uppdatera din enhet till 4.2.1, utan om du uppdaterar så uppdaterar du till 4.3.1 som det för tillfället inte går att jailbreaka med ett stabilt jailbreak, utan det finns endast ett beta-jailbreak.
Så du kommer inte att kunna jailbreaka 4.3.1 med Greenpois0n.

Okej tack för hjälpen, väntar tills det finns en stabil jailbreak för 4.3.1 isf. Btw vilket program är att rekomendera, greenpoison?
Citera
2011-03-29, 21:02
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cloud2
Okej tack för hjälpen, väntar tills det finns en stabil jailbreak för 4.3.1 isf. Btw vilket program är att rekomendera, greenpoison?
Greenpois0n har inget jailbreak till 4.3.1, utan du ska använda dig av Sn0wbreeze om du vill jailbreaka den versionen. Lär mer på den här länken.
Citera
2011-03-29, 21:08
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Du behöver inte vara orolig, du kommer inte att behöva betala för apparna om du ansluter till iTunes.
Du kan uppdatera apparna via Installous, välj Update längst ner till höger när du är inne i installous och där kommer de uppdateringarna som är tillgängliga finnas listade.

tack för svar...

När jag trycker på uppdatera får jag bara upp att jag skall ladda ner detta igen?. Skall det vara så? Det fugerar inte som i appstore? alltså uppdatera -> ship finder ( i mitt falla) -> download -> fileape.com . sedan ladda den ner på nytt? skall det vara så, sedan installera?

Jätte tack för hjälp!
Citera
2011-03-29, 21:11
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
tack för svar...

När jag trycker på uppdatera får jag bara upp att jag skall ladda ner detta igen?. Skall det vara så? Det fugerar inte som i appstore? alltså uppdatera -> ship finder ( i mitt falla) -> download -> fileape.com . sedan ladda den ner på nytt? skall det vara så, sedan installera?

Jätte tack för hjälp!
Ja, du får ladda ner senaste versionen precis som du gjorde när du laddade ner appen för första gången. Lite krångligt, men det är enda alternativet.
Citera
2011-03-29, 21:35
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ja, du får ladda ner senaste versionen precis som du gjorde när du laddade ner appen för första gången. Lite krångligt, men det är enda alternativet.

ok tackar, ha det gött!

eller en fråga till... när man då skall installera den igen, måste man då ta bort den andra? tänker om det lägger sej som att det är två som är installerade å tar plats? jätte tack!
Citera
2011-03-29, 21:40
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
ok tackar, ha det gött!

eller en fråga till... när man då skall installera den igen, måste man då ta bort den andra? tänker om det lägger sej som att det är två som är installerade å tar plats? jätte tack!
Nej, du behöver inte ta bort den gamla, den nya ersätter den gamla så det kommer bara finnas en app.
Citera
2011-03-30, 01:22
Medlem
Jag köpte Inspell igår på cydia, som enligt youtube ska vara en myckt bra stavningskontroll och man ska kunna lägga in svenska ordlistor. http://www.youtube.com/watch?v=rIRUnzcUMgg

Får det dock inte att fungera. Någon med samma problem?
Citera
2011-03-30, 08:14
Medlem
Hej kära Fbare!

Jag har googlat på allt och läst allt men jag får fortfarande ingen klarhet i om man kan unlocka en;

Iphone: 3Gs
Version: 4.2.1 (8C148a)
Model: MC131KS
BB: 05.15.04

Som jag förstått ska man iaf hålla sig borta från att uppdatera till ipad BB, tror att GPSen eller telefonen skulle sluta fungera då.

Frågan: Kan jag unlocka (använda alla leverantörers simkort) min telefon med förutsättningarna ovan

/LD
Citera
2011-03-30, 08:30
Medlem
truperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemondog
Som jag förstått ska man iaf hålla sig borta från att uppdatera till ipad BB, tror att GPSen eller telefonen skulle sluta fungera då.

Frågan: Kan jag unlocka (använda alla leverantörers simkort) min telefon med förutsättningarna ovan

/LD
Ja på iPads BB. Telefonen slutar inte fungera, men gpsen kan göra.
Citera
2011-03-30, 08:44
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RocketBird
Fråga: Vilket program ska jag använda för att jailbreaka 4.3.1? Har en iPhone 3GS version 4.3 för tillfället, new bootroom.

Jailbreakade 4.2.1 med greenpois0n. Funkade skit fint. Klantar mig i inställningarna på lockinfo, bockade i hide lock clock och hide lock slider. Där kom problemet. Kunde inte låsa upp mobilen över huvud taget. Lock screenen var helt svart. Efter en timmes sökning på internet om hur jag skulle kunna lösa detta osvosv bestämmer jag mig bara för att återställa skiten i itunes. Självklart min otur, 4.3 kom ut en dag innan detta hände. Och här står man med en icke jailbreakad iPhone 3GS 4.3

Vad ska jag göra?!

Edit: Jag har redan provat jailbreaka 4.3 med sn0wbreeze 200 gånger även fast det är untethered. Och när jag kommit så långt att jag ska shift + restore i iTunes så kommer det bara upp ett error meddelande.
Du måste använda pwned DFU för att kunna återställa till en egenbyggd IPSW, annars får du, som i ditt fall, felkoder.

Jag har själv hållt på med dessa custom IPSWs och jag har än idag svårt att komma ihåg att använda custom DFU.

Om du har Windows, ladda ner iReb från ih8sn0w.com. Sätt telefonen i vanlig DFU så gör programmet resten
Citat:
Ursprungligen postat av cloud2
Om det är 4.2.1 du ska jailbreaka, använd greenpois0n. Om du ska jailbreaka 4.3/4.3.1 och tänker fullfölja din väntan på en stabil jailbreak: det finns ingen jailbreak för dessa firmwares. (visserligen sn0wbreeze med det är beta, samt tethered)
Citat:
Ursprungligen postat av lemondog
Hej kära Fbare!

Jag har googlat på allt och läst allt men jag får fortfarande ingen klarhet i om man kan unlocka en;

Iphone: 3Gs
Version: 4.2.1 (8C148a)
Model: MC131KS
BB: 05.15.04

/LD
Nej, du kan inte låsa upp med ovanstående specs.
Däremot kan du tillta iPad-baseband-lösningen som en sista utväg. Det blir strul med att återställa telefonen eftersom att iTunes inte kan godkänna en återställning där ett äldre baseband installeras, vilket betyder att du måste använda egenbyggda IPSW-filer som inte uppdaterar detta baseband. (Om du försöker återställa utan custom IPSW kommer du hamna i en recovery-loop, vilken egentligen går att komma ur mha tinyumbrella (om TU stöder den firmwaren för recovery loop fixen) men då blir du tvungen att aktivera telefonen på vanlig väg, eftersom att du vid det tillfället inte har Ultrasn0w)

iPad-modemfirmwaren (aka baseband) ogiltigförklarar din garanti för alltid, vilket du måste tänka på.
Citera
2011-03-30, 10:12
Medlem
Joomla tack och bock! alltid skönt att få svar svart på vitt! ha en bra dag!

/LD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in