2012-04-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadon
Ehm du vet att det refererar till händelser under den tiden och ej framtiden, även gud sa att man inte kan se in i framtiden. Så din fear mongering (typiskt religiösa att använda skrämseltaktik) kan du behålla för dig själv.

Jag fruktar definitivt inte framtiden och den framtinen sum bjuds tillhör alla , även dig om du vill ha den.

Jesus gav oss vissa saker om framtiden ich de kan vi läsa om i t ex "
2 Tim 3:1 - 5 : Matt kap 24, sedan kan vi välja att se eller blunda.

http://www.bibeln.se/las/sok
Citera
2012-04-08, 20:31
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Jag fruktar definitivt inte framtiden och den framtinen sum bjuds tillhör alla , även dig om du vill ha den.

Jesus gav oss vissa saker om framtiden ich de kan vi läsa om i t ex "
2 Tim 3:1 - 5 : Matt kap 24, sedan kan vi välja att se eller blunda.

http://www.bibeln.se/las/sok

Mjo, just JV har ju en lååång historia av att proklamera att världens undergång är nära.
Historiskt sett har kristna sett "tecknen" sedan bibeln skrevs ner, och fortfarande har inget hänt.

Men som gamle Churchill sa, vi lär av historien att vi inget lär av historien... Ett aldrig så träffande citat i troende sammanhang.
Citera
2012-04-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Mjo, just JV har ju en lååång historia av att proklamera att världens undergång är nära.
Historiskt sett har kristna sett "tecknen" sedan bibeln skrevs ner, och fortfarande har inget hänt.

Men som gamle Churchill sa, vi lär av historien att vi inget lär av historien... Ett aldrig så träffande citat i troende sammanhang.

Vi gör som Dansken, vi väntar och låter framtiden visa, av historien har vi inte lärt mycket så sant, då hade vi inte sabbat naturen som vi gör, ett faktum för även attester som bord vara rädd om jorden för våra barnbarns skull.
Citera
2012-04-08, 21:24
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Vi gör som Dansken, vi väntar och låter framtiden visa, av historien har vi inte lärt mycket så sant, då hade vi inte sabbat naturen som vi gör, ett faktum för även attester som bord vara rädd om jorden för våra barnbarns skull.
Ja hade hela världen fortsatt att knulla fram 10 ungar per familj och odlat på medeltidssätt och använt ved som enda energikälla så hade det verkligen sett bättre ut.
Hela jorden hade varit en eroderad öken befolkad av leprasjuka idioter till kristna och muslimer. Amazonas hade skövlas till sista trädpinnen bara för att folk skulle kunna elda och utan framsteg hade inga kraftverk kunnat generera energi till flera på en gång så smoggen hade legat tät med en fruktansvärd växthuseffekt som följd, se London för 150 år sen tex.
Med teknik kan vi i alla fall sent omsider tackla många av problemen. 7miljarder människor som går ut med yxan över axeln för att hugga ner träd utan minsta kunskap om kolets kretslopp och som bara bett till gud när vädret förgöra dem med översvämningar, stormar och torka som följd skulle inte jag föredrar över de chanser vi nu har att rätta vår galna rovdrift.
Senast redigerad av Puffarn 2012-04-08 kl. 21:28.
Citera
2012-04-08, 21:30
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:

Nä, uppenbarligen inte, eftersom ni fortfarande knackar dörr i syfte att rädda människor undan den "annalkande" undergången.

Och jo, vad det verkar är icketroende MER rädda om miljön än troende, speciellt om man tittar på USA, där den troende högern blockar vart och varannat miljölagförslag.

