2011-03-30, 14:48
Medlem
Hej

Jag har en Iphone 3GS IOS 4.3 med baseband 05.16.01.
Finns det någon Jailbreak och Unlock till detta, officiell som icke officiell?

Tack på förhand
Citera
2011-03-30, 16:26
Medlem
hejabjorns avatar
Funderar så smått på att uppdatera till 4.3.1 så fort ett jailbreak har kommit ut. Jag sitter just nu på jailbreakat 4.0.

Jag undrar hur man smidigast uppdaterar till en ny programvaruversion och jailbreakar den. Jag vill naturligtvis ha kvar alla apps från AppStore/Installous samt alla tweaks (och liknande) från Cydia. Hur går jag tillväga för att föra över allt detta på ett smidigt sätt till en ny programvaruversion?

Jag har redan AptBackup, är det något annat jag bör använda för att göra allt detta så lätt som möjligt?

Vidare undrar jag om det är möjligt, via någon tweak, att använda personal hotspot på en 3GS? Vet att det i grunden bara är tillgängligt för iPhone 4, men det borde ju finnas något tweak som låser upp detta även för 3GS.
Citera
2011-03-30, 16:33
Medlem
Tack för svaret Joomla. Men jag är 99% säker på att jag har kört den i pwnd DFU med iReb. Fick fortfarande ett fel meddelande, sökte på varför men hittade inget svar, bara att det var flera med samma problem.

Nu uppdaterar jag till 4.3.1 och laddar ner senaste iTunes och kör på det Quwerrt93 sa tills det finns ett stabilt JB och helst untethered till 4.3.1.
Citera
2011-03-30, 17:53
Medlem
Jag har en iphone 4a version 4.1 jailbreakad.

Jag kan tyvärr inte uppdatera till 4.2 för ja glömde spara SHSH bloobs.

Men jag vill jätte gärna få appen ''djay for iphone & ipod touch'' ett fungera på 4.1. Någon som vet om man kan ändra något i iphonen via ifile för att få de och fungera?

[EDIT] FIXADE SJÄLV

Gick in med iFile /System/Library/CoreServices/SystemVersion ändrade 4.1 till 4.2
Citera
2011-03-30, 20:30
Medlem
namerlesss avatar
Inskaffade mig en 4a idag, och undrar vilken jailbreak man kan använda till Ios 4.3.1?
Citera
2011-03-30, 20:34
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
Inskaffade mig en 4a idag, och undrar vilken jailbreak man kan använda till Ios 4.3.1?
Finns bara ett ostabilt beta-jailbreak till 4.3.1. Sen så är ju ett tips att söka innan man ställer en fråga, eller läsa en sida bakåt i den här tråden för frågan har ställts ett tiotal gånger redan.
Citera
2011-03-30, 20:36
Medlem
namerlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Finns bara ett ostabilt beta-jailbreak till 4.3.1. Sen så är ju ett tips att söka innan man ställer en fråga, eller läsa en sida bakåt i den här tråden för frågan har ställts ett tiotal gånger redan.

Förlåt mig, väldigt dålig av mig.
Citera
2011-03-30, 22:35
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RocketBird
Tack för svaret Joomla. Men jag är 99% säker på att jag har kört den i pwnd DFU med iReb. Fick fortfarande ett fel meddelande, sökte på varför men hittade inget svar, bara att det var flera med samma problem.

Nu uppdaterar jag till 4.3.1 och laddar ner senaste iTunes och kör på det Quwerrt93 sa tills det finns ett stabilt JB och helst untethered till 4.3.1.
Kör på det Quwerrt sa? Du menar att du väntar på stabil jailbreak, vilket betyder att du inte kommer använda sn0wbreeze. Vad är det då du ska köra på? Köra 4.3.1 utan jailbreak i väntan på jailbreak?
isf. Been there, done that. Det är hemskt att vara utan jailbraek, jag hade dock sparat SHSH, slutade med att jag nedgraderade efter typ två dagar. (försökte det igen senare, men slutade ÄNDÅ med att jag nedgraderade)

Om du vill leka med sn0wbreeze och betajailbreaken, berätta vilken felkod du får så kan jag hjälpa.
Citat:
Ursprungligen postat av bobafet

Men jag vill jätte gärna få appen ''djay for iphone & ipod touch'' ett fungera på 4.1. Någon som vet om man kan ändra något i iphonen via ifile för att få de och fungera?

[EDIT] FIXADE SJÄLV

Gick in med iFile /System/Library/CoreServices/SystemVersion ändrade 4.1 till 4.2
Hm... där ser man. Jag hade själv förväntat mig att det skulle varit knepigare än så, lol.
Citera
2011-03-30, 23:40
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobafet

[EDIT] FIXADE SJÄLV

En annan variant är att ändra i IPA-filen i datorn och ändra de versioner som är accepterade.
Citera
2011-03-31, 00:04
Avslutad
Är det någon som vet nåt tweak som gör så att App Store inte vill uppdatera apparna man installerat i Installous? Vet att jag läst om det någonstans på flashback men lyckas inte hitta det...
Citera
2011-03-31, 02:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EO19
Är det någon som vet nåt tweak som gör så att App Store inte vill uppdatera apparna man installerat i Installous? Vet att jag läst om det någonstans på flashback men lyckas inte hitta det...

"MetaDataRemovr - förhindra att crackade apps uppdateras i AppStore"

Andra sidan
Citera
2011-03-31, 07:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lynar
"MetaDataRemovr - förhindra att crackade apps uppdateras i AppStore"

Andra sidan

Se där ja, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera