2012-03-14, 21:45
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
halplol

Mkay, och vad är relevansen? Vad kopplar du dessa händelser till?
Citera
2012-03-15, 08:24
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Mkay, och vad är relevansen? Vad kopplar du dessa händelser till?
Att icke-troende ska ge sig på troende och försvåra/förbjuda religiöst utövande. Det råkar stå i hans skrift. Detta har han kört med ett par år. Att han ger sig på andra troende (de som tror fel) hör tydligen inte hit.
Citera
2012-03-15, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Att icke-troende ska ge sig på troende och försvåra/förbjuda religiöst utövande. Det råkar stå i hans skrift. Detta har han kört med ett par år. Att han ger sig på andra troende (de som tror fel) hör tydligen inte hit.

Vad har det med att världsledarna sneglar på religionens pengar med vilken tro som är sann, förklara detta.
Citera
2012-03-15, 15:45
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Vad har det med att världsledarna sneglar på religionens pengar med vilken tro som är sann, förklara detta.
Vad svammlar du om? Vilka världsledare, vilka religiösa organisationers pengar sneglar de på? Låt dem snegla så längede inte stjäl. Inget av det du skriver tyder på att just Jehovas vittnen skulle vara mer sann än andra samfund. Tvärtom, ni börjar visa ett mindre ödmjukt sätt för andra här på FB och i era skrifter. Inte direkt "kristuslikt" som det uppmanas om. På frukten känner man trädet... I ert fall verkar det finnas stor röta om det inte redan är ruttet.

"11Många falska profeter skall framträda och bedra många"

Miljöförstöringen är ett problem givetvis. Det största problemet vi har men som inte nämns i bibeln som "tecken".
Senast redigerad av Golachab 2012-03-15 kl. 16:36.
Citera
2012-03-15, 16:36
Medlem
Citat:
Vad svammlar du om? Vilka världsledare, vilka religiösa organisationers pengar sneglar de på? Låt dem snegla så längede inte stjäl. Inget av det du skriver tyder på att just Jehovas vittnen skulle vara mer sann än andra samfund. Tvärtom, ni börjar visa ett mindre ödmjukt sätt för andra här på FB och i era skrifter. Inte direkt "kristuslikt" som det uppmanas om. På frukten känner man trädet... I ert fall verkar det finnas stor röta om det inte redan är ruttet.

Är du alltid aggressiv, då kan du få hjärtsnörp.
Citera
2012-03-15, 16:43
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Är du alltid aggressiv, då kan du få hjärtsnörp.
Jag lade till med ett citat från Matt 24. Nej jag är inte alltid aggressiv. Jag ogillar när vissa påstår sig veta bibeln bättre än andra och sedan hänvisar till dagens händelser. Lite som man gjort i ett par tusen år nu. Den som är ständigt aggressiv här på Flashback är ju du. Hjärtsnörp är du förskonad från då du saknar ett hjärta.

Så istället för att slå bibeln i huvudet på folk kanske det är bättre att kavla upp armarna och börja göra något för att förbättra situationen i världen. Du hade en fin lista med problem som går att åtgärda med vilja. Liknande beskrivning finns i Bhagavad-gita och andra hinduiska skrifter. Är de också sanna?
Citera
2012-03-15, 16:50
Medlem
Citat:
Jag lade till med ett citat från Matt 24. Nej jag är inte alltid aggressiv. Jag ogillar när vissa påstår sig veta bibeln bättre än andra och sedan hänvisar till dagens händelser. Lite som man gjort i ett par tusen år nu. Den som är ständigt aggressiv här på Flashback är ju du. Hjärtsnörp är du förskonad från då du saknar ett hjärta.

Så istället för att slå bibeln i huvudet på folk kanske det är bättre att kavla upp armarna och börja göra något för att förbättra situationen i världen. Du hade en fin lista med problem som går att åtgärda med vilja. Liknande beskrivning finns i Bhagavad-gita och andra hinduiska skrifter. Är de också sanna?

Att svara dig kan leda till din död, har sett lite av dina inlägg och om svaren inte passar dig, så spyr du galla.
Citera
2012-03-15, 16:56
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Att svara dig kan leda till din död, har sett lite av dina inlägg och om svaren inte passar dig, så spyr du galla.
Varför är det skillnad på ditt profeterande och inte de andras genom årtusendena som gått? Dina PM:s har jag kvar. Det blir lite som att kasta sten i glashus nu för dig Flexbärt. Men det går att vara oense och föra diskussion även på ett civiliserat och hövligt sätt. Bara det inte blir en orgie av copy and paste från diverse skrifter och websidor.
Senast redigerad av Golachab 2012-03-15 kl. 16:58.
Citera
2012-03-15, 17:10
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slav-till-Gud
Snarare är det så att just vissa av påhitten förts in i bibeln för att styra människorna.

Samma sak kan sägas om din koran.
Citera
2012-04-08, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slav-till-Gud
Det är sorgligt hur lögners gift skapar tvivel kring sanningen.
Koranen nämner inte att Nilen blev blod. Däremot står hur Moses stav blev en orm och hans hand blev vit inför Farao som tecken, och hur havet delade sig för israeliterna och uppslukade alla förföljare. Noahs folk dränktes, men ingenstans står att det var en global översvämmning, eller att Noah hade alla världens djur med sig på arken. En mera rimlig förståelse av Koranen är att arken bar två tamdjur av varje sort - får, getter, kor osv. Dessa berättelser är inte allegoriska, bara förvrängda/överdrivna/missförstådda.

Koranen beskriver dock att havet blev till blod under Moses.
Citera
2012-04-08, 19:03
Medlem
Citat:
Varför är det skillnad på ditt profeterande och inte de andras genom årtusendena som gått? Dina PM:s har jag kvar. Det blir lite som att kasta sten i glashus nu för dig Flexbärt. Men det går att vara oense och föra diskussion även på ett civiliserat och hövligt sätt. Bara det inte blir en orgie av copy and paste från diverse skrifter och websidor.

Det kommer att visa sig inom inte alltför lång framtid.
Jag profeterar inte, bara ser hur t ex Matt kapitel 24 uppfylls och allt eskalerar, och de står inte samhället pall för, utan något eller någon med kunskap och makt måste ingripa om vi inte ska fixa vårt kollektiva självmord.
Sen kan du håna mig som person så mycket du vill.
Citera
2012-04-08, 19:21
Medlem
Abbadons avatar
Citat:
Det kommer att visa sig inom inte alltför lång framtid.
Jag profeterar inte, bara ser hur t ex Matt kapitel 24 uppfylls och allt eskalerar, och de står inte samhället pall för, utan något eller någon med kunskap och makt måste ingripa om vi inte ska fixa vårt kollektiva självmord.
Sen kan du håna mig som person så mycket du vill.

Ehm du vet att det refererar till händelser under den tiden och ej framtiden, även gud sa att man inte kan se in i framtiden. Så din fear mongering (typiskt religiösa att använda skrämseltaktik) kan du behålla för dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in