Kan för övrigt tillägga att det var den kristna synen, att gud skapat djuren som de var och inte skulle låta dem dö ut, kopplat med den kristna synen att människan var satt som naturens överhuvud, som gjorde att dronten dog ut, och vandringsduvan - världens i särklass talrikaste fågelart...
Senast redigerad av Snorlyktan 2012-04-08 kl. 21:35.
Citera
2012-04-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
Ja hade hela världen fortsatt att knulla fram 10 ungar per familj och odlat på medeltidssätt och använt ved som enda energikälla så hade det verkligen sett bättre ut.
Hela jorden hade varit en eroderad öken befolkad av leprasjuka idioter till kristna och muslimer. Amazonas hade skövlas till sista trädpinnen bara för att folk skulle kunna elda och utan framsteg hade inga kraftverk kunnat generera energi till flera på en gång så smoggen hade legat tät med en fruktansvärd växthuseffekt som följd, se London för 150 år sen tex.
Med teknik kan vi i alla fall sent omsider tackla många av problemen. 7miljarder människor som går ut med yxan över axeln för att hugga ner träd utan minsta kunskap om kolets kretslopp och som bara bett till gud när vädret förgöra dem med översvämningar, stormar och torka som följd skulle inte jag föredrar över de chanser vi nu har att rätta vår galna rovdrift.

Jag svarar inte på sådant hemskt kärlekslöst synsätt.
I prinsip önska du livet av dig
Citera
2012-04-08, 21:40
Medlem
Citat:
Nä, uppenbarligen inte, eftersom ni fortfarande knackar dörr i syfte att rädda människor undan den "annalkande" undergången.

Och jo, vad det verkar är icketroende MER rädda om miljön än troende, speciellt om man tittar på USA, där den troende högern blockar vart och varannat miljölagförslag.

Kan för övrigt tillägga att det var den kristna synen, att gud skapat djuren som de var och inte skulle låta dem dö ut, kopplat med den kristna synen att människan var satt som naturens överhuvud, som gjorde att dronten dog ut, och vandringsduvan - världens i särklass talrikaste fågelart...

Ingen varken troende eller icke troende gör så mycket för naturen, och värst är kapitalet som inte är religiösa.
Citera
2012-04-08, 21:42
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ingen varken troende eller icke troende gör så mycket för naturen, och värst är kapitalet som inte är religiösa.

Fast det där är en sanning med modifikation. I USA t.ex. utgörs kapitalet till stor del av konservativa kristna...
Citera
2012-04-08, 21:47
Medlem
Citat:
Fast det där är en sanning med modifikation. I USA t.ex. utgörs kapitalet till stor del av konservativa kristna...

Det där får du diskutera mad någon annan som har ett intresse av det.
Citera
2012-04-08, 21:50
Medlem
nineteen74s avatar
Citat:

Fy fan vad fördomsfullt och fruktansvärt inlägg som inte har några belägg överhuvudtaget, och jag trodde att du hade sjönk som lägst i ditt tidigare inlägg. Inte undra på att din JV är den mest hatade av alla, och om Bibeln är sann så väntar ett straff på dig hoppas jag.
Citera
2012-04-08, 21:52
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Jag svarar inte på sådant hemskt kärlekslöst synsätt.
I prinsip önska du livet av dig
Vad menar du?
Utan teknisk utveckling hade saker sett än värre ut fast utan möjlighet att veta hur vi skulle fixa det var min poäng.
Sahara enorma utbredning och jorderosionen på tex flera grekiska öar är följden av helt vanligt vedeldande utan kunskap om vad det skulle leda till. Vår teknik har givit oss problem men också kunskap.

Kristendomen ser jorden som skapad för människan att utnyttja. Kristna politiker och partier runt om i världen är alltid svårast att få att tro på tex växthuseffekt för de är så vana vid att vetenskapen enbart är ett kollektiv av människor som är ute efter att förgöra gud i en enorm konspirationsteorier av sammamvävda lögner.

De mest renodlat kapitalistiska politikerna i världen är för övrigt i väldigt hög grad starkt kristna.
Senast redigerad av Puffarn 2012-04-08 kl. 21:55.
Citera
2012-04-08, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nineteen74
Fy fan vad fördomsfullt och fruktansvärt inlägg som inte har några belägg överhuvudtaget, och jag trodde att du hade sjönk som lägst i ditt tidigare inlägg. Inte undra på att din JV är den mest hatade av alla, och om Bibeln är sann så väntar ett straff på dig hoppas jag.

Tack för ditt omdöme. och det är Gud som dömer och jag som du står under samma dom.
Rom 14:12
”Så skall då var och en av oss avlägga räkenskap för sig själv inför Gud.”

Gal 6:5
” Var och en skall nämligen bära sin egen ansvarsbörda.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här