2011-05-20, 14:24
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nadderf
Finns de fortfarande inte någon jailbreak till iPad2 4.3.3?
Tyvärr inte... Du är knappast ensam om att sakna det
Citera
2011-05-20, 19:30
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
App Sync var visst installerat i Cydia, men mina apps nertagna från installous raderas ändock när jag syncar telefonen med itunes. Vad missar jag?
Innan du synkroniserar telefonen med iTunes så högerklickar du på din telefon i vänstermenyn och väljer Överför inköp. Om din telefon automatiskt synkroniseras med iTunes när du ansluter den, så stänger du av det under Sammanfattningen.
Citera
2011-05-20, 22:15
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nadderf
Finns de fortfarande inte någon jailbreak till iPad2 4.3.3?
Nepp, och det verkar inte komma på ett tag. chpwn tweetade att det inte finns något jailbreak att släppa, inget ETA eller något sådant heller.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattriddare
Jag bumpar din fråga för jag har också funderat just på det efter att ha sett några annonser om just detta. Är det verkligen lagligt? I så fall kan man ju tjäna sköna stålar på att ta någon lur då och då... (Bara man lärde sig det lite bättre, haha!)
Om du ska tjäna pengar på att sälja en service med att tillämpa gratisprogram så bör du vara någorlunda insatt i vad du gör. Du måste ju kunna erbjuda någon form av service ifall jailbreaken skulle gå fel, samt svara på lite frågor osv, typ hjälpa "kunder" komma igång.
Citera
2011-05-21, 21:45
Medlem
Nu har jag skaffat mig en iphone 3g. Den är dock låst till telia vilket jag vill få bort.

Jag är helt grön på området med allt som har med Mac att göra och jailbreak. Det är verkligen en djungel där ute just nu när man letar efter "jailbreak iphone 3g".

1. Ska jag uppdatera telefonen i itunes till att börja med? Den är inte uppdaterad på nästan ett år.
2. Vilken typ av jailbreak bör jag använda för att få bort simkortspärr på en 3g?
3. Någon som sitter med en sjysst tutorial/guide eller kan skriva en lite snabbt, och ge länkar till det jag behöver?

Jag har letat som en tok nu, men har noll koll så kan inte sortera ut vad som är relevant och inte, verkar ju finnas hundra olika typer av jailbreaks och lika många metoder/versioner. De guider jag hittat är från före 2010.

Tackar så jätte mycket för hjälp, citera mig vid svar så jag hittar svaret!

/A.P
Citera
2011-05-22, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonympseudonym
Nu har jag skaffat mig en iphone 3g. Den är dock låst till telia vilket jag vill få bort.

Jag är helt grön på området med allt som har med Mac att göra och jailbreak. Det är verkligen en djungel där ute just nu när man letar efter "jailbreak iphone 3g".

1. Ska jag uppdatera telefonen i itunes till att börja med? Den är inte uppdaterad på nästan ett år.
2. Vilken typ av jailbreak bör jag använda för att få bort simkortspärr på en 3g?
3. Någon som sitter med en sjysst tutorial/guide eller kan skriva en lite snabbt, och ge länkar till det jag behöver?

Jag har letat som en tok nu, men har noll koll så kan inte sortera ut vad som är relevant och inte, verkar ju finnas hundra olika typer av jailbreaks och lika många metoder/versioner. De guider jag hittat är från före 2010.

Tackar så jätte mycket för hjälp, citera mig vid svar så jag hittar svaret!

/A.P

1. Du ska absolut inte uppdatera den. En iphone 3g bör inte köras på någonting annat än 3.1.2 eftersom den är så gammal. Har du tur har den innan dig inte uppdaterat den heller för att nedgradera är lite småjobbigt imo.
2. Minns inte vilket jailbreak man bör använda men det är väl ingen jätteskillnad på de olika. För att ta bort spärren i fråga laddar du ner ett tweak från Cydia.
3. ....
¨MVH
Citera
2011-05-22, 14:30
Medlem
vehmass avatar
Tja!

Har en iPhone 3GS med uppdateringen 4.0.1 - Den är jailbreakad och jag undrar om man kan uppdatera den till den senaste uppdateringen. Om jag uppdaterar den försvinner jailbreaken då, och försvinner mina jailbreakade apps då?

Förlåt för kanske dumt ställd fråga.
Citera
2011-05-22, 14:45
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vehmas
Tja!

Har en iPhone 3GS med uppdateringen 4.0.1 - Den är jailbreakad och jag undrar om man kan uppdatera den till den senaste uppdateringen. Om jag uppdaterar den försvinner jailbreaken då, och försvinner mina jailbreakade apps då?

Förlåt för kanske dumt ställd fråga.
Självklart kan du uppdatera till senaste versionen (4.3.3), för guide till hur du jailbreakar på nytt se min signatur.
Uppdaterar du så försvinner ditt jailbreak, om du menar crackade appar så kan du föra över dom till iTunes och sen föra tillbaks dom när du har jailbreakat på nytt, men du kommer inte att kunna använda dom förrän du har jailbreakat telefonen på nytt.
Citera
2011-05-22, 19:22
Medlem
Hej!

jag kan köpa en ny iphone 3gs som är köpt november 2010 låst till telenor, så det jag undrar är, kan man låsa upp den så jag kan använda comviq? och om man nu vill jailbreaka den är det fortfarande så att man måste köra samma skit om man stänger av/startar om mobilen? isf kan man BARA låsa upp den med någon fil så man kan använda alla ''operatörer'' samt uppdatera mobilen som vanligt?

tacksam för svar
Citera
2011-05-22, 19:41
Medlem
vehmass avatar
Har uppdaterat min iPhone 4 till 4.3.3 men redsn0w kan inte hitta min 4.3.3 IPSW så jag kollade om det gick med en 4.3.2. Telefonen jailbreakades och Cydia kom upp som en app, men när man ska öppna den så blir det bara svart, blinkar till och sen händer inget mer. Man kommer åter till startmenyn där alla apps finns.

Någon som har en lösning?
Citera
2011-05-22, 19:49
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Har uppdaterat min iPhone 4 till 4.3.3 men redsn0w kan inte hitta min 4.3.3 IPSW så jag kollade om det gick med en 4.3.2. Telefonen jailbreakades och Cydia kom upp som en app, men när man ska öppna den så blir det bara svart, blinkar till och sen händer inget mer. Man kommer åter till startmenyn där alla apps finns.

Någon som har en lösning?
Återställ telefonen och jailbreaka med 4.3.3 igen.
Citera
2011-05-22, 19:52
Medlem
vehmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Återställ telefonen och jailbreaka med 4.3.3 igen.

Får ett error så jag kan inte återställa normalt: "iPhone-enheten "..." kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstått (3194)."

edit: Har testat att skriva in "74.208.10.249 gs.apple.com", men det verkar inte vilja fungera.
Citera
2011-05-22, 20:15
Medlem
Deometrics avatar
Citat:
Får ett error så jag kan inte återställa normalt: "iPhone-enheten "..." kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstått (3194)."

edit: Har testat att skriva in "74.208.10.249 gs.apple.com", men det verkar inte vilja fungera.

http://iphonepyssel.se/guider/hur-man-atgardar-felkod-3194-da-man-uppdaterar-till-ios-4-3-3-guide/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in