2011-03-28, 17:46
Medlem
Deometrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner1112
men det var ju ett bra svar....
kanske ska linka den sidan isf, och ja klagar inte på installous tycker ochså den äger, men jag kan ej hitta 88 sea där därför ja frågar!

tack MeNerd för svaret det är tur att alla inte är helt puckade på detta forum!

Du är puckad eller så har du bara stavningssvårigheter.

Fråga i deras(Installous) forum. De har en "request"-del. Annars finns det andra trådar här på Flashback där du kan diskutera appar, detta är inte en av dem.
Citera
2011-03-28, 17:59
Medlem
När ja pluggar in min iphone 4a så ploppar de upp en sak i itunes som undrar om jag vill uppdatera operatörs inställningarn på iphone.

Är det ofarligt när iphonen är jailbreakad å så?
Citera
2011-03-28, 18:39
Medlem
skinner1112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deometric
Du är puckad eller så har du bara stavningssvårigheter.

Fråga i deras(Installous) forum. De har en "request"-del. Annars finns det andra trådar här på Flashback där du kan diskutera appar, detta är inte en av dem.

jo jag har dyslexi! jag frågade efter en app portal inte en specific app om du läser mitt första inlägg istället för att utgå ifrån att jag var missnöjd med installous!

och jag hittade det forum du snacka om. jag skrev en request, hoppas någon crackar skiten snart
Tack
Citera
2011-03-28, 21:33
Medlem
RedRights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner1112
jo jag har dyslexi! jag frågade efter en app portal inte en specific app om du läser mitt första inlägg istället för att utgå ifrån att jag var missnöjd med installous!

och jag hittade det forum du snacka om. jag skrev en request, hoppas någon crackar skiten snart
Tack

+1 på den
Citera
2011-03-28, 22:04
Medlem
L0lAjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobafet
När ja pluggar in min iphone 4a så ploppar de upp en sak i itunes som undrar om jag vill uppdatera operatörs inställningarn på iphone.

Är det ofarligt när iphonen är jailbreakad å så?

Helt ofarligt.
Citera
2011-03-28, 22:21
Medlem
Jag har SHSH sparade i TinyUmbrella, betyder detta att jag kan nergradera mitt baseband?

Tack!
Citera
2011-03-28, 22:50
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxen82
Spara man inte sin SHSH I CYDIA???
Jo, om du använder "make my life easier" vilket är mindre pålitligt, dyker inte alltid upp, iallafall inte för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av simon61
Jag har SHSH sparade i TinyUmbrella, betyder detta att jag kan nergradera mitt baseband?

Tack!
iPhone 4 kan det, men jag vet inte hur det funkar.
Citera
2011-03-29, 14:47
Medlem
L0lAjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
iPhone 4 kan det, men jag vet inte hur det funkar.

Nej, du kan aldrig nedgradera baseband. IPhone 3G med bootloader 5.8 kan man nedgradera med, allt annat går inte. SHSH har inget med baseband att göra.
Citera
2011-03-29, 18:44
Medlem
Har i dagsläget 4.1 och har haft det sen jag köpte den. Jag jailbreakde med greenpoison.

Vill nu updatera till 4.2.1 eller 4.3.1 (vet att den sistnämnda inte finns som unteathered än)

Men är det bara att updatera som firmwaren som vanligt via itunes och sen köra greenpoison? Eller rekomenderar ni något annat program för att jailbreaka den på nytt?
Citera
2011-03-29, 18:47
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cloud2
Har i dagsläget 4.1 och har haft det sen jag köpte den. Jag jailbreakde med greenpoison.

Vill nu updatera till 4.2.1 eller 4.3.1 (vet att den sistnämnda inte finns som unteathered än)

Men är det bara att updatera som firmwaren som vanligt via itunes och sen köra greenpoison? Eller rekomenderar ni något annat program för att jailbreaka den på nytt?
Du kan inte uppdatera din enhet till 4.2.1, utan om du uppdaterar så uppdaterar du till 4.3.1 som det för tillfället inte går att jailbreaka med ett stabilt jailbreak, utan det finns endast ett beta-jailbreak.
Så du kommer inte att kunna jailbreaka 4.3.1 med Greenpois0n.
Citera
2011-03-29, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Du kan inte uppdatera din enhet till 4.2.1, utan om du uppdaterar så uppdaterar du till 4.3.1 som det för tillfället inte går att jailbreaka med ett stabilt jailbreak, utan det finns endast ett beta-jailbreak.
Så du kommer inte att kunna jailbreaka 4.3.1 med Greenpois0n.

Fråga: Vilket program ska jag använda för att jailbreaka 4.3.1? Har en iPhone 3GS version 4.3 för tillfället, new bootroom.

Jailbreakade 4.2.1 med greenpois0n. Funkade skit fint. Klantar mig i inställningarna på lockinfo, bockade i hide lock clock och hide lock slider. Där kom problemet. Kunde inte låsa upp mobilen över huvud taget. Lock screenen var helt svart. Efter en timmes sökning på internet om hur jag skulle kunna lösa detta osvosv bestämmer jag mig bara för att återställa skiten i itunes. Självklart min otur, 4.3 kom ut en dag innan detta hände. Och här står man med en icke jailbreakad iPhone 3GS 4.3

Vad ska jag göra?!

Edit: Jag har redan provat jailbreaka 4.3 med sn0wbreeze 200 gånger även fast det är untethered. Och när jag kommit så långt att jag ska shift + restore i iTunes så kommer det bara upp ett error meddelande.
Citera
2011-03-29, 19:30
Medlem
C9h18o6s avatar
Denna fråga har säkerligen varigt uppe minst en gång

Finns det risker om jag kopplar upp den med iTunes att jag får betala för alla appar jag laddat ner?
Höll på att ladda ner navigon typ 5 olika. Å priset på dessa är ju ganska mycket...

Fråga nummer två. Kan man via installous uppdatera apparna?, hittar inget om detta på installous?

Tacksam för svar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in