2011-03-28, 00:13
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nu
Fungerar inte att nergradera med Tinyumbrella, kör 4.3 men får bara SHSH för 4.3.1... Någon som kan hjälpa?
TinyUmbrella sparar SHSH, det nedgraderar inte.

När en ny firmware släpps slutar Apple signera äldre versioner, annars hade det varit ett väldigt kontraproduktivt system med blobbar om Apple fortsatt signerar de föregående blobbarna. (det hela handlar ju om att förhindra att folk återställer till äldre firmwares)
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Longface
Fruktansvärt najs att Comex nu har sagt att man kommer att kunna anävnda sig av Jailbreakme.com för både iOS4.3 och 4.3.1. För er som är på 4.3 så rekommenderar jag att ni uppgraderar. Batteritiden på 4.3 är ju värdelös.
Nej.
comex har aldrig sakt det, och jag kommer inte tro på det före du visar mig en trovärdig källa på detta.
I dagsläget finns det bara spekulationer och rykten om hur jailbreaken för 4.3 kommer att se ut.
Citera
2011-03-28, 01:08
Medlem
Nus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla

När en ny firmware släpps slutar Apple signera äldre versioner, annars hade det varit ett väldigt kontraproduktivt system med blobbar om Apple fortsatt signerar de föregående blobbarna. (det hela handlar ju om att förhindra att folk återställer till äldre firmwares)

Alright. Jag får bara upp 4.3.1 i SHSH, såg en video där killen berättade att man bara har möjlighet att nergradera till dem versioner man får upp i TinyUmbrella. Jag är inte alls kunnig på detta ämnet, men när kollar på videos så får folk upp betydligt fler firmwares i TinyUmbrella... Vad har jag missat, ska jag uppdatera till 4.3.1 sen köra TinyUmbrella för att kunna nergradera till 4.2.1?! :S

Tack!
Citera
2011-03-28, 01:38
Medlem
någon som vet om det finns något sätt att flytta spotlight sökningen till hemskärmen istället för att ha som nu att man måste gå en sida bakåt? skulle vara perfekt att ha en sökruta under status fältet.
Citera
2011-03-28, 02:14
Medlem
nån som vet om det går att få tillbaka cydia om man råkade avinstallera den?
Citera
2011-03-28, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
nån som vet om det går att få tillbaka cydia om man råkade avinstallera den?
Tror det ska gå med redsnow, välj install cydia och se till att ha senaste versionen av redsnow. Skadar inte att prova iallafall
Citera
2011-03-28, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e.
Tror det ska gå med redsnow, välj install cydia och se till att ha senaste versionen av redsnow. Skadar inte att prova iallafall

jag lyckades via terminal. men tack ändå.
Citera
2011-03-28, 07:34
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nu
Alright. Jag får bara upp 4.3.1 i SHSH, såg en video där killen berättade att man bara har möjlighet att nergradera till dem versioner man får upp i TinyUmbrella. Jag är inte alls kunnig på detta ämnet, men när kollar på videos så får folk upp betydligt fler firmwares i TinyUmbrella... Vad har jag missat, ska jag uppdatera till 4.3.1 sen köra TinyUmbrella för att kunna nergradera till 4.2.1?! :S

Tack!
Du måste spara SHSH från första början för att kunna återställa till berörd firmware.

Orkar inte förklara allt, finns en bra artikel på iFans.com: http://www.ifans.com/blog/14823/
lol
Citera
2011-03-28, 08:37
Medlem
RedRights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deometric
Vad är felet med Installous? Den är BÄST! Och de har ett forum för sådant du söker och mer därtill.

Inget fel med det.

Men 88 sea finns inte.
Kan inte hitta det nån stans.

vad är repon isf ?

hittar inte ett smack om 88 sea :S
Citera
2011-03-28, 11:23
Medlem
Citat:

Nej.
comex har aldrig sakt det, och jag kommer inte tro på det före du visar mig en trovärdig källa på detta.
I dagsläget finns det bara spekulationer och rykten om hur jailbreaken för 4.3 kommer att se ut.

Har de sagt nåt om när jailbreak för 4.3 kommer??
Citera
2011-03-28, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av betrunken
Har de sagt nåt om när jailbreak för 4.3 kommer??

Blir nog till 4.3.1
Citera
2011-03-28, 15:34
Medlem
skinner1112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deometric
Vad är felet med Installous? Den är BÄST! Och de har ett forum för sådant du söker och mer därtill.

men det var ju ett bra svar....
kanske ska linka den sidan isf, och ja klagar inte på installous tycker ochså den äger, men jag kan ej hitta 88 sea där därför ja frågar!

tack MeNerd för svaret det är tur att alla inte är helt puckade på detta forum!
Citera
2011-03-28, 15:36
Bannlyst
Citat:
Du måste spara SHSH från första början för att kunna återställa till berörd firmware.

Orkar inte förklara allt, finns en bra artikel på iFans.com: http://www.ifans.com/blog/14823/
lol

Spara man inte sin SHSH I CYDIA???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in