2014-03-29, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Microsoft har släppt office (word, powerpoint mm) till paddan nu. Men det verkar som man måste prenumerera på office365 för att kunna göra något annat än att läsa dokument vilket är lite cp, finns det någon väg runt detta?
Det har jag svårt att tro i och med att det är just ett konto hos Microsoft du måste ha.
Citat:
Ursprungligen postat av Swoup
Jag har inte haft en jailbreakad telefon sen jag hade min 3GS för ett par år sedan.

Nu har jag fått ta över en iPhone 5 som fortfarande har Ios 6 installerat och jag är sugen på att jailbreaka den.

Hur gör jag?
Ladda ner evasi0n.
Citera
2014-03-30, 15:48
Medlem
Problem med Jailbreak

Hej! Försöker att jailbreaka en iphone 4S (7.0.4) med Evasi0n men får inte till det.

Allt går bra fram till slutet då den ska "Modifying Rootfs". Då stängs programmet på datorn ner och inget händer. Evasi0ns ikon kommer på Iphone-skärmen, men inget mer med det.

Någon som kan hjälpa?
Citera
2014-04-01, 21:52
Medlem
NickDawgs avatar
Någon som vet om man kan få in nya 7.1 teman/ikoner på 7.0? Typ när man ska ringa osv, då är det ett nytt utseende.
Citera
2014-04-03, 11:25
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickDawg
Någon som vet om man kan få in nya 7.1 teman/ikoner på 7.0? Typ när man ska ringa osv, då är det ett nytt utseende.

Har du den jailbreakad så kan du ju ladda hem massvis med teman, bara att kolla på dom stora reposarna som har mycket tema och leta igenom där.
Citera
2014-04-03, 12:33
Medlem
Går det att unlocka iPhone 4S 6.1.3 via jailbreak eller något liknande? Kommer över massa sidor men vågar ej lita på dem.
Citera
2014-04-03, 23:55
Medlem
NickDawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
Har du den jailbreakad så kan du ju ladda hem massvis med teman, bara att kolla på dom stora reposarna som har mycket tema och leta igenom där.

Jo jag är väl insatt i JB-världen sedan många år tillbaka och min 5S är JBad. Var mest ute efter några konkreta tips på 7.1 teman för att få exempelvis nya rundade utseendet på ikoner när man ringer/tar emot samtal.
Citera
2014-04-04, 10:34
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickDawg
Jo jag är väl insatt i JB-världen sedan många år tillbaka och min 5S är JBad. Var mest ute efter några konkreta tips på 7.1 teman för att få exempelvis nya rundade utseendet på ikoner när man ringer/tar emot samtal.

Hehe okej, ber om ursäkt ifall jag lät lite spydig, inte min tanke. Tyvärr har jag inte tips på nått tema som har det, dock har jag runda ikoner, kör med temat: Rollypop och Flat7 Round Icon Masks. Men dom blir dessvärre inte runda när man ska ringa och sånt.
Citera
2014-04-08, 15:26
Medlem
Troll0lzs avatar
Försökte jailbreak'a min iPhone 4 igår, men trots flera försök så misslyckades det..

Har version 7.0.4 och har testat jailbreak med evasi0n 7 (både 1.06, 1.07 och 1.08). Den slutförs som den ska, men jag får ingen Cydia-ikon på hemskärmen när det är färdigt. Får bara evasi0n-ikonen och den är ju inte till någon nytta..

Någon som vet hur jag ska göra för att få Cydia-ikonen eller ett annat jailbreak som funkar?
Senast redigerad av Troll0lz 2014-04-08 kl. 15:46.
Citera
2014-04-08, 16:38
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Försökte jailbreak'a min iPhone 4 igår, men trots flera försök så misslyckades det..

Har version 7.0.4 och har testat jailbreak med evasi0n 7 (både 1.06, 1.07 och 1.08). Den slutförs som den ska, men jag får ingen Cydia-ikon på hemskärmen när det är färdigt. Får bara evasi0n-ikonen och den är ju inte till någon nytta..

Någon som vet hur jag ska göra för att få Cydia-ikonen eller ett annat jailbreak som funkar?
Under förloppet ska du ju klicka en gång på evasionikonen, har du gjort det?
Citera
2014-04-09, 02:25
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Under förloppet ska du ju klicka en gång på evasionikonen, har du gjort det?

Ja, självfallet har jag det. All information kommer ju upp i själva jailbreak-programmet och då står det bla. att man ska göra just det. Folk som har använt evasi0n jailbreak har också fått upp en evasi0n-logga under den sista booten, något som inte händer för mig.

Det är väldigt många som har samma problem som mig och det tycks inte finnas en lösning på problemet vad jag vet..
Citera
2014-04-09, 12:46
Medlem
Troll0lzs avatar
Testade precis att återställa hela telefonen till fabriksinställningar, men något Cydia kom inte nu heller. Följde alla instruktioner på skärmen och gjorde allt som det stod. Det vill helt enkelt inte funka.

Evasi0n var det sämsta skit-jailbreaket jag någonsin har använt. Tillbaka med redsn0w!
Citera
2014-04-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Ja, självfallet har jag det. All information kommer ju upp i själva jailbreak-programmet och då står det bla. att man ska göra just det. Folk som har använt evasi0n jailbreak har också fått upp en evasi0n-logga under den sista booten, något som inte händer för mig.

Det är väldigt många som har samma problem som mig och det tycks inte finnas en lösning på problemet vad jag vet..
Vad är det sista meddelandet som evasi0n ger dig? På datorn alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in